  • 1. Data: 2008-07-27 21:11:05
    Temat: Sąd grodzki i fantazje policjantów
    Od: "Jurand" <jurand@!skasujto!.poczta.fm>

    Mam tutaj malutką zagwozdkę, związaną z przygodą, jaka spotkała kolegę...

    Ale po kolei... Z początkiem maja kolega Jacek jechał samochodem marki BMW
    (to chyba dość istotne) przez Kraków, sam, obok w drugim samochodzie jechał
    jego znajomy (samochodem Daewoo) wraz z siostrą mojego kolegi. Żadnego
    świrowania na drodze, po prostu normalna jazda. Zatrzymali się na jedym z
    krakowskich rond i tam Daewoo zajęło pas środkowy, po lewej stanęło BMW,
    auta stały jako pierwsze w kolejce do ruszenia z ronda. Z racji tego, że
    lewy pas schodzi się potem ze środkowym, kierowca BMW ruszył "dynamicznie",
    żeby w miarę szybko zająć środkowy pas po przejechaniu ronda, za nim
    pojechało Daewoo. Po przejechaniu ronda za BMW ruszył radiowóz (ciężko
    określić, gdzie dokładnie radiowóz stał wcześniej) i po 300 metrach
    zatrzymał kierowcę, tuż po skręcie w prawo z drogi głównej. Dyskusja
    wyglądała mniej więcej tak, że Policjanci byli bardzo nieprzyjemni, ot
    typowy pogląd na stereotypowego właściciela BMW chyba nimi kierował, chcieli
    wlepić mandat 500 PLN za "jazdę z prędkością światła przez rondo". Kolega z
    jasnych przyczyn odmówił przyjęcia mandatu, proszą o jakieś konkretne
    zarzuty, a nie wyimaginowane wymysły typu "prędkość światła". Policjanci nie
    mogąc znaleźć na poczekaniu innego wykroczenia, rzucili na odchodne, że
    sprawa trafi do sądu grodzkiego i tak się z Jackiem rozstali.

    Jakiś czas później na poczcie pojawiło się awizo, potem awizo powtórne,
    został odebrany list z wezwaniem do stawienia się na przesłuchanie, ale
    termin stawienia się był "z przeszłości" - wiadomo, strajkowała sobie Poczta
    i dostarczała listy wg własnego uznania. Po telefonie na komendę w tej
    sprawie okazało się, że sprawa poszła już do sądu.

    8 dni temu kolega odebrał z poczty list polecony, z Sądu Grodzkiego, w
    którym oprócz wyroku znajduje się ksero wniosku o ukaranie, którym m.in.
    można przeczytać:

    "W dniu [...] kierujący samochodem marki BMW nr rej. [...], bez zachowania
    szczególnej ostrożności poruszał się z nadmierną prędkością, gwałtownie
    przyspieszając a następnie bez powoduj hamując, przez co zmusił innych
    użytkowników drogi do nagłego opuszczania swojego pasa ruchu aby uniknąć
    zderzenia. Kontunuując jazdę opuszczając rondo wbrew przepisom nie
    sugnalizował tego manewru, dalej jadąc ulicą [...] wchodząc w zakręt z
    nadmierną prędkością również nie zachował szczególnej ostrożności, co
    spowodowało odwrócenie pojazdu na przeciwny pas ruchu, przez co zmusił
    pieszych do odskoczenia na bok [...]"

    "Na mocy art. 58 par 1 i 2 Kpow, za zgodą obwinionego, którego wyjaśnienia w
    świetle zebranych dowodów oraz okoliczności popełnienia wykroczenia, nie
    budzą wątpliwości [...]"

    A wyrok oczywiście podtrzymuje zapis z wniosku o ukaranie, czyli 600 PLN +
    110 pln kosztów sądowych.

    W piątek minął ustawowy tydzień na wniesienie sprzeciwu. Na Policji nikt
    niczego nie zeznawał, z wyjątkiem drugiego policjanta, który wystąpił jako
    świadek. Kolega zeznawać nie miał możliwości, z w/w przyczyn. Jak teraz tą
    sprawę ugryźć (bo cały opis zachowania kierowcy to jakiś stek bzdur, ot
    chociażby niemożliwe jest wpadnięcie po skręcie na pas do ruchu przeciwnego,
    bo dzieli te pasy wielki trawnik, ogrodzony dość wysokim krawężnikiem).

    I teraz - pytanie do obeznanych w temacie - jaka jest szansa na skuteczne
    wniesienie sprzeciwu i jak to wszystko sformułować (sprzeciw wniesiony
    będzie w pierwszy dzień roboczy po ustawowym terminie 7 dni), czy sprzeciw
    wnosi się do Sadu Grodzkiego, czy od razu do okręgowego?

    Z góry dzięki za pomoc i naprawdę dziękuję moralistom za wszelkie uwagi, ale
    możecie sobie darować - cała sprawa to próba złośliwego potraktowania
    kierowcy, który nie przyjął mandatu.

    Jurand.

    Do momentu zatrzymania BMW przez Policję całą sytuację na drodze oglądał
    kierowca oraz pasażerka samochodu Daewoo, więc świadkowie są.

  • 2. Data: 2008-07-27 21:41:38
    Temat: Re: Sąd grodzki i fantazje policjantów
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jurand napisał:
    [..]
    > Do momentu zatrzymania BMW przez Policję całą sytuację na drodze oglądał
    > kierowca oraz pasażerka samochodu Daewoo, więc świadkowie są.

    Nie ma świadków, żaden sędzia w Polsce nie da im wiary.
    To osoby, którym zależy żeby kłamać bo mają osobiste korzyści z tego
    (znajomi) taka będzie sentencja.
    Jak mówi policja tak jest i basta.

    Twój koleś zapomniał, że żyje w POLICYJNYM państwie z wszelkimi tego
    konsekwencjami.
    Niech się cieszy, że go nie zwinęli za znieważanie i posiadanie dragów.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2008-07-27 21:56:55
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > To osoby, którym zależy żeby kłamać bo mają osobiste korzyści z tego
    > (znajomi) taka będzie sentencja.
    > Jak mówi policja tak jest i basta.

    Ale policjanci także mają osobiste powody, aby kłamać. Powódem jesty obawa
    przed nadszarpnięciem reputacji z powodu zmyslonych powodów do ukarania
    kierowcy. A podważenie ich prawdomówności jest proste dzięki owemu
    trwanikowi z wysokim krawężnikiem uniemożliwiającym wpadnięcie na
    przeciwległy pas ruchu.
    Moim zdaniem trzeba walczyćo sprawiedliwośc do końca.

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2008-07-27 21:57:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jurand pisze:

    > I teraz - pytanie do obeznanych w temacie - jaka jest szansa na skuteczne
    > wniesienie sprzeciwu

    Przede wszystkim pytanie czy sąd termin przywróci. Czemu jest opóźnienie ?

    > i jak to wszystko sformułować (sprzeciw wniesiony będzie w pierwszy dzień roboczy
    po ustawowym terminie 7 dni), czy sprzeciw
    > wnosi się do Sadu Grodzkiego, czy od razu do okręgowego?

    Do grodzkiego - jest tam przecież pouczenie. Trzeba również złożyć
    wniosek o przywrócenie terminu do złożenia sprzeciwu i usprawiedliwić
    opóźnienie.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 5. Data: 2008-07-28 08:18:32
    Od: "Jurand" <jurand@!skasujto!.poczta.fm>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message

    > Przede wszystkim pytanie czy sąd termin przywróci. Czemu jest opóźnienie ?

    Bo kolega sądził, że ma na sprzeciw 31 dni...

  • 6. Data: 2008-07-28 08:19:13
    Od: "Jurand" <jurand@!skasujto!.poczta.fm>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:g6iq2s$bnb$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Nie ma świadków, żaden sędzia w Polsce nie da im wiary.
    > To osoby, którym zależy żeby kłamać bo mają osobiste korzyści z tego

    Jakie osobiste korzyści będą mieli z kłamania? MOżliwość posądzenia ich o
    składanie fałszywych zeznań?

    Jurand.

  • 7. Data: 2008-07-28 12:20:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jurand pisze:

    > Bo kolega sądził, że ma na sprzeciw 31 dni...

    Więc jest po sprawie. Brak podstaw do przywrócenia terminu. Dostał
    przecież pouczenie.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 8. Data: 2008-07-28 15:26:15
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Więc jest po sprawie. Brak podstaw do przywrócenia terminu. Dostał
    > przecież pouczenie.

    Nie znam się na tym, ale może - jeśli ukaranemu bardzo zależy - doprowadzić do
    skazania policjantów za fałszywe zeznania w postępowaniu sądowym i potem
    wniosek o wznowienie postępowania?

    I druga sprawa - jak w ogóle w tej sprawie mógł być zastosowany art. 58 par.
    kw., skoro obwiniony nie był przesłuchany i tym bardziej nie wyraził zgody na
    samoukaranie?

    pozdrawiam
    kuba

  • 9. Data: 2008-07-28 15:28:43
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    kuba <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]

    > kw., skoro obwiniony nie był przesłuchany i tym bardziej nie wyraził zgody na

    Czy może w ogóle sąd nie wziął pod uwagę wniosku z art. 58, skoro wydał wyrok
    z postępowaniu nakazowym?

  • 10. Data: 2008-07-28 15:55:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kuba pisze:

    > Czy może w ogóle sąd nie wziął pod uwagę wniosku z art. 58, skoro wydał wyrok
    > z postępowaniu nakazowym?

    Nie jestem wróżką. Myślę że był to zwykły wyrok nakazowy i tyle.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."