  • 1. Data: 2022-07-17 13:04:33
    Temat: Kiedy dostanę zwrot urządzenia oddanego na gwarancji?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Oddałem urządzenie elektroniczne na gwarancję po 1 roku i 11 m-c
    działania, bo pojawił się problem w elektronice. Sprzedawca odpisał że
    przyjął, potwierdził usterkę i wysłał na serwis. Było to 4 lipca br.

    Regulamin sprzedawcy nt gwarancji brzmi następująco:

    "Gwarancja

    Rodzaj gwarancji: producenta
    Okres gwarancji: 36 miesięcy"

    :-)

    W piątek 15 lipca napisałem do sprzedawcy z pytaniem kiedy mogę
    spodziewać się przesyłki zwrotnej. W odpowiedzi dostałem - "Urządzenie
    jest w serwisie. Gdy wróci do nas wyślemy do Pana.".

    Nie zakładam niczyich złych intencji, ale po dwóch tygodniach mógłby
    dostać odpowiedź czy jeszcze tydzień czy dwa czy ile.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-07-17 13:19:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie zakładam niczyich złych intencji, ale po dwóch tygodniach mógłby
    > dostać odpowiedź czy jeszcze tydzień czy dwa czy ile.

    Sądzę, że po prostu sprzedawca nie wie. Serwis pewnie też, bo czeka na
    jakąś część. Ale to tylko domysł. Czy w umowie gwarancyjnej nie ma
    maksymalnego terminu naprawy? Bo czasem bywają.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-07-17 14:28:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 17 lipca 2022 o 13:04:35 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    >
    > Nie zakładam niczyich złych intencji, ale po dwóch tygodniach mógłby
    > dostać odpowiedź czy jeszcze tydzień czy dwa czy ile.

    Trzeba było jechać wg rękojmi - jest 2 lata.
    Gwarancja - dopiero w 3. roku.
    Zobacz, jak można "dłuższą gwarancją" klienta omamić...
    Teraz już wpadłeś - "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?"

    Co do domagania się odpowiedzi na "ile jeszcze" to polecam zapoznanie się z filmem
    "skarbonka":
    "Kiedy skończycie?"
    "Za 2 tygodnie."
    Oczywiście odpowiadali tak i miesiąc później ;P

  • 4. Data: 2022-07-18 05:26:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-17, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Trzeba było jechać wg rękojmi - jest 2 lata.

    Tak, ale po roku, obowiązek wykazania, że wada istniała w momencie
    wydania towaru spoczywa na konsumencie. Powodzenia w tym wykazywaniu.

    > Gwarancja - dopiero w 3. roku.
    > Zobacz, jak można "dłuższą gwarancją" klienta omamić...
    > Teraz już wpadłeś - "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?"

    Art. 580. § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w
    terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie
    określono - niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni,
    licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz
    dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w § 1

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2022-07-18 12:42:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Jul 2022 05:28:57 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

    moze i moglby, ale terminu ustawowego nie ma :-)

    > Trzeba było jechać wg rękojmi - jest 2 lata.

    Poniewaz minelo 6 miesiecy dobrej pracy, to nie wiem czy rękojmia
    jest właściwa - nasze przepisy jakies niewyrazne. A to sa chyba unijne
    przepisy.

    Ale o ile w rękojmii jest czas na "ustosunkowanie sie", to nie ma
    czasu naprawy okreslonego.

    Poza tym tak do konca nie wiadomo, czy OP oddal "na gwarancje" czy
    "na rekojmie" ..

    J.

  • 6. Data: 2022-07-18 13:13:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Jul 2022 12:42:34 +0200, J.F napisał(a):

    > Poza tym tak do konca nie wiadomo, czy OP oddal "na gwarancje" czy
    > "na rekojmie" ..

    ... a regulamin sprzedawcy dotyczący gwarancji zacytował dla zaciemnienia
    sytuacji, żeby można było se popisać o Maryni.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2022-07-18 13:31:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Jul 2022 13:13:37 +0200, Olin wrote:

    > ... a regulamin sprzedawcy dotyczący gwarancji zacytował dla zaciemnienia
    > sytuacji, żeby można było se popisać o Maryni.

    Ale to on napisal, ze chce na gwarancji, czy sprzedawca tak
    zakwalifikował jego "reklamacje" ?

    Tak czy inaczej - widze pewną dziurę/niedopowiedzenie w przepisach
    o rekojmi wlasnie na taki przypadek.
    Urządzenie pracowalo 23 miesiace, było dobre, nie miało wiec
    niezgodnosci z umową ... a potem sie zepsulo.
    -kto uważa ze rękojmia to obejmuje, to niech zacytuje odpowiedni
    przepis.

    -czy umowa zapewniala, ze urządzenie bedzie 2 lata bezawaryjnie
    pracowac?

    Zdaje sie, ze sądy interpretują na korzysc konsumentow ... no ale to
    juz sądy.

    Przez pół roku jest domniemanie, ze wada tkwiła w wyrobie od początku,
    i to jest bardzo mocny mechanizm, ale pol roku dawno minęlo.

    J.

  • 8. Data: 2022-07-18 14:23:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Jul 2022 13:31:22 +0200, J.F napisał(a):

    > Ale to on napisal, ze chce na gwarancji, czy sprzedawca tak
    > zakwalifikował jego "reklamacje" ?

    A to teraz sprzedawca decyduje, na co powołuje się klient?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2022-07-18 17:13:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Jul 2022 14:23:27 +0200, Olin wrote:

    > A to teraz sprzedawca decyduje, na co powołuje się klient?

    Jak klient niewyraznie napisal, to decyduje.
    Szczegolnie jak mu pasuje :-)

    Zawsze tez mozna klienta przekonac/namowic, ze tak bedzie lepiej ...
    i moze nawet naprawde lepiej, nawet jesli poczeka dluzej ...

    J.

  • 10. Data: 2022-07-18 17:25:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 17 Jul 2022 13:19:06 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czy w umowie gwarancyjnej nie ma
    > maksymalnego terminu naprawy? Bo czasem bywają.

    Czy już kiedyś nie było tak że jeśli sprzedawca nie dotrzymał
    dwutygodniowego terminu naprawy to klientowi przysługiwał nowy sprzęt
    lub zwrot kasy?
    --
    Jacek
    I hate haters.