  • 11. Data: 2004-02-13 05:28:30
    Temat: Re: Rekojmia a allegro (smieszne pytanie ;)
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <12h5kcvi87kid.15084l9joq0lo$.dlg@40tude.net>, ===Tomy=== wrote:
    > Nie ma o tym dosłownej mowy.
    > Faktem jest, że Allegro to głównie sprzedaż rzeczy używanych, a tu rękojmia
    > jest ograniczona. Możliwości zwrotu występują tylko w nowych przedmiotach

    Jest ograniczona o ile tak stanowi umowa k-s (nie jest ograniczona
    ustawowo). To jeśli mamy 2 osoby fizyczne kupujące coś na własny uzytek.
    Jeśli jedną stroną jest przedsiebiorostwo to nawet dla rzeczy używanej nie
    da się wyłączyć odpowiedzialności sprzedawcy a co najwyżej ograniczyć czas
    jej trwania do jednego roku (normalnie 2 lata), vide ustawa z dnia 27
    lipca 2002.

    > nabytych drogą "zdalnego" zakupu z dokumentem zakupu tudzież sklepy.

    Tu również "nowość" przedmiotu nie ma znaczenia, a fakt czy sprzedający
    jest przesiebiorcą.

    > Generalnie autor wątku może spać spokojnie.

    Owszem, ale nie dlatego że rękojmia tu z zasady nie obowiązuje, a dlatego,
    że nie ma w tym przypadku zastosowania. Jak się to cudo, które sprzedał
    popsuje, a umowa k-s nie ograniczyła/wyłączyła rękojmi za wady fizyczne to
    trochę mu się ten spokojny sen może zwichrować.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2004-02-13 05:38:25
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <u...@z...router>, Marcin Debowski wrote:
    > Tu również "nowość" przedmiotu nie ma znaczenia, a fakt czy sprzedający
    > jest przesiebiorcą.

    Autopoprawka: faktycznie nie można.
    Art. 16.
    1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów:
    10) sprzedaży z licytacji.

    (Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.
    U. z dnia 31 marca 2000 r.))

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2004-02-13 09:58:19
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Fri, 13 Feb 2004 13:38:25 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
    napisał(a):

    > (Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    > o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.
    > U. z dnia 31 marca 2000 r.))

    Wiedziałem, że gdzieś dzwonili, ale nie mogłem przypomnieć, w której
    parafii. Zatem wszystko jasne.

    Pozdrawiam.
    ===Tomy===.
    --
    "Był czas ...
    kiedy świat zażądał

  • 14. Data: 2004-02-13 11:37:52
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    :-) a jak wam się wydaje, hehe? A promotorem nie był pierwszy z brzegu
    magister.