  • 1. Data: 2006-11-12 22:43:54
    Temat: Rozwód pod nieobecność powoda?
    Od: ntech <u...@n...ssn.pl>

    Witam.Złożyłem wniosek o rozwód bez orzekania o winie.Posiadamy z żoną
    intercyzę i nie posiadamy wspólnego majątku który mogłby być przedmiotem
    sporu.Miejsce pobytu dziecka jest prze matce (wczesniejsza sprawa).
    Nie mieszkamy razem od 2 lat.Wnioskowałem o rezygnację ze sprawy
    pojednawczej.W związku z tym iż jeszcze nie ma wyznaczonego terminu a ja
    wyjeżdżam z kraju w niedługim czasie czy rozwód może byc orzeczony pod
    moją nieobecność? Czy potrzebuję pełnomocnika ? Jeżeli tak to jakie mogą
    być szacunkowe koszta takiej usługi ? Co jeszcze musze w takiej sytuacji
    przedsięwziąć aby rozwód doszedł do skutku podczas mojej nieobecności?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-11-13 08:52:09
    Temat: Re: Rozwód pod nieobecność powoda?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Użytkownik "ntech" <u...@n...ssn.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > być szacunkowe koszta takiej usługi ? Co jeszcze musze w takiej sytuacji
    > przedsięwziąć aby rozwód doszedł do skutku podczas mojej nieobecności?

    To może być trudne, bo sąd nie wyda wyroku rozwodowego bez przesłuchania
    stron. Pełnomocnik na pewno się przyda (choćby do doręczeń), ale nie zastąpi
    Cię w składaniu zeznań.
    Zapewne postępowanie będzie zawieszone, a po 3 miesiącach, sąd może je
    umorzyć jeśliby uznał, że Twoje niestawiennictwo jest nieusprawiedliwione -
    wtedy trzeba sprawę zaczynać od nowa.
    Ale skoro będziesz znał termin rozprawy z dużym wyprzedzeniem
    to chyba na jeden dzień może przyjechać/przylecieć choćby tanimi liniami?

    Co do kosztów pełnomocnika, to niedawno były podawane orientacyjne na
    grupie: http://www.grupy.egospodarka.pl/cennik-adwokatow,t,3
    07515,8.html
    Skoro nie dzielicie majątku, nie ma orzekania o winie a kwestia opieki nad
    dzieckiem jest przesądzona, to powinny być raczej dolne widełki.

    W razie dalszych pytań, pisz na priv.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-11-13 12:35:58
    Od: ntech <u...@n...ssn.pl>

    Data: 13.11.2006 - autor: Marcin Krzemiński - treść:
    > Ale skoro będziesz znał termin rozprawy z dużym wyprzedzeniem
    > to chyba na jeden dzień może przyjechać/przylecieć choćby tanimi liniami?
    No wlasnie nie bardzo bede znal.
    Zadzwonilem do sadu i poradzono mi abym zlozyl pismo o wyznaczenie
    terminu rozprawy przed data wyjazdu.Tylko jak ma takie pismo wyglądac?
    Czy znajde gdzies jakis wzór?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-11-13 17:28:38
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

> [...]
    > Zadzwonilem do sadu i poradzono mi abym zlozyl pismo o wyznaczenie
    > terminu rozprawy przed data wyjazdu.Tylko jak ma takie pismo wyglądac?
    --------------
    Standardowo - jak zwykla prosba.

    [miejscowosc - data]

    Sad Okręgowy
    Wydział Cywilno - Rodzinny
    w ......................

    dotyczy sprawy: VIRC .........../06 (o ile znasz juz sygnature)

    Powód: Jan Kowalski
    zam...........................

    Pozwana: Janina Kowalska
    zam............................

    Uprzejmie proszę o wyznaczenie terminu rozprawy w sprawie rozwodowej sygn
    akt ............ z powodztwa .............. przeciwko ........... na dzien/
    do dnia ....................
    Swoja prosbe motywuje tym, iż po wskazanym wyzej dniu wyjezdzam z kraju na
    blizej nieznany mi czas. Z uwagi na podjecie zatrudnienia poza granicami
    kraju stawienie sie w sadzie w innym terminie bedzie wyjatkowo utrudnione.
    Z tych wzgledow prosze o pozytywne przyjecie mojej prosby.

    podpis

    Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 5. Data: 2006-11-13 18:01:38
    Od: ntech <u...@n...ssn.pl>