  • 1. Data: 2004-02-17 14:08:26
    Temat: referendum zatwierdzające zmianę konstytucji
    Od: "Maja " <m...@N...gazeta.pl>

    Wiem że powinnam zamieścić tego posta na grupie o wyborach, ale tam nikt nie
    pisze poważnie...
    Mam pytanie w związku ze zbliżającym się wielkimi krokami zaliczeniem z prawa
    konstytucyjnego. Czy w przypadku referendum w sprawie zmiany konstytucji nie
    ma wymogu aby co najmniej połowy uprawnionych bioracych udział w głosowaniu
    dla związania wynikami? W pozostałych przypadkach (referendum w sprawach o
    szczególnym znaczeniu dla państwa oraz w sprawie wyrażenia zgody na
    ratyfikację umowy międzynarodowej) ustawa o referendum ogólnokrajowym mówi
    wyraźnie, że wynik jest wiążący jeśli co najmniej połowa uprawnionych weźmie
    udział w głosowaniu. W tym ostatnim przypadku jednak nie jest nic na ten
    temat napisane. Czy należy przez to rozumieć, że takiego wymogu nie ma?
    I jeszcze jedno pytanie...
    Czy referendum w sprawie zmiany konstytucji jest obowiązkowe w przypadku
    zmian w rozdziałach I, II i XII a fakultatywne w przypadku zmian w
    pozostałych rozdziałach? Bo to tez nie jest w tej ustawie sprecyzowne....

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i mam nadzieję że mnie nikt nie obrzuci błotem
    za zaśmiecanie grupy :)

  • 2. Data: 2004-02-18 16:17:34
    Od: "Maja " <m...@g...pl>

    podciągam