  • 1. Data: 2008-02-25 01:45:19
    Temat: Reklamacja komputera.
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    Witam.

    Mam taką małą sprawę z reklamacją zestawu komputerowego.
    Mianowicie zakupiłem ten zestaw z myślą, że mi posłuży, ale jak się
    okazuje więcej problemu niż pożytku z niego jest :/ Już piszę o co
    chodzi.

    Komputer już 3 razy był w serwisie z powodu złego działania/braku
    działania. Za pierwszym razem potraktowali mnie, jak klienta, który
    nigdy nie miał do czynienia z takim sprzętem, czyli komputer nie
    został naprawiony, a jedynie odesłany z informacją "zalecana
    reinstalacja systemu operacyjnego". Oczywiście nie mogła się udać,
    ponieważ komputer przy włożeniu płyty cd do napędu restartował się.
    Dzień po odebraniu sprzętu od sprzedawcy (tam pierwszy raz oddałem
    sprzęt do naprawy) zadzwoniłem bezpośrednio do producenta zestawu z
    pytaniem czemu nie działa. Osoba z serwisu powiedziała, żebym odesłał
    sprzęt do nich, to sprawdzą. Przy drugiej wysyłce sprzętu, już
    bezpośrednio do serwisu, został wymieniony zasilacz.
    Odebrałem sprzęt, ale niestety po ok 2 miesiącach problem z komputerem
    wrócił. Odesłałem go znowu do serwisu i znów wymienili zasilacz.
    Teraz znów po ok 1-2 miesiącach, komp zaczyna działać tak jak
    poprzednio. Czyli prawdopodobnie czeka mnie znowu wysyłka sprzętu do
    serwisu.

    Jak się nietrudno domyślić, jest to bardzo denerwujące takie wysyłanie
    sprzętu do serwisu co 2-3 miesiące.

    Czy ktoś mógłby coś doradzić w tej kwestii?

    Niestety komp jest mi potrzebny w domu także do pracy, a nie chce mi
    się ciągle nosić firmowego laptopa, bo ani lekki on nie jest, ani nie
    mam ochoty rozstawać się ciągle ze swoim sprzętem.

    Za wszelkie uwagi dziękuję i pozdrawiam

    SlaVa

  • 2. Data: 2008-02-25 07:32:33
    Temat: Re: Reklamacja komputera.
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >reinstalacja systemu operacyjnego". Oczywiście nie mogła się udać,
    >ponieważ komputer przy włożeniu płyty cd do napędu restartował się.

    i rozumiem, ze ty na 100% jestes pewny, ze to nie wina systemu operacyjnego
    ?

    Przypadki uszkodzenia komputera sie zdarzaja ale duzo czesciej zdarza sie ze
    windows masz zainfekowany/zepsuty i jest problem. Rozumiem, ze masz go
    oryginalnego z wszystkimi uaktualnieniami ?

    Icek

  • 3. Data: 2008-02-25 09:27:45
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Icek pisze:
> [...]
    > windows masz zainfekowany/zepsuty i jest problem. Rozumiem, ze masz go
    > oryginalnego z wszystkimi uaktualnieniami ?

    a najczęściej te *wszystkie uaktualnienia* najbardziej rozrabiają.

  • 4. Data: 2008-02-25 14:10:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2008, Icek wrote:

    > i rozumiem, ze ty na 100% jestes pewny, ze to nie wina systemu operacyjnego
    > ?

    A jak on ma to sprawdzić, jeśli nie ma możliwości wsadzenia tam
    w miarę porządnego zasilacza? Myślisz, że serwis by NIE zareagował
    na przysłanie "tylko" zawirusowanego kompa?

    > Przypadki uszkodzenia komputera sie zdarzaja ale duzo czesciej zdarza sie ze
    > windows masz zainfekowany/zepsuty i jest problem.

    ...z uruchomieniem z płyty DVD?
    :)
    Zauważ, że pisał iż "instalacja nie może się udać".

    Ciekawy byłby komentarz, czy restart następuje w trakcie rozkręcania
    się płyty (impuls prądu) czy po :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-02-25 19:56:54
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    >Niestety komp jest mi potrzebny w domu także do pracy, a nie chce mi
    >się ciągle nosić firmowego laptopa, bo ani lekki on nie jest, ani nie
    >mam ochoty rozstawać się ciągle ze swoim sprzętem.
    Kupiles go prywatnie czy na firme ?

    K.

  • 6. Data: 2008-02-25 20:07:15
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Zauważ, że pisał iż "instalacja nie może się udać".
    >
    > Ciekawy byłby komentarz, czy restart następuje w trakcie rozkręcania
    > się płyty (impuls prądu) czy po :)

    wiesz, zauwazylem, ale jak juz masz jeden windows i wsadzasz plyte
    instalacyjna to np. moze sie odpalac cos co powoduje restart.

    Nie wykluczam to zadnej winy ale staram sie klientowi naswietlic sprae ze
    nie zawsze na 10000% to wina komputera (fizycznie).

    Icek

  • 7. Data: 2008-02-26 17:36:00
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    > i rozumiem, ze ty na 100% jestes pewny, ze to nie wina systemu operacyjnego
    > ?

    Tak, jestem w 100% pewny, że to nie wina sytemu operacyjnego. Mam dwa
    systemy, jeden nówka zainstalowany i nie używany, drugi do normalnego
    użytku jest ;)

    > Przypadki uszkodzenia komputera sie zdarzaja ale duzo czesciej zdarza sie ze
    > windows masz zainfekowany/zepsuty i jest problem. Rozumiem, ze masz go
    > oryginalnego z wszystkimi uaktualnieniami ?

    System nie jest zainfekowany (antywir + firewall), Oryginał +
    uaktualnienia najważniejsze (nie wszystkie).

    > Ciekawy byłby komentarz, czy restart następuje w trakcie rozkręcania
    > się płyty (impuls prądu) czy po :)

    Tak wkładam płytkę do czytnika, czytnik się rozkręcał i pad systemu.
    Czasem nawet nie chciał się uruchomić, tylko pokazywał mi informację,
    że "błąd odczytu dysku". Dzisiaj rano też miałem padnięcie systemu, a
    po ponownym uruchomieniu informacja, że brak dysku twardego :) Jak się
    domyślam, wyślę sprzęt do serwisu i znów wymienią mi zasilacz, na
    którym pochodzi z miesiąc, dwa i padnie znowu :/

    > Kupiles go prywatnie czy na firme ?

    Zupełnie prywatnie.

> [...]
    >
    > Nie wykluczam to zadnej winy ale staram sie klientowi naswietlic sprae ze
    > nie zawsze na 10000% to wina komputera (fizycznie).

    Icek, dodam jeszcze, że karta sieciowa zintegrowana z płytą główną
    także nie działa. Połączenie modemu kablowego przez USB nie sprawia
    problemu. Sprawdzanie połączenia na innych kartach sieciowych, a także
    na innych komputerach, czy to stacjonarnych czy laptopów nie wykazuje
    żadnych problemów z połączeniem czy znalezieniem sieci. To także było
    zgłaszane do serwisu i nic nie zrobili, nawet nie odpisali
    standardowo, że zrobić reinstalkę ;)

  • 8. Data: 2008-02-26 21:20:43
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >Icek, dodam jeszcze, że karta sieciowa zintegrowana z płytą główną
    >także nie działa. Połączenie modemu kablowego przez USB nie sprawia

    widzisz, zwyczajowo jestem po drugiej stronie barykady ;) dlatego wybacz moj
    sceptycyzm.

    1. nawet nowy system moze byc zainfekowany nawet jak masz antyvira
    2. nawet dobry fizycznie sprzet (sprawny) moze sie zachowywac tak jak
    opisales ;)

    3. oczywiscie, moze tez byc zryty sprzet ale to tak jak wydawac medyczna
    ocena na podstawie "boli mnie gardlo"

    Oddaj do serwisu, wypisz na papierze wszystkie "ale" i po temacie. Wczesniej
    zainstaluj linuxa albo odpal jakąś "live" i sprawdz czy te komponenty
    dzialaja.

    Icek

  • 9. Data: 2008-02-27 19:31:51
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 26 Lut, 22:20, "Icek" <i...@d...pl> wrote:

    [ciach]

> [...]
    > zainstaluj linuxa albo odpal jakąś "live" i sprawdz czy te komponenty

    Właśnie za każdym razem jak oddaję sprzęt do serwisu, to idę do
    kafejki wydrukować "listę życzeń" ;) I na 3 wysyłki do serwisu, raz
    odesłali z info aby zrobić reinstalkę, dwa razy wymienili zasilacz
    (raz przeczyścili wnętrze z kurzu, sam nie mogę zrobić, bo są
    plomby ;) ).

    Możesz podać jakąś stronkę, gdzie mógłbym lina odpalić live, bądź info
    o wersji, która pójdzie z płyty bezpośrednio, bez instalowania na
    twardym?

    Pozdrawiam

    SlaVa

  • 10. Data: 2008-02-27 22:16:21
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Możesz podać jakąś stronkę, gdzie mógłbym lina odpalić live, bądź info
    o wersji, która pójdzie z płyty bezpośrednio, bez instalowania na
    twardym?

    nie da sie odpalic linuxa ze stronki, sciagasz obraz plyty, wypalasz i
    odpalasz. Kazdy linux (no moze prawie) ma taka wersje

    Icek