  • 11. Data: 2005-06-16 13:58:07
    Temat: Re: Rozwód , a podział majątku - zagwozdka
    Od: "G-Jaro" <g...@w...pl>

    Użytkownik "IT" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:42b182ae$0$2126$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Najpierw notariusz i zniesienie wspolnoty majatkowej. Od tego trzeba
    zaczac.

    Ale ale... przed sprzedażą domu ? To nie skomplikuje za bardzo ?

    G-Jaro

  • 12. Data: 2005-06-16 14:11:49
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    G-Jaro wrote:
    > Użytkownik "IT" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale ale... przed sprzedażą domu ? To nie skomplikuje za bardzo ?

    Sadze ze tak. I tak dom jest sprzedawany z majatku wspolnego. Pieniadze
    pojda juz na konta z rozdzielnoscia majatkowa. WIec dobrze zeby sie tam
    znalazle PO ustanowieniu rozdzielnosci.

    pzdr

    Ma Du

  • 13. Data: 2005-06-16 15:04:42
    Od: "G-Jaro" <g...@w...pl>

    > Sadze ze tak. I tak dom jest sprzedawany z majatku wspolnego. Pieniadze
    > pojda juz na konta z rozdzielnoscia majatkowa. WIec dobrze zeby sie tam
    > znalazle PO ustanowieniu rozdzielnosci.

    A jeśli w pozwie rozwodowym napisałem, że nie mamy rozdzielności majątkowej,
    to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ja teraz ustanowić, przed rozprawą ?

    G-Jaro

  • 14. Data: 2005-08-05 12:13:58
    Od: s...@f...onet.pl

    Witam,

    W liscie datowanym 16-06-2005 <mid:d8rru7$kr9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Johnson napisal(a):

    > Umowa o zniesieniu współwłasności - forma aktu notarialnego. Podział
    > mąjtku w dowolnej formie chyba że wchodzi w skład majątku nieruchomość.

    Ja zrobiłem w ten sposób:
    - spisaliśmy u notariusza "Umowę majątkową małżeńską i podział majątku
    dorobkowego (częściowy), w której wyłączyliśmy wspólność ustawową
    małżeńską i podzieliliśmy mieszkanie
    - spisaliśmy "Umowę podziału majątku wspólnego" w której podzieliliśmy
    samochody i inne rzeczy.

    Muszę teraz przerejestrować samochód tylko na mnie i w Wydziale
    Komunikacji nie podoba się naczelnikowi te umowy. "Gdyby to była jakaś
    darowizna czy sprzedaż ale takie coś?". I musi się skontaktować z
    działem prawnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 15. Data: 2005-08-05 18:01:35
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > małżeńską i podzieliliśmy mieszkanie
    > - spisaliśmy "Umowę podziału majątku wspólnego" w której podzieliliśmy

    Czyli - na moje oko - tak jak sugerował Johnson

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2005-08-08 19:08:26
    Od: s...@f...onet.pl

    Witam,

    W liście datowanym 05-08-2005 <mid:652914341.20050805141358@friko2.onet.pl>
    napisałem:

> [...]
    > Komunikacji nie podoba się naczelnikowi te umowy. "Gdyby to była jakaś
    > darowizna czy sprzedaż ale takie coś?". I musi się skontaktować z

    Dział prawny przyznał mi rację i już bez problemu udało mi się
    przerejestrować samochód.

    Dygresja:
    Mało kto korzysta z takiej formy podziału majątku i w urzędach tej
    formy umowy nie znają.
    Oj lubią ludzie chodzić i kłócić w sądach, lubią ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz