  • 1. Data: 2002-02-23 16:49:31
    Temat: Polskie normy online - gdzie?
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Jak w pytaniu, tylko za darmo, bo wszędzie chcą kasę, szukam norm np.:PN-
    74E/04441 i inne dotyczące badań mat. elektrotechnicznych.
    Dziękuję bardzo.
    Pzdr.

  • 2. Data: 2002-02-23 23:01:26
    Temat: Re: Polskie normy online - gdzie?
    Od: "Piotrek S." <s...@a...waw.pl>

> [...]
    > Jak w pytaniu, tylko za darmo, bo wszędzie chcą kasę, szukam norm np.:PN-
    > 74E/04441 i inne dotyczące badań mat. elektrotechnicznych.

    Nie ma szans, też szukałem ale dobrze się przedtym bronią. Jeśli jesteś z
    Warszawy to polecam Bibliotekę Główną Politechniki Warszawskiej. Mają tam
    normy oczywiście nie wszystkie ale sporo. Nie wolno norm kserować ale
    przecież istnieją kopiarki samoobsługowe ;)

    Jest jeszcze czytelnia norm przy Polskim Komit. Norm. ale tam na pewno nie
    skserujesz.

    Piotrek

  • 3. Data: 2002-02-23 23:37:37
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 23 Feb 2002 m...@p...onet.pl wrote:

    > Witam
    > Jak w pytaniu, tylko za darmo, bo wszędzie chcą kasę

    I słusznie, bo Polskie Normy to nie ustawy i nie podpadają pod art. 4
    PrAut.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 4. Data: 2002-02-24 00:45:22
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >I słusznie, bo Polskie Normy to nie ustawy i nie podpadają pod art. 4
    >PrAut.

    ?
    Art.4
    "Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
    1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty,
    .."

    pozdr.PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2002-02-24 01:04:53
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 24 Feb 2002, ppinq wrote:

    > "Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
    > 1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty,

    PN nie są aktem normatywnym, ponieważ nie wydają ich organy
    administracji państwowej lub samorządowej.

  • 6. Data: 2002-02-24 02:04:42
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > PN nie są aktem normatywnym, ponieważ nie wydają ich organy
    > administracji państwowej lub samorządowej.

    Przykladowo Prawo budowlane odwoluje sie do norm budowlanych
    Prawo celne odwoluje sie do cennika samochodow Eurotaxu.

    Zatem tam gdzie normy nie maja charakteru deklaratywnego a obligatoryjny
    dlaczego nie powinny uzyskac statusu normatywnych zrodel prawa

    Jacek

  • 7. Data: 2002-02-24 11:46:09
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >PN nie są aktem normatywnym, ponieważ nie wydają ich organy
    >administracji państwowej lub samorządowej.

    Wobec tego:
    1.
    Czym jest Polski Komitet Normalizacyjny jeśli nie organem
    państwowym właśnie?
    2.
    Gdzie jest zawarta definicja "aktu normatywnego"?
    IMHO PN, szczególnie te wprowadzone do obowiązkowego stosowania,
    wydają się być "aktami normatywnymi" par excellence :)

  • 8. Data: 2002-02-24 13:56:12
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 24 Feb 2002, ppinq wrote:

    > Czym jest Polski Komitet Normalizacyjny jeśli nie organem
    > państwowym właśnie?

    Ale nie organem administracji.

    > Gdzie jest zawarta definicja "aktu normatywnego"?

    Chyba tylko w doktrynie. Ktoś lepiej obeznany z teorią prawa?

    > IMHO PN, szczególnie te wprowadzone do obowiązkowego stosowania,
    > wydają się być "aktami normatywnymi" par excellence :)

    Więc czemu ktoś bezczelnie robi na nich kasę i jeszcze twierdzi że tylko
    on to może?

  • 9. Data: 2002-02-24 21:31:28
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Ale nie organem administracji.

    A skąd bierze się przekonanie, że art.4 dotyczy wyłącznie organów
    administracji?

    (..)

    >Więc czemu ktoś bezczelnie robi na nich kasę i jeszcze twierdzi że tylko
    >on to może?

    No właśnie, to ciekawe :)

  • 10. Data: 2002-02-24 23:50:41
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > Ale nie organem administracji.

    > Chyba tylko w doktrynie. Ktoś lepiej obeznany z teorią prawa?

    > Więc czemu ktoś bezczelnie robi na nich kasę i jeszcze twierdzi że tylko
    > on to może?

    To jest twierdzenie czy zapytanie ?

    Przeciez napisalem:
    "
[...]

    To odpowiedziales aby nie rozwijac dyskusji,
    a to teraz to stwierdzenie czy zapytanie ?

    napisales rowniez:
    "
    PN nie są aktem normatywnym, ponieważ nie wydają ich organy
    administracji państwowej lub samorządowej.
    "

    To maja zatem obligatoryjne normy status normatywny czy nie maja ?

    Z ponizszego niekoniecznie niewynika ze normy nie uzyskuja statusu aktow
    normatywnych.
    Co wiecej. Sa aktami ale innymi, aktami normatywnymi, tam gdzie norma
    jest obligatoryjna.
    Patrz definicje ponizej.

    cytaty
    "
    4.Przedmiotem skargi konstytucyjnej może być wyłącznie akt normatywny
    (ustawa, rozporządzenie, zarządzenie itp).
    "
    Art. 190.
    1. Orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego
    mają moc
    powszechnie obowiązującą i są ostateczne.
    2. Orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego w
    sprawach
    wymienionych w art. 188 podlegają
    niezwłocznemu
    ogłoszeniu w organie urzędowym, w którym
    akt
    normatywny był ogłoszony. Jeżeli akt nie
    był
    ogłoszony, orzeczenie ogłasza się w
    Dzienniku
    Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej
    "Monitor
    Polski".
    3. Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego
    wchodzi w
    życie z dniem ogłoszenia, jednak Trybunał
    Konstytucyjny może określić inny termin
    utraty mocy
    obowiązującej aktu normatywnego. Termin
    ten nie
    może przekroczyć osiemnastu miesięcy, gdy
    chodzi o
    ustawę, a gdy chodzi o inny akt
    normatywny dwunastu
    miesięcy. W przypadku orzeczeń, które
    wiążą się z
    nakładami finansowymi nie przewidzianymi
    w ustawie
    budżetowej, Trybunał Konstytucyjny
    określa termin
    utraty mocy obowiązującej aktu
    normatywnego po
    zapoznaniu się z opinią Rady Ministrów.
    4. Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego o
    niezgodności z Konstytucją, umową
    międzynarodową
    lub z ustawą aktu normatywnego, na
    podstawie
    którego zostało wydane prawomocne
    orzeczenie
    sądowe, ostateczna decyzja
    administracyjna lub
    rozstrzygnięcie w innych sprawach,
    stanowi podstawę
    do wznowienia postępowania, uchylenia
    decyzji lub
    innego rozstrzygnięcia na zasadach i w
    trybie
    określonych w przepisach właściwych dla
    danego
    postępowania.
    "
    http://wiem.onet.pl/wiem/001497.html
    Akt normatywny

    widok strony

    znajdź podobne

    pokaż powiązane

    Akt normatywny, akt organu państwa lub innego upoważnionego
    podmiotu (np. organu organizacji
    społecznej), wydany na podstawie konstytucyjnie lub ustawowo
    przyznanych uprawnień, skierowany
    do określonych adresatów. Przykładem aktu normatywnego są np.
    ustawy uchwalone przez Sejm
    z udziałem Senatu, rozporządzenia wydawane przez prezydenta,
    rząd oraz poszczególnych
    ministrów.

    Warunki ważności aktu normatywnego: wydanie przez właściwy organ
    w przepisanym trybie,
    zgodność z aktami wyższej rangi oraz tzw. promulgacja, czyli
    ogłoszenie w specjalnym
    wydawnictwie (np. Dzienniku Ustaw RP lub Monitorze Polskim).
    Najwyższe miejsce w hierarchii aktu
    normatywnego zajmuje konstytucja, po niej ustawa, niżej akty
    wykonawcze, do których zalicza się
    rozporządzenia i zarządzenia oraz akt normatywne wydawane przez
    organy samorządu
    terytorialnego, a także wojewodę.

    Hasło opracowano na podstawie “Słownika Encyklopedycznego
    Edukacja Obywatelska”
    Wydawnictwa Europa. Autorzy: Roman Smolski, Marek Smolski,
    Elżbieta Helena Stadtmüller. ISBN
    83-85336-31-1. Rok wydania 1999.

    "
    http://www.prawnik.net.pl/pwi/art2.htm
    I. Akty normatywne

    Jak orzekł Trybunał Konstytucyjny - " akt normatywny jest aktem
    ustanawiającym normy prawne o charakterze generalnym i
    abstrakcyjnym ". Jest to więc akt kierowany do pewnej klasy adresatów
    wyodrębnionych ze względu na jakąś wspólną im
    cechę oraz ustanawiający pewne wzorce zachowań, normy postępowania. W
    doktrynie rysują się kontrowersje jaki stosunek
    zachodzi pomiędzy takimi pojęciami jak: akt normatywny, akt prawny
    ,norma prawna, przepis prawny , omówienie ich
    przekracza jednak zakres tego artykułu. Stwierdzić jedynie należy, że
    do aktów normatywnych, z którymi spotykamy się
    najczęściej należą ustawy oraz wydawane na ich podstawie
    rozporządzenia. Do aktów normatywnych zaliczamy również
    umowy międzynarodowe oraz przepisy wydane przez organy samorządu
    terytorialnego. Forma aktu oraz jego ranga nie mają
    znaczenia.
    "

    i dalej
    http://www.google.com.pl/search?q=akt+normatywny&hl=