  • 11. Data: 2010-02-15 18:27:48
    Temat: Re: Rękojmia na żarówkę samochodową (auto na gwarancji)
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 19:02:15 +0100, SDD napisał(a):

    > W samochodzie na gwarancji sobie samemu
    > nie mozna zarowki wymienic?

    Czasami jest to tak ekstremalnie trudne że w praktyce się nie da. Vide
    Renault Megane.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 12. Data: 2010-02-15 18:59:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik SDD s...@t...pl ...

    > To 90 to oczywiscie razem z wymiana? W samochodzie na gwarancji sobie
    > samemu nie mozna zarowki wymienic?
    > Plomby sa jakies?

    wymien sobie zarówke np. w Toyocie Yaris. Chyba specjalnie ja tak upchali.
    Gorzej było chyba tylko w mercedesie 207D gdzie trzeba było rozebrac połowe
    przedniej czesci samochodu...

  • 13. Data: 2010-02-15 19:43:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    mic49 pisze:
    > Znalazłem specyfikację tej żarówki na stronie jej producenta, i tak:
    >
    > "Uwaga, żarówki OSRAM NIGHT BREAKER cechują się krótszą trwałością w
    > stosunku do żarówek standardowych.".
    >
    > No i co? Moge oczywiście wstawić zwykłe halogeny, ale wtedy będą
    > krócej świeciły, czyli tak być nie powinno.

    Reflektor jest przystosowany do żarówek "normalnych".

    Można tam wkładać takie wynalazki jak night breakery, różne +50% +100%
    +1500% ;) czy co tam znajdziesz, ale tak jak producent napisał są to
    żarówki o krótszej trwałości - doświadczenie pokazuje że znacznie
    krótszej trwałości i znacznie wyższej cenie.

    Spokojnie możesz założyć normalne, firmowe żarówki bez żadnych plusów i
    wtedy będziesz miał normalną trwałość.

  • 14. Data: 2010-02-15 20:39:38
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    OK, wytoczyła się dyskusja o samochodach, a nie o prawie...

    Wracając więc do wątku - moim zdaniem jest odpowiedzialność sprzedawcy
    za towar / rękojmia także dla żarówek. Bo miesiąc świecenia to dużo
    czy mało? A może pół roku? A może dwa lata? Dla jednych dużo, a dla
    innych mało.

    Domyślam,się, że:
    - producent żarówki uzna reklamację, gdy dowiodę, że żarówka miała
    wadę fabryczną.
    - producent auta uzna reklamację, gdy dowiodę, że żarówka przepaliła
    się z winy samochodu, np. usterka elektryki.

    Czy są jakieś przepisy mówiące o takiej sytuacji?

    Michał

  • 15. Data: 2010-02-15 20:39:51
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:Xns9D20C48E7D843budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > wymien sobie zarówke np. w Toyocie Yaris. Chyba specjalnie ja tak upchali.
    > Gorzej było chyba tylko w mercedesie 207D gdzie trzeba było rozebrac
    > połowe
    > przedniej czesci samochodu...

    No to kurna ladnie. Tak podstawowy, wazny i ze swej natury nietrwaly
    element.
    Niedlugo zrobia takie, ze podobnie latwo bedzie sie dolewac plyn do
    spryskiwaczy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2010-02-15 21:56:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

    > W ASO uzupełnienie płynu do spryskiwaczy kosztuje 50 zł, więc żarówka za
    > 90 to standard...

    Wymiana w ASO CITROEN dwóch żarówek świateł mijania (zawsze wymieniam
    parami) kosztowała mnie ostatnio bodaj 64 zł. Jeśli ktoś wątpię, to mogę
    zeskanować i wysłać fakturę. Tak więc bez przesady.

  • 17. Data: 2010-02-16 11:27:47
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "mic49" <m...@i...pl> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    On 15 Lut, 19:18, "MarekF" <o...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisa w wiadomo
    > cinews:fd68b388-f999-43dc-b5b6-d3b9174673ee@d27g2000
    yqn.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Je dz kilkumiesi cznym samochodem, w kt rym przepali a si ar wka
    > wiate mijania. Uda em si wi c do ASO i tak zakupi em
    > prze wiadczony, e na ar wki nie ma gwarancji. Ale wyda em ok. 90 z ,
    > st d zacz em si p niej zastanawia , co jak co tydzie taka ar wka
    > mi si b dzie przepala (a dlaczego nie)?
    > ------------
    > Trzeba bylo jechac tam, gdzie masz przeglady gwarancyjne. Wymieniaja bez
    > problemu. Nie kazdy kierowca musi wiedziec jak wymienic zarowke.
    > Tak przynajmniej jest w serwisie hondy.
    > Jak to nowe autko to jezdzij czesciej do serwisu. Wymieniaja nawet jak ci

    Ależ ja byłem tam, gdzie przeglądy. I dowiedziałem się, że gwarancji
    na żarówki nie ma - a wymienić mogę sobie sam, co też zrobiłem. Ale po
    wydaniu 90 zł czas na przemyślenia przyszedł...

    A ile to autko kosztowalo, ze 90zl to az taki duzy procent ceny?
    Pytam serio. Bo ja po pierwsze nigdy nie kupie samochodu z salonu (poza
    zakupem na firme) A po drugie nie kupie samochodu ktorego zakup wyssie
    wszelkie srodki ze mnie tak, ze nie stac mnie bedzie na 5 zarowe do niego:)
    Pisze to bez zadnego sarkazmu, ale nie raz zastanaiwm sie po co ludzie
    kupuja drogie samochody a ptem np. placz, ze lusterko kosztuje tyle co 20
    letni maluch:)

  • 18. Data: 2010-02-16 11:42:38
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Nie zrozumiałeś wątku - ale to prawda, dyskusja poszła w innym
    kierunku, niż chciałem. Tu nie chodzi o 90 zł. Tu chodzi o to, jak
    jest z odpowiedzialnością sprzedawcy / producenta za taki produkt,
    jakim są żarówki? Jak długo powinna świecić żarówka, bo jedna świeci 3
    miesiące, a inna trzy lata. Jak producenci podchodzą do tego?

    A cenę podałem tylko dlatego, że delikatnie mówiąc zdziwiłem się
    kupując żarówkę jako, że jeździłem podobnymi cenowo samochodami i
    zwykle płaciłem 20-30 zł. Po prostu - ot tak, zapłaciłem trzy razy
    więcej za żarówkę niż wcześniej. I to dało mi do myślenia, jak to jest
    z odpowiedzialnością sprzedawcy / producenta za tego typu produkt?
    Kiedy ta odpowiedzialność się kończy?

    Michał

  • 19. Data: 2010-02-16 20:04:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, mic49 wrote:

> [...]
    > jakim są żarówki? Jak długo powinna świecić żarówka, bo jedna świeci 3
    > miesiące, a inna trzy lata. Jak producenci podchodzą do tego?

    Nie wiem czy odnoszę dobre wrażenie, ale chyba tak jak do *materiału*.
    Materiału, czyli czegoś co się zużywa i do widzenia.
    Do sprzedawcy kleju też możesz klej przynieść *przed* użyciem,
    całe wiaderko/puszkę/tubkę, ale jak przyniesiesz wiaderko płatków
    lub innych śmieci (mimo że "czysty klej") zeskrobanych z podłogi,
    to raczej reklamacja nie przejdzie ;)
    Podstawy prawnej nie podam :), ale IMVHO powinna być w rozporządzeniu,
    gdzieś mniej więcej w tych samych okolicach, w których ustala się
    że rok czasu na reklamację i dwa miesiące na "zauważenie" jednak
    nie dotyczą np. serka homogenizowanego albo bułek :|

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2010-02-16 20:58:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SDD wrote:
    > Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    > Witajcie,

    > To 90 to oczywiscie razem z wymiana? W samochodzie na gwarancji sobie
    > samemu nie mozna zarowki wymienic?
    > Plomby sa jakies?
    > Serio pytam, nie mialem jeszcze - poki co - autka funkiel nowki z
    > salonu. Standardowa zarowka w supermarkecie kosztuje ok. 10-11 zl a
    > za 30-40 to juz mozna kupic taka, ze ho-ho.

    tylko że od dłuższego czasu wymiana głupiej żarówki potrafi być poważną
    operacja serwisową.

    czasem wystarczy mieć tylko dłonie lub palce z dodatkowymi stawami (coś ala
    Marsjanin) a czasem trzeba rozebrać kawałek samochodu :)

    Wymiana żarówek w Xarze II to jest wiele k... i innych miłych słów
    szczególnie lewej (zamaskowanej zespołem ABS).