  • 1. Data: 2009-09-24 06:14:16
    Temat: Zmiany statusu przy rejestracji stowarzyszenia
    Od: A <...@...pl>

    Witam,
    Rejestrujemy właśnie stowarzyszenie i dostaliśmy z sądu litanię
    poprawek do statutu. Wszystkie uwzględniliśmy ale jakie formularze należ
    składać teraz w KRS-ie. Bo do W20 nie było zastrzeżeń i do innych
    formularzy też nie (poza brakiem daty urodzenia na liście członków
    założycieli, co wymagało stworzenia ponownie tejże)?

    A.

  • 2. Data: 2009-09-24 18:50:09
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A" <...@...pl> napisał w wiadomości news:h9f2no$ha6$1@news.wp.pl...
> [...]
    > teraz w KRS-ie. Bo do W20 nie było zastrzeżeń i do innych formularzy też
    > nie (poza brakiem daty urodzenia na liście członków założycieli, co

    Jeśli nie było zastrzeżeń do innych druków to składasz nowy statut podpisany
    przez komitet założycielski lub zarząd, protokół z zebrania, listę
    obecności.

  • 3. Data: 2009-09-24 20:31:07
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    grzech <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jeśli nie było zastrzeżeń do innych druków to składasz nowy statut
    > podpisany przez komitet założycielski lub zarząd, protokół z zebrania,
    > listę obecności.

    Jeśli zmiany w statucie (a także innych dokumentach) obejmują dane podane w
    formularzach KRS to należy je wypełnić ponownie, zgodnie z nowym brzmieniem
    statutu. Przykład: zmiana sposobu reprezentacji.

    GK

  • 4. Data: 2009-09-25 06:52:36
    Od: A <...@...pl>

    GK pisze:
> [...]

    A uchwała ma co zawierać? że przyjęto po prostu nowy statut? czy też
    wypisywać wszystkie zmiany jakie zostały dokonane?

    > Jeśli zmiany w statucie (a także innych dokumentach) obejmują dane podane w
    > formularzach KRS to należy je wypełnić ponownie, zgodnie z nowym brzmieniem
    > statutu. Przykład: zmiana sposobu reprezentacji.

    to były zastrzeżenia w stylu: stowarzyszenia nie można zlikwidować tylko
    rozwiązać albo że może mieć pododdziały ale nie wyspecyfikowano jakie i
    jaki ich regulamin dotyczy itp.

    A.
    PS dziękuję za odpowiedzi.

  • 5. Data: 2009-09-25 08:46:03
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A" <...@...pl> napisał w wiadomości news:h9hpbl$49j$1@news.wp.pl...

    > A uchwała ma co zawierać? że przyjęto po prostu nowy statut? czy też
    > wypisywać wszystkie zmiany jakie zostały dokonane?

    Zmian w statucie może dokonać tylko walne zgromadzenie członków. W związku z
    tym trzeba takie zwołać. Walne obejmuje w tym wypadku tylko glosowanie nad
    zmianami w statucie. W protokole z walnego zapisujesz każdą zmianę statutu.
    Później protokół, listę obecności oraz nowy statut w 2 egzemplarzach z
    pismem przewodnim przesyłasz do sądu. Tak jak zaznaczył GK jeśli zmiany w
    statucie zwiazane są z danymi zawartymi w drukach rejestracyjnych np.
    siedziba, sposób reprezentacji wypełniasz druk KRS-Z20.

  • 6. Data: 2009-09-25 11:50:59
    Od: A <...@...pl>

    grzech pisze:
    > U?ytkownik "A" <...@...pl> napisa? w wiadomo?ci news:h9hpbl$49j$1@news.wp.pl...

    > Walne obejmuje w tym wypadku tylko glosowanie nad
    > zmianami w statucie. W protokole z walnego zapisujesz ka?d? zmiane statutu.

    A czy walne nie może podjąć decyzję, że stary wyrzuca do kosza i przyjmuje nowy już z
    poprawkami?
    Na jakiejś stronie wyczytałem, że statut obowiązuje od zatwierdzenia, a tego jeszcze
    nie było, bo
    został zwrócony właśnie do poprawy.

    > Pó 1/4 niej protokó?, liste obecno?ci oraz nowy statut w 2 egzemplarzach z
    > pismem przewodnim przesy?asz do s?du. Tak jak zaznaczy? GK je?li zmiany w
    > statucie zwiazane s? z danymi zawartymi w drukach rejestracyjnych np.
    > siedziba, sposób reprezentacji wype?niasz druk KRS-Z20.

    Mimo, że w KRS-z20 jest pole o zmianie statutu? A z tymi danymi co nie są zmieniane
    to się
    w tym krs-z20 wpisuje czy czy tylko przekreśla pola i wpisuje dane które ulegają
    zmianie.

    A.

  • 7. Data: 2009-09-25 18:13:52
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > nowy już z poprawkami?
    > Na jakiejś stronie wyczytałem, że statut obowiązuje od zatwierdzenia, a

    Statut obowiązuje od zatwierdzenia tylko jest trochę dyskusyjne przez kogo.
    Według mnie można podjąć uchwałę o zmianie całego statutu.

> [...]
    > zmieniane to się
    > w tym krs-z20 wpisuje czy czy tylko przekreśla pola i wpisuje dane które

    Zgodnie z instrukcją pola nie wypełnione przekreśla się. Dostaliście zapewne
    postanowienie Sądu i wytyczne co należy zrobić. Tam powinno być napisane co
    powinniście zrobić i co przesłać. W moim przypadku gdy sąd w Warszawie
    odrzucił jedną zmianę statutu uprzednio wykazaną w druku KRS-Z20 to
    przesłaliśmy dokumenty bez ponownego wypełnienia tego druku - zgodnie z
    wytycznymi sądu.