    From: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sad pracy, wyrok, klauzula, komornik i co dalej?
    Date: Sun, 25 Jan 2004 14:34:30 +0100

    Witam.

    W roku 2000 bylem pracwnikeim pewnej poznanskiej sp. z o.o. (jestem
    mieszkancem Warszawy). Pracodawca nei zaplacil naleznego mi wynagrodzenia.
    Zalozylem mu wiec sprawe w warszwskim sadzie, ktora to sprawe wygralem. W
    miedzyczasie dowiedzialem sie, ze b. pracodowaca ukrywa sie na ternie kraju,
    a niewykluczone ze jest ju moze za granica. Wyrok sie uprawomocnil po czym
    otrzymal klauzule wykonalnosci. Wyslalem go wiec do odpowiednego komornika w
    Poznnaniu, ktory stwierdzil, ze firma pod danym adresem nie istnieje i nie
    ma mozliwosci sciagniecia wierzytelnosci, a co za tym dzie sprawe umorzyl,
    zas papiery wrocily do mnie.

    Mojeptanie jest nastepujace? Co teraz powienienem zrobic? Z jednej strony
    slyszalem aby dac sie do Funduszu Gwarantowanych Swiadczen pracowniczych, a
    z drugiej zeby co 2 miesiace gnebic adwokata kolejnymi papierami i tak az
    przez 10 lat, kiedy to nastapi przedawnienie. W FGSP uslyszalem, ze jesli
    firma nie upadla lub nie oglosila bankructwa w ciagu pol roku od rozwiazania
    ze mna umowy, to nei naleza mi sie zadne pieniadze. Ja zas nawet nie wiem
    jaki jest obecny status spolki..

    Co zatem powienienem zrobic? Do kogo sie udac, zeby sprawe poprowadzic
    dalej?

    Pozdraiwam
    Michal Zuawski