    From: animka <a...@t...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rozczarowany-przedsiebiorca
    Date: Sun, 13 Oct 2013 15:28:15 +0200

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rozczarowany-przedsie
    biorca-w-tym-kraju-nie-da-sie-normalnie-zyc/e51lj

    Z właścicielem zakładu stolarskiego, który postanowił zamknąć interes i
    pracować "na czarno" rozmawia Rafał Drzewiecki. Przedsiębiorca mówi
    m.in., że żałuje, iż nie wyjechał z Polski. - Trzeba było stąd wyjechać,
    kiedy tylko zaczęły się kłopoty. Córka kolegi wyjechała razem z mężem do
    Niemiec: on teraz zarabia 15 euro na godzinę, a ona jako pokojówka w
    hotelu ma 1300 euro miesięcznie - opowiada.

    - A wie pan, co jej powiedzieli, jak zapytała, dlaczego ma więcej o 300
    euro od swojej starszej, bardziej doświadczonej koleżanki na takim samym
    stanowisku? Że jest młodą mężatką, więc potrzebuje więcej pieniędzy.
    Uwierzy pan w to? - pyta retorycznie.

    Jak mówi, państwo "takich jak ja ma w d...". - Komu się wydaje, że z
    przedsiębiorczością i wolnością jest dobrze? Są jeszcze tacy? W tym
    kraju nie da się normalnie żyć. Bo tu jest smród, brud i ubóstwo - nie
    kryje żalu.

    - Kasa się liczy. Reszta to bzdurne gadanie. Jak będę miał jaguara,
    pokaźne konto, to mogę pogadać o chorągiewkach na 11 listopada. Ja się
    pracy nie boję, fach mam. Tylko wk...a mnie chciwość państwa. Mojego
    państwa. Tylko jakie ono moje? - pyta retorycznie.

    ("Dziennik Gazeta Prawna"; jsch)

    --
    animka