  • 21. Data: 2004-02-22 11:13:09
    Temat: Re: Seks a prawo - ?
    Od: "MG" <t...@p...onet.pl>

    > jak niema ukonczonych 15 lat to ze tak powiem z urzedu jestes "scigany" a do
    > osiagniecia pelnoletnosci tylko na podstawie wniesionego oskarzenia czy jak
    > to tam sie nazywa
    >
    > czyli albo ona idzie si poskarzyc albo opiekunowie prawni

    A na jakiej podstawie? Bo jakos sobie nie przypominam tekiej mozliwosci z
    wykladow z karnego oraz nie znalazlam stosownej regulacji w kk. Oczywiscie
    zawsze istnieje jakas tam mozliwosc scigania, ale czyn, ze tak powiem,
    lubiezny z osoba powyzej 15 lat ale przed pelnoletnioscia musialby wtedy
    wyczerpywac znamiona jeszcze innego przestepstwa, np. zgwalcenia. Moim zdaniem
    seks z osoba, ktora ukonczyla 15 lat i ktory jest tylko seksem a nie np.
    wlasnie gwaltem czy wykorzystaniem bezradnosci z art. 198 kk - nie jest
    karalny i nie moze byc scigany nawet w trybie prywatnoskargowym.

    Ale oczywiscie bardzo chetnie zapoznam sie z argumentami przeciwnymi bo prawo
    karne nie jest moja ulubiona dziedzina i zapewne mam braki wiedzy w tej mierze.

    Pozdrawiam

    MG

  • 22. Data: 2004-02-25 03:20:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rejmi wrote:

    > sprawa jest jasna... seks z nieletniimi - w przypadku gdy osoba - opiekun
    > prawny lub rodzic nieletniej wnosi oskarzenie sprawe przegrywasz

    Podstawę prawną podaj, jakeś taki pewny siebie.

    Z góry ci powiem, że żadnej podstawy nie znajdziesz - o ile dana osoba ma
    już 15 lat i wyraża zgodę, można się seksić ile wlezie i jej 'prawny
    opiekun' to legalnie może najwyżej apopleksji dostać.