  • 1. Data: 2010-02-15 17:21:51
    Temat: Rękojmia na żarówkę samochodową (auto na gwarancji)
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witajcie,

    Jeźdzę kilkumiesięcznym samochodem, w którym przepaliła się żarówka
    świateł mijania. Udałem się więc do ASO i taką zakupiłem
    przeświadczony, że na żarówki nie ma gwarancji. Ale wydałem ok. 90 zł,
    stąd zacząłem się później zastanawiać, co jak co tydzień taka żarówka
    mi się będzie przepalać (a dlaczego nie)?

    Auto jest na gwarancji, ale gwarancja nie obejmuje eksploatacji. Ale
    jest też rękojmia (auto jest zarejestrowane na firmę) - i tutaj już
    chyba należy założyć, że żarówka powinna świecić, a przepalenie się
    jej przed jakimś okresem (ulotka producenta???) jest niewłaściwe.

    Innymi słowy - czy sprzedawca w jakikolwiej sposób sprzedając osobie
    prawnej (a więc na przykład niezgodność towaru z umową odpada) żarówkę
    samochodową - odpowiada za to, że po jakimś czasie nie świeci?

    Michał

  • 2. Data: 2010-02-15 17:33:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mic49 pisze:

    > Jeźdzę kilkumiesięcznym samochodem, w którym przepaliła się żarówka
    > świateł mijania. Udałem się więc do ASO i taką zakupiłem
    > przeświadczony, że na żarówki nie ma gwarancji. Ale wydałem ok. 90 zł,

    Żarówka 90 zł? Jakiego samochodu mam nie kupować ;) ?

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-02-15 17:38:06
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Żarówka 90 zł? Jakiego samochodu mam nie kupować ;) ?

    W ASO uzupełnienie płynu do spryskiwaczy kosztuje 50 zł, więc żarówka za
    90 to standard...

  • 4. Data: 2010-02-15 17:38:39
    Od: BK <b...@g...com>

    On 15 Lut, 18:21, mic49 <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > chyba należy założyć, że żarówka powinna świecić, a przepalenie się
    > jej przed jakimś okresem (ulotka producenta???) jest niewłaściwe.

    Czy jest rekojmia to sobie sprawdz bo umownie mozna ja wylaczyc.

    Inna sprawa, ze przepalenie sie zarowki ciezko uznac za wade samochodu
    - chyba, ze faktycznie bedzie sie palic co tydzien, wowczas nalezy
    podejrzewac jakas awarie w elektryce.

  • 5. Data: 2010-02-15 18:02:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    Witajcie,

    >Jeźdzę kilkumiesięcznym samochodem, w którym przepaliła się żarówka
    >świateł mijania. Udałem się więc do ASO i taką zakupiłem

    To 90 to oczywiscie razem z wymiana? W samochodzie na gwarancji sobie samemu
    nie mozna zarowki wymienic?
    Plomby sa jakies?
    Serio pytam, nie mialem jeszcze - poki co - autka funkiel nowki z salonu.
    Standardowa zarowka w supermarkecie kosztuje ok. 10-11 zl a za 30-40 to juz
    mozna kupic taka, ze ho-ho.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-02-15 18:04:58
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 15 Lut, 19:02, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > Standardowa zarowka w supermarkecie kosztuje ok. 10-11 zl a za 30-40 to juz

    Żarówka H11 - znalazłem u innego dielera, który sprzedaje żarówki
    innych producentów, były po 69 zł. Na stacjach benzynowych tego nie
    ma, bo prawie nikt nie kupuje - mało aut jeszcze jest z tymi
    żarówkami. A auto to Toyota Verso.

    Michał

  • 7. Data: 2010-02-15 18:07:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Żarówka H11 - znalazłem u innego dielera, który sprzedaje żarówki
    >innych producentów, były po 69 zł. Na stacjach benzynowych tego nie

    A - no to wiele wyjasnia - ja mailem na mysli standardowe H4 (chyba).

    >ma, bo prawie nikt nie kupuje - mało aut jeszcze jest z tymi
    >żarówkami. A auto to Toyota Verso.

    No i Johnson juz wie, jakiego autka ma nie kupowac :)

    Pozdarwiam
    SDD

  • 8. Data: 2010-02-15 18:14:43
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Znalazłem specyfikację tej żarówki na stronie jej producenta, i tak:

    "Uwaga, żarówki OSRAM NIGHT BREAKER cechują się krótszą trwałością w
    stosunku do żarówek standardowych.".

    No i co? Moge oczywiście wstawić zwykłe halogeny, ale wtedy będą
    krócej świeciły, czyli tak być nie powinno.

    Z kolei producent wstawił produkt, który z założenia jest skazany na
    krótką żywotność.

    ***

    Nie, nie pytałem sprzedawcy, jakie żarówki są w aucie!

    Michał

  • 9. Data: 2010-02-15 18:18:00
    Od: "MarekF" <o...@w...pl>

[...]

    ------------
    Trzeba bylo jechac tam, gdzie masz przeglady gwarancyjne. Wymieniaja bez
    problemu. Nie kazdy kierowca musi wiedziec jak wymienic zarowke.
    Tak przynajmniej jest w serwisie hondy.
    Jak to nowe autko to jezdzij czesciej do serwisu. Wymieniaja nawet jak ci
    fotel skrzypi.
    Pozdr

  • 10. Data: 2010-02-15 18:19:44
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 15 Lut, 19:18, "MarekF" <o...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Je dz kilkumiesi cznym samochodem, w kt rym przepali a si ar wka
    > wiate mijania. Uda em si wi c do ASO i tak zakupi em
    > prze wiadczony, e na ar wki nie ma gwarancji. Ale wyda em ok. 90 z ,
    > st d zacz em si p niej zastanawia , co jak co tydzie taka ar wka
    > mi si b dzie przepala (a dlaczego nie)?
    > Trzeba bylo jechac tam, gdzie masz przeglady gwarancyjne. Wymieniaja bez
    > problemu. Nie kazdy kierowca musi wiedziec jak wymienic zarowke.
    > Tak przynajmniej jest w serwisie hondy.
    > Jak to nowe autko to jezdzij czesciej do serwisu. Wymieniaja nawet jak ci

    Ależ ja byłem tam, gdzie przeglądy. I dowiedziałem się, że gwarancji
    na żarówki nie ma - a wymienić mogę sobie sam, co też zrobiłem. Ale po
    wydaniu 90 zł czas na przemyślenia przyszedł...

    michał