  • 1. Data: 2008-01-23 14:02:52
    Temat: Rzecznik praw konsumenta...
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Czy rzecznik praw konsumenta może występować do sądu w czyimś imieniu?

    --=olo=--

  • 2. Data: 2008-01-23 17:06:48
    Temat: Re: Rzecznik praw konsumenta...
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    --=olo=-- pisze:
    > Czy rzecznik praw konsumenta może występować do sądu w czyimś imieniu?

    "W sprawach o ochronę interesów konsumentów powiatowy (miejski) rzecznik
    konsumentów może wytaczać powództwa na rzecz obywateli, a także
    wstępować, za zgodą powoda, do postępowania w tych sprawach w każdym
    jego stadium."

    KG

  • 3. Data: 2008-01-23 17:16:39
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    --=olo=-- <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> wrote:

    > Czy rzecznik praw konsumenta może występować do sądu w czyimś imieniu?

    Oczywiscie - w koncu to jedno z podstawowych zadan dla ktorych
    powolano ta instytucje. Roszczenie musi byc jednak w miare zasadne,
    a nie "bo mi sie wydaje" - ludzie czasami maja fantastyczne pomysly
    i przekonanie ich, ze nic z tego nie bedzie nie zawsze jest latwe.
    Jest to aktualne zwlaszcza w sytuacji gdy w sprawach indywidualnych
    rzecznicy juz od dluzszego czasu nie sa zwolnieni od kosztow sadowych.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 4. Data: 2008-01-23 17:20:41
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Michal Bien pisze:
    > Jest to aktualne zwlaszcza w sytuacji gdy w sprawach indywidualnych
    > rzecznicy juz od dluzszego czasu nie sa zwolnieni od kosztow sadowych.

    są zwolnieni

    KG

  • 5. Data: 2008-01-24 22:31:38
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > są zwolnieni

    Na podstawie? Zwolnienie wynikajace z art. 96 ust. 1 pkt 7 kosztow
    sadowych w sprawach cywilnych nie dotyczy spraw indywidualnych -
    ustawodawca dawno sie polapal, ze w ten sposob mozna obchodzic koszty
    sadowe i to zmienil.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 6. Data: 2008-01-25 06:46:15
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Michal Bien pisze:
> [...]
    > sadowych w sprawach cywilnych nie dotyczy spraw indywidualnych -
    > ustawodawca dawno sie polapal, ze w ten sposob mozna obchodzic koszty

    ale z pkt. 11 dotyczy, tylko sięgnij po aktualną wersję ustawy

    KG