  • 1. Data: 2006-06-07 23:36:52
    Temat: SSR Jolanta Biernat Kalinowska: kurestwo czy nie?
    Od: umberto <s...@w...pl>

    Nie ma podstaw do aresztowania

    05.06.2006

    Syn prezes Sądu Rejonowego w Olsztynie jest podejrzany o udział w
    rozboju. Prokuratura chciała, żeby trafił do aresztu, ale sąd zwolnił go
    do domu - pisze "Rzeczpospolita".

    Na ulicy w Olsztynie do dwóch przechodniów podeszło trzech młodych
    mężczyzn. Jeden uderzył przechodnia w twarz, reszta zagroziła pobiciem
    drugiemu. Odebrali napadniętym komórki (jedną wartą 1000 zł, drugą 100
    zł) i uciekli. Do napadu doszło w połowie kwietnia.

    22 kwietnia policja zatrzymała dwóch napastników, 19-letniego Daniela D.
    i 20-letniego Dawida M. Na wniosek policji i prokuratury olsztyński Sąd
    Rejonowy wydał nakaz aresztowania ich na trzy miesiące. Dziś siedzą w
    Barczewie. Trzeci podejrzany został zatrzymany dopiero 29 maja - po tym,
    jak ze skradzionego telefonu zadzwonił do mamy, prezes Sądu Rejonowego w
    Olsztynie Jolanty Biernat-Kalinowskiej.

    Policja i prokurator Mariola Maślany z Prokuratury Rejonowej Olsztyn
    Północ nie mają wątpliwości, że 19-letni Michał K. był trzecim
    uczestnikiem rozboju. W czwartek, 1 czerwca, wniosek o aresztowanie
    Michała K. trafił do sądu rejonowego. Sprawy nie prowadził żaden z
    podwładnych pani prezes, tylko sędzia Anna Pałasz z Sądu Rejonowego w
    Szczytnie.

    Michał K. na rozprawę przyszedł z adwokatem. Nie przyznał się do udziału
    w rozboju. Tłumaczył, że komórkę dostał od kolegi na jakiejś imprezie.
    Nazwiska kolegi nie zapamiętał. Sąd odstąpił od tymczasowego
    aresztowania. Nałożył na Michała K. dozór policyjny i 5 tys. zł kaucji.
    Olsztyńscy śledczy są zbulwersowani sprawą. - Atmosfera między sądem a
    prokuraturą zrobiła się ciężka - przyznaje prokurator Paweł Zmikrowicz,
    który uzasadniał wniosek o areszt.

    Sędzia Pałasz odmawia "Rzeczpospolitej" rozmowy na temat sprawy.
    Uzasadnienie wyroku pamięta dobrze obecna na jego ogłoszeniu prokurator
    Mariola Maślany: - Sędzia stwierdziła, że prawdopodobieństwo popełnienia
    przestępstwa jest duże, ale nie ma podstaw do uznania, że podejrzany
    będzie mataczył. Pamiętam też, że sędzia powiedziała, iż grożąca surowa
    kara (do 12 lat więzienia - red.) nie może być wystarczającą podstawą do
    aresztowania.

    Prokuratura nie zgadza się z decyzją sądu i zapowiada odwołanie do sądu
    okręgowego. Leon Popiel, prezes Sądu Okręgowego w Olsztynie, nie chce
    oceniać decyzji w sprawie Michała K.: - Nic się złego nie dzieje.
    Zgodnie z procedurą sprawę rozpoznał sędzia spoza olsztyńskiego sądu.
    Wydał postanowienie, które jest nieprawomocne i prokurator może się od
    niego odwołać. Jeżeli się odwoła, zdecydujemy, czy rozpatrzy je
    olsztyński czy inny sąd.

    Z prezes Biernat-Kalinowską gazecie nie udało się porozmawiać. W piątek
    była na szkoleniu poza Olsztynem.

    (PAP)

  • 2. Data: 2006-06-08 08:39:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    umberto napisał(a):
    > Nie ma podstaw do aresztowania

    a twoim zdaniem jakie sa podstawy aresztowania??? oswiec mnie mistrzu !
    Areszt to jestsrodek zapobiegawczy. I sam fakt ze istnija dowody osobowe
    na pewno nie jest powodem dla ktorego powinien zostac zasotsowany bo
    za zmiane zeznan przez swiadkow sa przewidziane kary.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 3. Data: 2006-06-08 08:40:20
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Przemek R. napisał(a):

> [...]
    > na pewno nie jest powodem dla ktorego powinien zostac zasotsowany bo
    > za zmiane zeznan przez swiadkow sa przewidziane kary.

    a po z atym co za roznica czy to syn sedziego, polityka czy zwyklego
    szarego obywatela?
    Piane mozesz bic jezlei ten sedzia dokona rozboju.

    P.

  • 4. Data: 2006-06-08 12:01:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    umberto napisał(a):

    > Uzasadnienie wyroku pamięta dobrze obecna na jego ogłoszeniu prokurator
    > Mariola Maślany:

    To jest rzetelność dziennikarska ... jakim wyroku? Wyrok wydaje się na
    koniec. Odmowa tymczasowego aresztowania następuje postanowieniem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2006-06-08 16:16:35
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > To jest rzetelność dziennikarska ... jakim wyroku? Wyrok wydaje się na
    > koniec. Odmowa tymczasowego aresztowania następuje postanowieniem.

    "wyrok" brzmi bardziej medialnie. ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 6. Data: 2006-06-08 16:59:12
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > "wyrok" brzmi bardziej medialnie. ;)

    no mnie "wyrok" też załatwił :D. A swoją drogą, to surowa kara pozbawienia
    wolności (przy założeniu że przesłanki ogólne do stosowania środków
    zaopbiegawczych z 249 kpk występują) wystarcza, żeby zastosować TA ;p

    pzdr
    mk

    p.s. a za tytuł postu to w morde bym dał

  • 7. Data: 2006-06-08 17:17:55
    Od: stern <s...@0...pl>

    Kaiser Souza napisał(a):

    > no mnie "wyrok" też załatwił :D. A swoją drogą, to surowa kara pozbawienia
    > wolności (przy założeniu że przesłanki ogólne do stosowania środków
    > zaopbiegawczych z 249 kpk występują) wystarcza, żeby zastosować TA ;p

    gazeta twierdzi, że prokurator twierdzi, że Sąd stwierdził, że nie
    wystarczy. (wiem wiem, 258 § 2 kpk ;) )

    Aż mi się nie chce wierzyć w takie "podłożenie się" Sądu.
    Z drugiej strony, dziennikarze lubią czasem nie usłyszeć co właściwie
    mówił ich rozmówca.
    Ale po lekturze początku artykułu sądziłem, że Sąd uzna wyjaśnienia
    oskarżonego za wiarygodne i stwierdzi, że popełnienie przez niego
    przestępstwa nie zostało uprawdopodobnione.
    Z treści informacji wynika jednak coś wręcz przeciwnego.
    Cóż, ciekaw jestem jak było naprawdę.

    pozdr.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2006-06-08 17:25:19
    Od: "pan trawnik" <k...@g...pl>

    A swoją drogą, to surowa kara pozbawienia
    > wolności (przy założeniu że przesłanki ogólne do stosowania środków
    > zaopbiegawczych z 249 kpk występują) wystarcza, żeby zastosować TA ;p

    ETPcz nie do konca z tym sie zgadza. JA rowniez podzielam te watpliwosci.

  • 9. Data: 2006-06-08 17:30:59
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    A swoją drogą, to surowa kara pozbawienia

    > ETPcz nie do konca z tym sie zgadza. JA rowniez podzielam te watpliwosci.

    za to SN się raczej zgadza...a dopóki mamy taki przepis kpk sądy mogą go
    stosować

    pzdr
    mk

  • 10. Data: 2006-06-08 19:07:26
    Od: glaca <s...@o...pl>

    Kaiser Souza wrote:

    > A swoją drogą, to surowa kara pozbawienia
    >
    > za to SN się raczej zgadza...

    sa tacy co sie z tym SN nie zgadzaja, i od czasu do czasu kurewkom glowy
    zmyja za granica.

    > a dopóki mamy taki przepis kpk sądy mogą go
    > stosować

    nie moga jednak ad libitum, poniewaz sady maja stac na poszanowaniu praw
    czlowieka a nie na ich gwalceniu.