    Subject: Re: Samorzadowe Kolegium Odwolawcze
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: u2 <u...@o...pl>
    Date: Mon, 13 May 2019 15:33:47 +0200

    W dniu 13.05.2019 o 12:43, ń pisze:
    > Czy SKO jest z punktu widzenia KPA i ustaw szczególnych (podatki
    > lokalne, świadczenia wychowawcze) samodzielnym organem odrębnym od
    > prezydenta miasta, czy raczej częścią organu, którym (dla podatków
    > lokalnych, dla świadczeń wychowawczych) jest prezydent miasta?
    > Rzecz w nierozpoznaniu i niezałatwieniu spraw w terminie ustawowym, dla
    > których organem I stopnia jest prezydent, a decyzje którego były przez
    > obywatela zaskarżone do SKO.
    > Czy przy składaniu do sądu administracyjnego skargi na niezałatwienie
    > sprawy w terminie skarżyć organ jako taki (jako całość, czyli domyślnie
> [...]

    z doświadczenia wiem, że sprawy administracyjne ciągną się latami, SKO
    jest tylko jednym z trybików urzędniczej machiny:))))))))

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Samorz%C4%85dowe_koleg
    ium_odwo%C5%82awcze

    Art. 17 Kodeksu postępowania administracyjnego, umieszczony w rozdziale
    3 "Organy wyższego stopnia i organy naczelne", stanowi[1]:
    ,,
    Art. 17. Organami wyższego stopnia w rozumieniu kodeksu są:
    1) w stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego -
    samorządowe kolegia odwoławcze, chyba że ustawy szczególne stanowią
    inaczej, (...)
    "

    Organizację i zasady działania SKO reguluje ustawa z dnia 12
    października 1994 r. o samorządowych kolegiach odwoławczych (Dz.U. z
    2018 r. poz. 570).

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"