  • 1. Data: 2004-02-11 19:53:18
    Temat: Rekojmia a allegro (smieszne pytanie ;)
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam.

    Chcialem sobie to wyjasnic:
    Sprzedalem przedmiot na allegro. Opis byl na 3 strony i dosyc wyczerpujacy.
    Ktos kupil, dostal - podlaczyc nie mogl bo sie zgapil. (dopytywal sie w
    3,4 mailach i uzyskiwal wyczerpujace odpowiedzi)

    Chcial zwrocic produkt - odmowilem..
    Teraz kupujacy macha mi przed nosem haslem: rekojmia :)

    Moze, czy nie moze ? (tzn. moze ale czy ma racje?)

    Produkt nie ma zadnych wad i zgodnie z opisem:
    http://www.tnz.most.org.pl/hermes/broszura.htm
    Moze sobie zrobic flage z hasla "rekojmia" w TYM przypadku :)

    Zgadza sie ?

    --
    *it's much better to fuck without love than to be in love and not fucking*
    GG: 70701

  • 2. Data: 2004-02-11 20:39:55
    Temat: Re: Rekojmia a allegro (smieszne pytanie ;)
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Papik napisał(a):

> [...]
    > 3,4 mailach i uzyskiwal wyczerpujace odpowiedzi)
    >
    > Chcial zwrocic produkt - odmowilem..
    > Teraz kupujacy macha mi przed nosem haslem: rekojmia :)

    Zwariował chłop :)

    > Moze, czy nie moze ? (tzn. moze ale czy ma racje?)

    Nie może i nie ma racji. Nie masz się czym przejmować

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*

  • 3. Data: 2004-02-11 23:56:57
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Wed, 11 Feb 2004 19:53:18 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Papik napisał(a):

    > Moze sobie zrobic flage z hasla "rekojmia" w TYM przypadku :)

    I to podwójnie ;)
    Swoją drogą, gdyby nie regulamin Allegro (wykluczenie wad fizycznych i
    prawnych w przedmiocie aukcji) ich portal długoby się na rynku nie
    utrzymał. Wszyscy wpadają na pomysł rękojmi i zwrotu ... ludzie już
    wariują.

    > Zgadza sie ?

    Pozdrawiam.
    ===Tomy===.
    --
    "Był czas ...
    kiedy świat zażądał

  • 4. Data: 2004-02-12 01:06:01
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <yu8ly8yn0n56$.1nmb4iakquwsz.dlg@40tude.net>, ===Tomy=== wrote:
> [...]
    > prawnych w przedmiocie aukcji) ich portal długoby się na rynku nie
    > utrzymał. Wszyscy wpadają na pomysł rękojmi i zwrotu ... ludzie już

    Możesz zacytować? Nie widzę w regulaminie (fakt, przy pobieżnym
    przeleceniu) wykluczenia wad fizycznych i prawnych (cokolwiek by to nie
    miało oznaczać).

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-02-12 09:27:13
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    rękojmia nie dotyczy rzeczy używanych, natomiast nowych - tak.
    nie pamiętam dokładnie artykułów, ale pracę mgr z tego pisałem więc to
    jeszcze pamiętam. ma chyba na to 7 dni od daty zawarcia umowy
    kupna-sprzedaży, a przy wysyłkowej sprzedaży nawet jakoś dłużej. Nie
    pamietam, jak gdzieś odgrzebię pracę - dam znać.

    ..

  • 6. Data: 2004-02-12 11:40:25
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c0fgtl$rms$1@absinth.dialog.net.pl>, remeeq wrote:
> [...]
    > kupna-sprzedaży, a przy wysyłkowej sprzedaży nawet jakoś dłużej. Nie
    > pamietam, jak gdzieś odgrzebię pracę - dam znać.

    Ładniutkie :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-02-12 15:56:35
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marcin Debowski wrote:

    > Ładniutkie :)

    Ciekawe czy się obronił...

    KG

  • 8. Data: 2004-02-12 21:53:04
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Thu, 12 Feb 2004 09:06:01 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
    napisał(a):

    > Możesz zacytować? Nie widzę w regulaminie (fakt, przy pobieżnym
    > przeleceniu) wykluczenia wad fizycznych i prawnych (cokolwiek by to nie
    > miało oznaczać).

    Nie ma o tym dosłownej mowy.
    Faktem jest, że Allegro to głównie sprzedaż rzeczy używanych, a tu rękojmia
    jest ograniczona. Możliwości zwrotu występują tylko w nowych przedmiotach
    nabytych drogą "zdalnego" zakupu z dokumentem zakupu tudzież sklepy.
    Licytacje to przyjmowanie warunków Sprzedawcy. Transakcja ma skutki prawne
    zgodnie z Allegro obydwie strony muszą się wywiązać ze zobowiązania.
    Dalsze kwestie można rozważać, gdyż nic na ten temat nie istnieje.

    Generalnie autor wątku może spać spokojnie.

    Pozdrawiam.
    ===Tomy===.
    --
    "Był czas ...
    kiedy świat zażądał

  • 9. Data: 2004-02-12 22:39:33
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    ===Tomy=== wrote:
    > Nie ma o tym dosłownej mowy.
    > Faktem jest, że Allegro to głównie sprzedaż rzeczy używanych, a tu rękojmia
    > jest ograniczona.

    na podstawie?

    > Możliwości zwrotu występują tylko w nowych przedmiotach
    > nabytych drogą "zdalnego" zakupu z dokumentem zakupu tudzież sklepy.

    nie zgodziłbym się... co nie znaczy że akurat w tym wypadku mozna zwracać

    KG

  • 10. Data: 2004-02-12 23:03:11
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Thu, 12 Feb 2004 23:39:33 +0100, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > nie zgodziłbym się... co nie znaczy że akurat w tym wypadku mozna zwracać

    Sam nad tym długo się zastanawiałem. Regulamin Allegro w dodatku Escrow
    (zabezpieczenie transakcji) nie mówi nic o "kaprysach" kupującego tylko
    wadach prawnych lub fizycznych. Mimo wszystko możliwości zwrotu nie ma.
    Gdyby tak było, od dawan byłby to swojego rodzaju Allegrowy precedens do
    anulowania transakcji.

    > KG

    Pozdrawiam.
    ===Tomy===.