  • 1. Data: 2006-11-12 22:57:47
    Temat: Dorabiający policjant
    Od: m...@g...com

    Witam,
    przeszukałem właśnie ustawę o policji ale nie znalazłem nic na
    temat:

    - możliwości/zakazu prowadzenia działalności gospodarczej przez
    funkcjonariuszy,
    - możliwości zarobienia dodatkowych pieniędzy np. na umowę
    zlecenie,

    Proszę o wskazanie dokumentu, który te kwestie reguluje.

    Google wypluwa tylko jakieś notatki prasowe o zwykłych policjantach
    dorabiających w nocnych klubach prowadzonych przez mafię ;) a mi
    najbardziej zależałoby na informacji, czy policjant może dorobić a
    jeśli tak, to czy każdy policjant, czy też istnieje jakiś podział
    ze względu na stopień/funkcję/stanowisko?

    Miecio

  • 2. Data: 2006-11-12 23:53:03
    Temat: Re: Dorabiający policjant
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    Musi uzyskać zgodę przełożonego. Przy czym zgodę wiele osób dostaje, pod
    warunkiem, że zamierzają działać w takich zakresach, gdzie nie ma
    niebezpieczeństwa czy to wykorzystania informacji służbowych, czy to wręcz
    działań sprzecznych z interesem służby. Odpadają wszelkiej maści agencje
    detektywistyczne i ochrony. Ale wielu policjantów przykładowo prowadzi kursy na
    prawo jazdy.

  • 3. Data: 2006-11-13 00:32:01
    Od: m...@g...com

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > warunkiem, że zamierzają działać w takich zakresach, gdzie nie ma
    > niebezpieczeństwa czy to wykorzystania informacji służbowych, czy to wręcz

    Rozumiem. A czy wiadomo coś o ograniczeniach w ilości kasy zarobionej
    na boku, np. w ciągu roku?
    Interesuje mnie też kwestia "prowadzenia działalności
    konkurencyjnej" w sensie, że Państwo łoży konkretną kasę na
    wykształcenie policjanta np. w zakresie przyrządzania kotletów
    schabowych, po czym dany policjant zatrudnia się w exclusiv-barze,
    gdzie na smażeniu schabowych zarabia w tydzień tyle, ile smażąc je
    "na posterunku" zarobiłby przez rok. Ja wiem, że moje wątliwości
    mogą wydać się dziwne, dlatego pytałem o jakieś szczegółowe
    zapisy regulujące kwestię.

    Miecio

  • 4. Data: 2006-11-13 17:58:53
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    m...@g...com napisał(a):
> [...]
    > jeśli tak, to czy każdy policjant, czy też istnieje jakiś podział
    > ze względu na stopień/funkcję/stanowisko?

    Policjant, który uzyskał zgodę przełożonego na dodatkową pracę lub
    prowadzenie działalności gospodarczej nie jest ograniczony jakimkolwiek
    progiem co do swojego zarobku. Jedynie dotyczy go podatek dochodowy i od
    wysokości wykazanego dochodu taki podatek płaci. Natomiast zasada jest
    taka, że policjanci nie otrzumują zgody na zatrudnienie lub prowadzenie
    dziłalności gospodarczej w dziedzinach, w których wustępuje konflikt
    interesów. Np. osoba, która wchodzi w skład komiji egzaminacyjnej
    powołanej przez Komendanta Wojewódzkiego Policji dotyczącej sprawdzenia
    praktycznego obchodzenia się z bronią nie powinna udzielać się jako
    osoba prowadząca szkolenia poza Policją dla osób poddawanych takim
    egzaminom.

    Z poważaniem mauser50

  • 5. Data: 2006-11-13 21:04:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Rozumiem. A czy wiadomo coś o ograniczeniach w ilości kasy zarobionej
    > na boku, np. w ciągu roku?

    Nie spotkałem się z takim ograniczeniem.

    > Interesuje mnie też kwestia "prowadzenia działalności
    > konkurencyjnej" w sensie, że Państwo łoży konkretną kasę na
    > wykształcenie policjanta (...)

    Właśnie z tego powodu odpadają agencje detektywistyczne i ochrony. Przynajmniej
    do emerytury.