1. Data: 2008-01-23 14:02:52
Temat:Rzecznik praw konsumenta...
Od:"--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy rzecznik praw konsumenta może występować do sądu w czyimś imieniu?

--=olo=--

2. Data: 2008-01-23 17:06:48
Temat:Re: Rzecznik praw konsumenta...
Od:kam <x#k...@w...pl#x> szukaj wiadomości tego autora

--=olo=-- pisze:
> Czy rzecznik praw konsumenta może występować do sądu w czyimś imieniu?

"W sprawach o ochronę interesów konsumentów powiatowy (miejski) rzecznik
konsumentów może wytaczać powództwa na rzecz obywateli, a także
wstępować, za zgodą powoda, do postępowania w tych sprawach w każdym
jego stadium."

KG

3. Data: 2008-01-23 17:16:39
Od:Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

--=olo=-- <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> wrote:

> Czy rzecznik praw konsumenta może występować do sądu w czyimś imieniu?

Oczywiscie - w koncu to jedno z podstawowych zadan dla ktorych
powolano ta instytucje. Roszczenie musi byc jednak w miare zasadne,
a nie "bo mi sie wydaje" - ludzie czasami maja fantastyczne pomysly
i przekonanie ich, ze nic z tego nie bedzie nie zawsze jest latwe.
Jest to aktualne zwlaszcza w sytuacji gdy w sprawach indywidualnych
rzecznicy juz od dluzszego czasu nie sa zwolnieni od kosztow sadowych.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:m...@m...uw.edu.pl

4. Data: 2008-01-23 17:20:41
Od:kam <x#k...@w...pl#x> szukaj wiadomości tego autora

Michal Bien pisze:
> Jest to aktualne zwlaszcza w sytuacji gdy w sprawach indywidualnych
> rzecznicy juz od dluzszego czasu nie sa zwolnieni od kosztow sadowych.

są zwolnieni

KG

5. Data: 2008-01-24 22:31:38
Od:Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

> są zwolnieni

Na podstawie? Zwolnienie wynikajace z art. 96 ust. 1 pkt 7 kosztow
sadowych w sprawach cywilnych nie dotyczy spraw indywidualnych -
ustawodawca dawno sie polapal, ze w ten sposob mozna obchodzic koszty
sadowe i to zmienil.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:m...@m...uw.edu.pl

6. Data: 2008-01-25 06:46:15
Od:kam <x#k...@w...pl#x> szukaj wiadomości tego autora

Michal Bien pisze:
> [...]
> sadowych w sprawach cywilnych nie dotyczy spraw indywidualnych -
> ustawodawca dawno sie polapal, ze w ten sposob mozna obchodzic koszty

ale z pkt. 11 dotyczy, tylko sięgnij po aktualną wersję ustawy

KG