  • 1. Data: 2010-02-15 08:59:42
    Temat: Crackowanie oryginalnej gry
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Załóżmy, że mam jakąś tam grę. Oryginał legalnie kupiony w sklepie. Gra do
    uruchomienia wymaga płyty włożonej do napędu. A mnie się nie chce
    każdorazowo wstawać, podchodzić do regału, ściągać pudełka z wysokiej półki,
    wyciągać płyty, wkładać do czytnika i dopiero móc zagrać. Chciał bym po
    prostu kliknąć i grać. W związku z tym mam pytanie. Czy zainstalowanie do
    takiej (LEGALNEJ!!!) gry cracka typu "NoDVD" będzie przestępstwem?
    Taki crack powoduje, że gra będzie chodzić bez płyty w napędzie. Wiem.
    Powiecie, że jestem leniwy. A ja wychodzę z założenia, że człowiek żyje,
    żeby sobie życie ułatwiać a nie utrudniać :) Po za tym płyta po jakimś
    czasie ulegnie porysowaniu, i może dojść do tego, że w ogóle przestanie się
    uruchamiać. Więc chciał bym też ją oszczędzić.

  • 2. Data: 2010-02-15 09:18:08
    Temat: Re: Crackowanie oryginalnej gry
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Ajgor wrote:
> [...]
    > takiej (LEGALNEJ!!!) gry cracka typu "NoDVD" będzie przestępstwem?
    > Taki crack powoduje, że gra będzie chodzić bez płyty w napędzie. Wiem.

    A w praktyce - nie przejmuj się. W teorii można pewnie dojść do tego, że
    potrzebujesz od razora 1911 licencję na ich zmodyfikowane exe.

    gacek

  • 3. Data: 2010-02-15 09:24:02
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Posiadasz licencję na posiadaną grę (dowód zakupu, serial) więc IMHO możesz
    z niej korzystać mimo zastosowania crack'a.

    --
    Pzdr., Wycior

  • 4. Data: 2010-02-15 09:31:13
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Posiadasz licencję na posiadaną grę (dowód zakupu, serial) więc IMHO możesz
    > z niej korzystać mimo zastosowania crack'a.

    Licencja zazwyczaj przewiduje, że użytkownik nie będzie modyfikował
    oprogramowania. Taki crack modyfikuje. Przykład licencji:

    "Licencja nie obejmuje prawa do: kopiowania (z wyjątkiem wykonania
    jednej kopii nośnika, na którym dostarczone zostało oprogramowanie),
    rozprowadzania, wypożyczania, modyfikowania (w tym dekompilacji i
    deasemblacji) lub innych form przekazywania oprogramowania bez pisemnej
    zgody Producenta."

    Wiec - nie.

    --
    Krzysztof

  • 5. Data: 2010-02-15 09:53:03
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 15 Lut, 09:59, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:
    Po za tym płyta po jakimś
    > czasie ulegnie porysowaniu, i może dojść do tego, że w ogóle przestanie się
    > uruchamiać. Więc chciał bym też ją oszczędzić.

    Zrób sobie obraz płyty jakimś programem typu PowerISO itp. Masz wtedy
    wirtualny naped, który system operacyjny "widzi" jakby to był dvd rom.
    Nie trzeba nic crackować. Prawo do grania masz, bo kupiłeś i nie
    modyfikujesz oprogramowania.

  • 6. Data: 2010-02-15 10:05:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    VoyteG pisze:

> [...]
    > wirtualny naped, który system operacyjny "widzi" jakby to był dvd rom.
    > Nie trzeba nic crackować. Prawo do grania masz, bo kupiłeś i nie

    Nie zawsze się da, plus wtedy można się przyczepić de facto powielania.

  • 7. Data: 2010-02-15 10:21:53
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czasie ulegnie porysowaniu, i może dojść do tego, że w ogóle przestanie
    > się uruchamiać. Więc chciał bym też ją oszczędzić.

    Moim zdaniem to troche wirtualny problem, bo szansa,
    że ktoś kiedyś przyjdzie do Ciebie żeby kontrolować
    grę jest mniej więcej taka, jak że rozlane piwo odbije się
    od podłogi i wskoczy z powrotem do butelki. Tzn. jest to
    możliwe, ale... :)

    W ostateczności zaszyfruj jedną partycję na dysku
    TrueCryptem i tam zainstaluj tą grę oraz inne pliki, co do
    których masz wątpliwości prawne :)

    Już bardziej bym się obawiał, że ten crack może mieć
    w sobie jakieś "niespodzianki"

  • 8. Data: 2010-02-15 12:12:51
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 15 Lut, 10:31, Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Licencja zazwyczaj przewiduje, e u ytkownik nie b dzie modyfikowa
    > oprogramowania. Taki crack modyfikuje. Przyk ad licencji:
    > Wiec - nie.

    Ale to już jest "tylko" złamanie licencji, więc grozi co najwyżej
    proces cywilny wytoczony przez producenta. Nie będzie to przestępstwo
    popularnie zwane piractwem.

    --
    Regards
    Matt

  • 9. Data: 2010-02-15 12:56:53
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "VoyteG" napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    Jak by to było takie proste, to żadne kracki by nie powstawały, bo nie byly
    by potrzebne. Mial bys w sieci obrazy plyt robione z oryginalow.
    Rzecz w tym, ze tak sie nie da.

  • 10. Data: 2010-02-15 13:07:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 04:12:51 -0800, Matt napisał(a):

    > Ale to już jest "tylko" złamanie licencji, więc grozi co najwyżej proces
    > cywilny wytoczony przez producenta. Nie będzie to przestępstwo
    > popularnie zwane piractwem.

    Z zastrzeżeniem, że art. 118(1) pr.aut. penalizuje obrót urządzeń
    przeznaczonych do usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    zabezpieczeń.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd