  • 1. Data: 2006-11-12 22:13:59
    Temat: Taka sytuacja - czy jest szansa wygrac w sadzie.
    Od: x <...@...y.z.nospam.pl>

    Hej.

    Sproboje opisac wam sytuacje, co o tym sadzicie i czy jest szansa
    wygrac/przegrac to w sadzie.

    Jakis czas temu pozyczylem znajomemu kilkanascie tysiecy zlotych, byl w
    trudnej sytuacji, bezrobotny itp itd. Oczywiscie wszystko odbylo sie bez
    umowy, dostal pieniadze przelewem (na splate dlugow i takie tam), po
    czym zdecydowal mi sie szybko oddac pieniadze - przelew na moje konto -
    (pomniejszone o okolo tysiac zlotych na jakiestam costam, nie pamietam
    nawet). Cala sytuacja miala miejsce na poczatku roku. Ostatnio
    dowiedzialem sie (bylem za granica w tym czasie), ze gosciu wydzwania do
    moich rodzciow i jest wezwanie na policji jakobym pozyczyl od niego
    pieniadze i nie oddal i tak dalej.

    Czy grozi mi cos? Czy moze wygrac sprawe? I tak dalej.

    Nie chcialbym isc do wiezienia czy cos, bo pieniedzy "oddac" nie
    zamierzam rzecz jasna.

    Pozdrawiam, Jakobin.

  • 2. Data: 2006-11-12 22:21:57
    Temat: Re: Taka sytuacja - czy jest szansa wygrac w sadzie.
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 12 Nov 2006 23:13:59 +0100, x napisał(a):

    > Czy grozi mi cos? Czy moze wygrac sprawe? I tak dalej.

    Jaki był tytuł obu przelewów? Czy masz świadków na to, że udzielałeś mu
    pożyczki?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-11-12 23:53:46
    Od: x <...@...y.z.nospam.pl>

    scream wrote:

    > Jaki był tytuł obu przelewów? Czy masz świadków na to, że udzielałeś mu
    > pożyczki?

    Tytul przelewu to "WPLATA", swiadkow nie mam oczywiscie. On ze mi
    udzielal tez nie.

  • 4. Data: 2006-11-12 23:57:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 00:53:46 +0100, x napisał(a):

    > Tytul przelewu to "WPLATA", swiadkow nie mam oczywiscie. On ze mi
    > udzielal tez nie.

    Tego akurat wiedzieć nie możesz :)
    Moim zdaniem nie masz sie czym martwić, chyba że on przekona X osób do tego
    żeby zeznawały na jego korzyść.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-11-13 00:04:04
    Od: x <...@...y.z.nospam.pl>

    scream wrote:

    > Tego akurat wiedzieć nie możesz :)
    > Moim zdaniem nie masz sie czym martwić, chyba że on przekona X osób
    do tego
    > żeby zeznawały na jego korzyść.

    Nie no, ale moze tak po prostu wmowic sadowi to, jesli jest w bankach ze
    NAJPIERW dostal odemnie pieniadze, potem MI ODESLAL?

    Pozdrawiam, i dzieki.

  • 6. Data: 2006-11-13 00:52:00
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 01:04:04 +0100, x napisał(a):

    > Nie no, ale moze tak po prostu wmowic sadowi to, jesli jest w bankach ze
    > NAJPIERW dostal odemnie pieniadze, potem MI ODESLAL?

    Oczywiście, a czemu nie? Obowiązuje umowa ustna. Być może umówiliście się,
    że on zwróci Ci pożyczkę w naturze, np. za 2 miesiące dostarczy Ci 30
    worków kartofli. Albo odda Ci kasę do ręki. Tego nikt poza wami nie wie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-11-13 09:02:00
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Tego akurat wiedzieć nie możesz :)
    > Moim zdaniem nie masz sie czym martwić, chyba że on przekona X osób do
    > tego
    > żeby zeznawały na jego korzyść.

    Hola hola, pożyczka powyżej 500 zł powinna być stwierdzona pismem. Więc ani
    jeden ani drugi pożyczki nie udowodni. Natomiast skoro on wykazał przepływ
    pieniędzy w Twoją stronę za pomocą wydruku z konta, to Ty możesz zrobić to w
    drugą stronę i po sprawie.

    Jeżeli zgłosił popełnienie przestępstwa przez Ciebie (to co piszesz o
    Policji) Przy okazji możesz zgłosić na Policję doniesienie o popełnieniu
    przez Twojego byłego kolegę przestępstwa fałszywego oskarżenia (art. 234
    kk).

    Marcin.

  • 8. Data: 2006-11-13 09:19:11
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>