  • 11. Data: 2009-09-24 09:07:27
    Temat: Re: Rozwód ze wskazaniem winy - jakie konsekwencje?
    Od: spp <s...@o...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Przy dzieciach???

    Historia kościoła zna taki przypadek. ;)

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-09-24 09:08:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > W końcu alimenty są na bieżące życie dziecka. Jak ktoś chce, może
    > dodatkowo odkładać coś "na lokatę".
    >
    > Zawieranie "lokaty" w ramach bieżących alimentów nie jest - imho -
    > poprawne.

    Niemniej jednak sady tak orzekaja. Byc moze dzieje sie tak wowczas, gdy
    istnieje dysproporcja miedzy uzasadnionymi potrzebami maloletniego a
    mozliwosciami zarobkowymi pozwanego - czyli jesli mozliwosci sa wyzsze od
    potrzeb, to z jednej strony po co matce fundowac kosmetyki a z drugiej,
    czemu dziecko mialoby nie miec lepszego startu w dorosle zycie, skoro ma
    bogatego ojca...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2009-09-24 09:22:02
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Historia kościoła zna taki przypadek. ;)
    Moze i smieszne. W kazdym razie, jesli ktos chce pozostac przy
    chrzescijanstwie mimo rozwodu, to moze czas pomyslec nad jakims bardziej
    zyciowo podchodzacym do problemu kosciolem (ewangelicy, cos ze wschodniich
    kosciolow).
    Lepsze to niz pelen hipokryzji "rozwod koscielny"za kase.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2009-09-24 09:23:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    SDD napisał(a):

    > Lepsze to niz pelen hipokryzji "rozwod koscielny"za kase.

    To nie jest rozwod tylko uznanie malzenstwa za nie zawarte ;)

    j.

  • 15. Data: 2009-09-24 09:30:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > To nie jest rozwod tylko uznanie malzenstwa za nie zawarte ;)

    Dlatego tez umiescilem to w cudzyslowie.
    A swoja droga - pytanie do znawcow prawa kanonicznego - skoro w ktorejs tam
    ewangelii, dziejach czy listach apostolskich, zmartwychwstaly Jezus
    powiedzial (chyba) do Piotra, "co bedzie /przez Ciebie/ zawiazane na Ziemi
    bedzie zawiazane i w niebie, a co bedzie rozwiazane na Ziemibedzi
    erozwiazane i w Niebie" - to nie daje przypadkiem to prawa papiezowi (jako
    formalnemu sukcesorowi Piotra) prawa do "rozwodu koscielnego" explicite?
    W koncu ten krol angielski, co to tak zmienial zony, zanim zalozyl swoj
    wlasny kosciol z rozwodami, po cos pisal do papieza - o uniewaznienie, czy
    jednak o rozwod?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2009-09-24 09:36:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    SDD napisał(a):

    > W koncu ten krol angielski, co to tak zmienial zony, zanim zalozyl swoj
    > wlasny kosciol z rozwodami, po cos pisal do papieza - o uniewaznienie, czy
    > jednak o rozwod?

    Henryk VIII wymyślił sobie taki powód, że skoro jego żona zawierając z
    nim związek nie była dziewicą więc małżeństwo jest nie ważne ;) Zobacz
    tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Henryk_VIII_Tudor#Wielk
    a_kr.C3.B3lewska_sprawa

    j.

  • 17. Data: 2009-09-24 09:46:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Henryk VIII wymyślił sobie taki powód, że skoro jego żona zawierając z
    > nim związek nie była dziewicą więc małżeństwo jest nie ważne ;) Zobacz
> [...]

    Aha :) - nie no spoko, tak sobie tylko luzno dywagowalem - czyli jednak
    uniewaznienie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2009-09-24 09:51:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Skoro większość bab lamentuje ze "facet to świnia i tylko zdradza" - to ja
    > kurwa pytam z KIM ci faceci zdradzają?

    z mezatkami, przeciez kazdy babiarz, podrywacz, czy jak ich tam zwac,
    potwierdzi, ze najlepsze i najlatwiejsze sa mezatki, bo: zaniedbane przez
    meza, niedoceniane, znudzone, itp, a co najwazniejsze, nie beda sie palic do
    zamazpojscia, wiec sprawa jest oczywista i lozkowa ;)

    ps. tak wiem ze to pewne uogolnienie, ale tylko pewne :)

  • 19. Data: 2009-09-24 10:31:46
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 11:07:27 +0200, spp napisał(a):

    > Historia kościoła zna taki przypadek. ;)

    spadlem z krzesla :)
    --
    marcin

  • 20. Data: 2009-09-24 13:59:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Roman wrote:

    > No wlasnie - ale dlaczego? Pytam o potencjalne konsekwencje. O konkrety.

    zajrzyj do KRIO.
    Małżonek winny na wniosek drugiego może mieć alimenty na głowie na rzecz
    drugiego małżonka. Nie istotne jest ile ona teraz zarabia, tylko ile jej
    sie pogorszy w stosunku do tego co teraz ma.
    Tak więc jesteś potencjalnie łatwiejszym celem do ustrzelenia jesli
    chodzi o źródło dochodu.