  • 91. Data: 2023-01-03 01:06:28
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale na pewno nie ma to zastosowania do osób członkami spółdzielni
    > niebędących. No i odwoływanie się do jakiejś aplikacji, do której ktoś

    A jak dostarczył stosowne pełnomocnictwo a umowa najmu nakłada na niego
    taki obowiązek?

    > dostępu może nie mieć jest też średnim sposobem, choć wskazanie linku do
    > jakiejś dostępnej strony zawierającej odpowiedź uznałbym za dobry pomysł.

    Jesli się to opiera na uznanych i szeroko dostępnych środkach
    technicznych to dlaczego nie?

    Generalnie jest to o tyle dziwna sytuacja, że MZ korespondecja ze
    spółdzielnią to powinna być domena właściciela a nie najemcy. Jak
    spółdzielnia ma wąty co do najemcy, to powinna się zwracac (formalnie)
    nie do niego, a do właściciela. I odwrotnie, jak najemca chce się czegoś
    dowiedzieć, to przez właściciela, a nie bezpośrednio. Z poprawką na ww.
    sytuację, gdzie właściciel zrobił z najemcy pełnomocnika to kontaktów ze
    spółdzielnią.

    --
    Marcin

  • 92. Data: 2023-01-03 01:08:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > A jak akurat na tej wczoraj jakiś idiota zdarł, albo zamalował?

    A jak nie i tam wisi, jest zabezpieczone i można bez problemu odczytać?

    --
    Marcin

  • 93. Data: 2023-01-03 01:18:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Nic. Sposób dobry jak każdy inny, ale w razie co mammy art. 6 kc i to
    > właściciel będzie musiał dowieść, że wiadomość dotarła, a nie jej
    > odbierający, że nie odczytał.

    Chcesz powiedzieć, że ktoś zgadza się używać jakiejś platformy do
    wymiany korespondecji po czym tego nie robi, bo nie chce, i nie
    wystarczy do zachowania nalezytej staranności np. umieszczenie tej
    korespondecji w jego skrzynce odbiorczej na tej platformie?

    Idąc takim tokiem rozumowania to wszystko powinno iść wyłącznie
    tradycyjną, awizowaną pocztą, gdzie ustawodawca poczynił pewne założenia
    nt. skuteczności doręcznia. Ale jakoś często rzecz sprowadza się do
    oceny, czy odbiorca mógł się zapoznać z oświadczeniem, niekoniecznie
    twardego dowodu, że się zapoznał.

    --
    Marcin

  • 94. Data: 2023-01-03 10:42:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale to może być demokracja przedstawicielska ;-)
    Znaczy działać przez ograny.
    A "zalega" wg pani Zosi z księgowości co to kiedyś na poczcie pracowała lub
    zawistnego mającego brzydszą żonę i głupsze dzieci
    Władka z jakiejś "komisji", a wg prawomocnego orzeczenia sądu to dwie różne sprawy.
    Wyceń informowanie Twoich dwustu sąsiadów o Twoim rzekomym zaleganiu w kwocie ponad
    10 tys. zł przez 15 lat, po czym sąd
    spółdzielnię/wspólnotę wyśmiewa.
    Realne pytanie z realnego życia.
    Udowodnij szkodę.

    -----
    > skoro to jest moja spoldzielnia, tzn jestem współwłascielem, to chyba mam prawo
    wiedziec kto mi zalega z należnymi mi wpłatami.
    > Ogłoszenie na klatce to moze nie jest własciwe miejsce, ale miałby przepis zabronić
    spółdzielcom dostępu do informacji?

  • 95. Data: 2023-01-03 10:45:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nigdy żaden prezes nie ma obowiązków wykonywania jakichkolwiek poleceń jakiejkolwiek
    rady nadzorczej.

    -----

  • 96. Data: 2023-01-03 11:16:06
    Temat: A gdy NFZ sobie pogrywa (bylo: SM sobie pogrywa)?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A takie sprawy niegdyś głośne: chory nie mógł się doczekać na operację z NFZ, to
    pojechał za granicę (przykładowo Czechy czy
    Słowacja) i tam się zoperował i pozwał NFZ o zwrot kosztów- jak się te sprawy
    zakończyły?

    -----
    > wynajmuję firmę, która te śmieci ode mnie odbiera i pozywam spółdzielnie o zwrot
    kosztów.

  • 97. Data: 2023-01-03 11:17:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chyba należy uwzględnić sytuację, gdy spółdzielnia pozostała zarządcą nieruchomości
    wspólnej (przy wyodrębnieniu części lokali).

    -----

  • 98. Data: 2023-01-03 16:47:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Jan 2023 11:33:13 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > No właśnie teraz przy okazji kredytów denominowanych nagle się okazuje,
    > że to , iż przedstawicielowi banku wydawało się, ze doręczyli warunki i
    > zawarli umowę, to nic ne znaczy. Kilka banków już "padło". A nie byłoby
    > problemu, jakby zamknięto inicjatora pomysłu za oszustwo po pierwszej
    > umowie. Przez wiele lat udawano, ze one są wspaniałe, bo klient podpisał
    > umowę.

    No ale "padlo" na zupelnie innej podstawie.

    Nawiasem mowiac masz swietną ilustracje do swojego przykladu.
    Trzeba zaplacic rate kredytu. Ile? 500CHF powiedzmy, zgodnie z umową.
    Złotówkami.
    Ile tych złotowek? Pan sobie zobaczy na naszej stronie z kursami
    walut.

    Te 500CHF tez zreszta sie zmienia/ło, zgodnie z Liborem.
    Ale to rzadziej i znacznie mniej. I tez trzeba jakos klienta
    poinformowac - przeciez nie poleconym.

    Hm, zaraz ... kto ma kredyt frankowy, jak oni to zrobili?
    Przeciez kursy sie zmieniaja codziennie, czasem chyba nawet czesciej.
    Mozna sie bylo dowiedziec jaka bedzie rata?
    Kiedy? Bo chyba nie dzien wczesniej?

    Czy "pana obowiazkiem jest wplyw pensji na konto, my sobie pobierzemy
    ile sie należy, resztę moze pan wydać" :-)

    > Teraz nie śledzę. U mnie w mieście ziała w ogóle dwóch operatorów i
    > podzielili się obszarami. Nawet się nad nieuczciwą konkurencją kiedyś
    > zastanawiałem.

    Ze zrozumialych wzgledow lepiej sie zainstalowac w budynku, w ktorym
    jeszcze innej TVK nie ma.
    No i tam, gdzie blizej do "centrali", bo to zawsze taniej i mniej
    roboty.

    No i efekt koncowy masz jak piszesz. Calkowicie naturalnie.

    > No ja pamiętam, jak za dzieciaka się po dachu biegało między antenami.
    > Byłą specjalna procedura uzyskana klucza od dachy celem zainstalowania -
    > poprawienia kierunku.

    U mnie juz byly zbiorcze. Przy 10 pietrach sie nie ma co dziwic
    - "las anten" to malo powiedziane.
    Przy czym wtedy jeszcze odbieralem z anteny na balkonie na 1p.

    Z czasem sie troche pozmienialo - zbiorcza chyba przestala dzialac,
    spoldzielni sie dziurawienie dachu/stropu przestalo podobac
    (i tak wczesniej nikt nie mial anteny na dachu, no prawie nikt),
    przybylo stacji, nie dalo sie wszystkich z balkonu odebrac,
    przybylo budynkow ... a teraz by sie chyba dalo, bo to tylko wspolne
    MUXy.

    > Kto nad tym panuje? Podnoszą Ci o kilka groszy akcyzę, jak paliwo
    > tanieje i tanieje mniej. Potem droĹźeje paliwo, bo droĹźeje ropa. Potem
    > trochę mniej tanieje itd.

    Nad paliwem troche panuja, bo mozna przegrac wybory :-)
    Poza tym MF chyba nie ma innego mechanizmu wplywu na przychody.

    No ale jak sie chce sypnąc TVP 2mld z budzetu, to na cos innego
    zabraknie. No chyba, ze sie pożyczy, i niech sie następcy martwią jak
    oddac.

    J.

  • 99. Data: 2023-01-04 20:06:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A jak dostarczył stosowne pełnomocnictwo a umowa najmu nakłada na niego
    > taki obowiązek?

    Jeśli działa w imieniu właściciela mieszkania, to można by się
    zastanowić. Jeśli w swoim za zgodą właściciela mieszkaniu, to jakieś tam
    regulaminy na pewno nie mogą zmieniać prawa powszechnego.

    > Jesli się to opiera na uznanych i szeroko dostępnych środkach
    > technicznych to dlaczego nie?

    Bo ktoś może nie ufać tym środkom?

> [...]
    > dowiedzieć, to przez właściciela, a nie bezpośrednio. Z poprawką na ww.
    > sytuację, gdzie właściciel zrobił z najemcy pełnomocnika to kontaktów ze

    Nie wiemy, o co chodzi, więc trudno się domyślić.

    --
    Robert Tomasik

  • 100. Data: 2023-01-04 20:07:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > nt. skuteczności doręcznia. Ale jakoś często rzecz sprowadza się do
    > oceny, czy odbiorca mógł się zapoznać z oświadczeniem, niekoniecznie

    Pytanie, czy pytający zgodził się na jej używanie. Bo chyba tu tkwi
    problem.

    --
    Robert Tomasik