  • 11. Data: 2022-12-30 19:18:58
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 30.12.2022 o 19:09, EmBuf pisze:

    > Osoba, z którą kontaktuję się w tych sprawach, doskonale wie, od kogo wynajmuję
    > i że mam udzielone mi przez właściciela ,,prawo do wiedzy o spółdzielni".

    Jeszcze raz, tylko wyraźniej:
    - nie uzyskasz informacji za pośrednictwem e-maila ani telefonu,
    albowiem niemożliwe jest zweryfikowanie tą drogą twojej tożsamości i
    twoich uprawnień.

    > Do wszystkich: czy jest szansa na jakieś nakierowanie na kwestie prawne z tym
    > związane, które mogłyby być pomocne w tym problemie -- bo nie było moją intencją
    > ,,wyżalić się i pogadać o systemie MOL" (o którym nic nie wiem i nie chcę
    wiedzieć)?

    Jedź do biura z dokumentami. Na miejscu dostaniesz odpowiedź.
    zarząd spółdzielni ponosi odpowiedzialność za udostępnienie danych
    osobie nieuprawnionej. Zapewne można to zmienić, jeśli członkowie całej
    wspólnoty wyrażą zgodę na udostępnianie informacji każdemu chętnemu.

    --
    -
    Akarm

  • 12. Data: 2022-12-30 19:49:03
    Od: EmBuf <e...@g...com>

> [...]
    > - nie uzyskasz informacji za pośrednictwem e-maila ani telefonu,
    > albowiem niemożliwe jest zweryfikowanie tą drogą twojej tożsamości i

    -- nigdy nie prosiłem o tajne informacje (i nigdy ten człowiek nie wspomniał
    nawet, że dostęp do nich jest w jakikolwiek sposób ograniczony)
    -- nigdy nikt z drugiej strony nie zgłaszał wątpliwości co do mojej tożsamości
    -- nigdy nikt ze strony sp-ni nie stwierdził, że nie mam prawo do zapytania o to, o
    co pytam
    -- w początkowym okresie mojego mieszkania tutaj NIE BYŁO PROBLEMU z odpowiedzią
    (pomijając już ,,zwyczajową" długą zwłokę mającą dać mi do zrozumienia, że
    ,,nie jestem taki znowu ważny")

    Po prostu gnom jakiś ,,zbiesił się" i usiłuje mi pokazać ,,gdzie moje miejsce".

    > Jedź do biura z dokumentami. Na miejscu dostaniesz odpowiedź.

    Z jakimi ,,dokumentami"?

    > zarząd spółdzielni ponosi odpowiedzialność za udostępnienie danych
    > osobie nieuprawnionej. Zapewne można to zmienić, jeśli członkowie całej
    > wspólnoty wyrażą zgodę na udostępnianie informacji każdemu chętnemu.

    To nie jest wspólnota, tylko spółdzielnia (czyli matecznik komuny). Niestety.

  • 13. Data: 2022-12-30 21:14:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 30.12.2022 o 19:49, EmBuf pisze:

    > To nie jest wspólnota, tylko spółdzielnia (czyli matecznik komuny). Niestety.

    Nie. Spółdzielnia jest wspólnotą. I o przepisach obowiązujących
    pracowników (czyli zarząd i administracje) decydują wszyscy członkowie
    tej wspólnoty. Prezes ma obowiązek wykonywać pracę zgodnie z przepisami
    uchwalonymi przez pracodawców, czyli przez wszystkich spółdzielców.

    --
    -
    Akarm

  • 14. Data: 2022-12-30 21:17:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.12.2022 o 17:35, EmBuf pisze:
    > Pytałem ich o FAKTY dotyczące (najogólniej mówiąc) infrastruktury osiedla.

    To powiadom Radę Nadzorczą, że odmówiono Ci udzielenia informacji. Bo
    wskazanie niedostępnego miejsca jako miejsca jej publikacji nie jest
    udzieleniem odpowiedzi.

    Jeśli odmowa udzielenia tej konkretnej informacji jest ścigana karnie,
    to również powinieneś złożyć zawiadomienie o przestępstwie / wykroczeniu
    opierając się na tej samej podstawie.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2022-12-30 21:19:37
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 30.12.2022 o 19:49, EmBuf pisze:

    > Z jakimi ,,dokumentami"?

    Z dokumentami wskazującymi twoje prawa do otrzymywania żądanych informacji.

    --
    -
    Akarm

  • 16. Data: 2022-12-30 21:21:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Dec 2022 08:43:27 -0800 (PST), EmBuf wrote:
    > O ile mi wiadomo, żadna moda nie może być nikomu narzucona.
    > Ja zaś, kontaktując się z kimś w określony sposób, tym samym
    > jasno wskazuję, jaką drogą pragnąłbym otrzymać odpowiedź.

    nasza wladza tez sie cyfryzuje, i bedzie naciskala, zebys
    sobie apke zainstalowal lub portal sprawdzal, a nie zeby oni drogie
    polecone musieli wysyłac :-(
    To jak mają mowic, ze spoldzielni nie wolno.

    No ale przeciez e-maila wysyłasz ... polecony wyslij, to moze sie bedą
    czuli bardziej zobowiązani :-P
    Ale oni twardzi są, to poleconym odpowiedzą, ze informacje znajdziesz
    w MOL lub na facebooku :-)

    Nie wiem o co sie pytales, ale moze to zasadne ... nie po to zrobili
    ten system MOL, zeby odpowiadac na pytania.

    > Wynajmuję -- i płacę za możliwość mieszkania tutaj. Osoba ta upoważniła
    > mnie do bezpośrednich kontaktów ze spółdzielnią we wszelkich kwestiach
    > dot. mieszkania czy osiedla -- po prostu nie chcąc się tym zajmować.
    >
    > A czy ,,ja mam jakieś prawa"? Toż właśnie pytam o to.
    >
    > Jeśli -- na przykład -- na jakimś osiedlu będą mieszkać same osoby wynajmujące
    > mieszkania, czy to ma znaczyć, że zarząd spółdzielni może się ograniczyć do brania
    > pieniędzy i w ogóle ,,nic nie musi"? Bo formalni członkowie spółdzielni mieszkają
    > gdzieś indziej?

    Zarzad spoldzielni, to tak w ogole w praktyce "nic nie musi".
    Nie chodzi o to, ze czlonkowie nie mieszkaja, tylko ze maja to w
    4 literach - a tacy jak u ciebie - dopóki maja satysfakcjonujący zysk
    z wynajmu, to im zwisa, co zarzad robi.
    Nawet wtedy jak mieszkają, to ciezko cos zmienic, bo wielu mieszkancow
    sie sprawami nie interesuje i ciezko prezesa zmienic/odwolac.

    Szczegolnie ze np starzy i nie chce im sie na zebrania chodzic.
    A ty chyba nie jestes wystarczajaco upowazniony, zeby na prezesa
    glosowac :-)

    No wlasnie - nie zaglosujesz przeciw, nie przestaniesz wplacac czynszu
    dopoki nie wyjasnia sposobu naliczania ... to jestes lokator trzeciej
    kategorii i sp*laj do MOL :-P
    No chyba, ze mozesz przestac placic, i niech sie "wlasciciel" buja
    potem :-)

    PiS zapowiadal jakies zmiany, ale jakos wolno im to idzie.

    Cos tam ponoc zrobil z lokatorskim prawem do lokalu,
    ale jak czytam doniesienia prasowe, to sam juz nie wiem - zrobil
    cokolwiek? Czy tylko czynsze zrownal?

    J.

  • 17. Data: 2022-12-30 21:30:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.12.2022 o 19:18, Akarm pisze:
    > Jeszcze raz, tylko wyraźniej:
    > - nie uzyskasz informacji za pośrednictwem e-maila ani telefonu,
    > albowiem niemożliwe jest zweryfikowanie tą drogą twojej tożsamości i
    > twoich uprawnień.

    Oczywiście masz rację, o ile jest to rodzaj informacji wymagający
    identyfikacji pytającego. Bo jeśli pyta - przykładowo - o daty
    odbierania odpadów, no to nie widzę głębszego sensu identyfikowania
    odbiorcy tej informacji. Nie jest ona jakoś szczególnie tajna.

    Uważam, że odsyłanie do jakiejś aplikacji jest niedorzeczne. Jeśli
    uważają, że nie wiedzą kto pyta i z tego powodu nie mogą mu
    odpowiedzieć, to należy to po prostu napisać w odpowiedzi i nie byłoby
    problemu. Przecież w takim wypadku email można podpisać choćby profilem
    ePUAP i już wiadomo kto pyta. MOL nikomu do niczego tu potrzebny nie jest.

    Ja pytającego rozumiem. Też nie mam poinstalowanych apek dostawców gazu,
    prądu i wody. Nie mam, bo po prostu nie widzę powodu zakładania kont w
    tych miejscach i ryzykowania wycieku danych. I o ile rachunki za prąd
    docierają, to z gazem i wodą mam regularnie problemy. Od dłuższego czasu
    za gaz płacę, gdy przysyłają SMS-a z przypomnieniem, bo nie mając
    rachunku nie nam kwoty. Z wodociągiem przysyłają listem poleconym
    ponaglenie, naliczając karę, ja ich wzywam emailem do przesłania dowodu
    doręczenia faktury, a oni doręczają mi poleconym fakturę bez kosztów i
    ja płacę. Sama faktura nie jest mi do niczego potrzebna, ale również nie
    znam kwoty. I tak już od kilku lat się przepychamy :-) Też ich prosiłem,
    by mi emailem wysyłali po prostu kwotę. Faktura jest mi zbędna. I też
    mnie usilnie przekonują, bym się logował do ich aplikacji. Odnoszę
    wrażenie, że nie wysyłają tych faktur chcąc wymusić wszystkich do
    korzystania z ich systemu transakcyjnego.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2022-12-30 21:33:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > wskazanie niedostępnego miejsca jako miejsca jej publikacji nie jest
    > udzieleniem odpowiedzi.

    Rzecz w tym, że jet to jak najbardziej dostępne miejsce, dla każdego
    człowieka z dostępem do internetu - czyli np. dla zadającego pytanie
    przez e-mail.
    Jest tylko jeden warunek: musi to być osoba *uprawniona* do otrzymywania
    informacji spółdzielnianych. I zdaje się, że o te uprawnienia wszystko
    się rozbija. Nie wierzę, żeby komuś logującemu się do poczty czy
    usenetu, sprawiało problem przeglądanie zasobów spółdzielni w podobny
    (przez przeglądarkę internetową) sposób.

    --
    -
    Akarm

  • 19. Data: 2022-12-30 21:33:56
    Od: EmBuf <e...@g...com>

    > Nie wiem o co sie pytales, ale moze to zasadne ... nie po to zrobili
    > ten system MOL, zeby odpowiadac na pytania.

    Ba! Na tyle to ja jestem domyślny -- ale dlatego właśnie zadałem pytanie
    tutaj, bo ja nie chcę być goniony do ,,nowoczesnych" systemów i apek.

    ,,My mamy system MOL, nawet już odpowiadać na pytania nie musimy,
    niech se sam poszuka, jak taki ciekawski" (czy jakoś-tak).

    A ja, ze swej strony powiedzmy że mam tylko maila, a WWW nie mam. I co? :)

    > Cos tam ponoc zrobil z lokatorskim prawem do lokalu,
    > ale jak czytam doniesienia prasowe, to sam juz nie wiem - zrobil
    > cokolwiek? Czy tylko czynsze zrownal?

    PiS, jak sięgnę pamięcią, to coś w 2010 obiecał rozpędzenie wszystkich
    SM poprzez obligatoryjne ich przekształcenie we wspólnoty.
    Na obietnicach się skończyło.

  • 20. Data: 2022-12-30 21:39:47
    Od: EmBuf <e...@g...com>

    > Rzecz w tym, że jet to jak najbardziej dostępne miejsce, dla każdego
    > człowieka z dostępem do internetu - czyli np. dla zadającego pytanie
    > przez e-mail.

    Nie -- bo można mieć dostęp do e-maila, a do WWW można nie mieć.
    Proszę -- jak też umiem tak ,,dyskutować" jak ze mną dyskutują (,,pomidor"). :)

    Poza tym: ja chciałbym odebrać informację, pod którą wyraźnie ktoś
    się podpisał, jako działający w imieniu Sp-ni. Choćby po to, aby móc się
    powołać na to, że ,,konkretnie Pan X.Y. poinformował mnie, że...".