    From: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwód pod nieobecność powoda?
    Date: Mon, 13 Nov 2006 09:52:09 +0100

    Użytkownik "ntech" <u...@n...ssn.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnelf920.4dd.user@nocturn.ssn.pl...
    > Witam.Złożyłem wniosek o rozwód bez orzekania o winie.Posiadamy z żoną
    > intercyzę i nie posiadamy wspólnego majątku który mogłby być przedmiotem
    > sporu.Miejsce pobytu dziecka jest prze matce (wczesniejsza sprawa).
    > Nie mieszkamy razem od 2 lat.Wnioskowałem o rezygnację ze sprawy
    > pojednawczej.W związku z tym iż jeszcze nie ma wyznaczonego terminu a ja
    > wyjeżdżam z kraju w niedługim czasie czy rozwód może byc orzeczony pod
    > moją nieobecność? Czy potrzebuję pełnomocnika ? Jeżeli tak to jakie mogą
    > być szacunkowe koszta takiej usługi ? Co jeszcze musze w takiej sytuacji
> [...]

    To może być trudne, bo sąd nie wyda wyroku rozwodowego bez przesłuchania
    stron. Pełnomocnik na pewno się przyda (choćby do doręczeń), ale nie zastąpi
    Cię w składaniu zeznań.
    Zapewne postępowanie będzie zawieszone, a po 3 miesiącach, sąd może je
    umorzyć jeśliby uznał, że Twoje niestawiennictwo jest nieusprawiedliwione -
    wtedy trzeba sprawę zaczynać od nowa.
    Ale skoro będziesz znał termin rozprawy z dużym wyprzedzeniem
    to chyba na jeden dzień może przyjechać/przylecieć choćby tanimi liniami?

    Co do kosztów pełnomocnika, to niedawno były podawane orientacyjne na
    grupie: http://www.grupy.egospodarka.pl/cennik-adwokatow,t,3
    07515,8.html
    Skoro nie dzielicie majątku, nie ma orzekania o winie a kwestia opieki nad
    dzieckiem jest przesądzona, to powinny być raczej dolne widełki.

    W razie dalszych pytań, pisz na priv.

    Marcin.