  • 1. Data: 2008-02-24 13:43:44
    Temat: zadośćuczynienie - 157 par. 2 kk
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Cześć!

    Doradzam właśnie koleżance, która doznała lekkiego uszczerbku na zdrowiu.
    Dostała od jakiejś laski w pubie kuflem w głowę - jedno centymetrowa sącząca
    się krwią rana, kwalifikacja prawna jest zasugerowana na zaświadczeniu lekarskim.
    Do tego liczni świadkowie. Dochodziło wcześniej do jakiś przepychanek między
    poszkodowaną a koleżankami sprawczyni, jednak moim zdaniem nie ma mowy o
    żadnej odpowiedzialności mojej koleżanki, gdyż jej reakcje zawsze mieściły się
    w 25 kk.

    I teraz pytanie: jak myślicie - jaka jest sensowna wysokość zadośćuczynienia,
    której można się domagać w drodze powództwa adhezyjnego? Może ktoś z was ma
    doświadczenie w podobnych sprawach.

    Pozdrawiam serdecznie
    kuba

  • 2. Data: 2008-02-24 14:46:15
    Temat: Re: zadośćuczynienie - 157 par. 2 kk
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

> [...]
    > zadośćuczynienia,
    > której można się domagać w drodze powództwa adhezyjnego? Może ktoś z was

    Zadośćuczynienie a powództwo adhezyjne to są dwie różne rzeczy.

  • 3. Data: 2008-02-24 16:10:48
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Roki pisze:

    > Zadośćuczynienie a powództwo adhezyjne to są dwie różne rzeczy.

    i?

    KG

  • 4. Data: 2008-02-24 17:04:34
    Od: "kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Roki <r...@w...pl> napisał(a):

    > Zadośćuczynienie a powództwo adhezyjne to są dwie różne rzeczy.

    Oczywiście, zadośćuczynienie jest instytucją prawa cywilnego materialnego,
    natomiast powództwo adhezyjne instytucją procedury karnej. Zależność jest
    taka, że tego pierwszego można dochodzić w drodze drugiego;) Prosiłbym w miarę
    możliwości o odpowiedź na pytanie, gdyż nie mam w tej kwestii doświadczenia
    praktycznego.

  • 5. Data: 2008-02-24 17:19:04
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kuba <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > się krwią rana, kwalifikacja prawna jest zasugerowana na zaświadczeniu lekarski

    Za taką ranę to sąd przyzna moze ze 200 zł, a może nawet aż tyle nie.

  • 6. Data: 2008-02-25 07:18:33
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Za taką ranę to sąd przyzna moze ze 200 zł, a może nawet aż tyle nie.
    to za rane 200zl a jak jeden drugiego w sejmie obrazi nazywajac "durniem"
    czu "ubekiem" to 5000zl zasadza?

    Adas

  • 7. Data: 2008-02-25 07:23:57
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > to za rane 200zl a jak jeden drugiego w sejmie obrazi nazywajac "durniem"
    > czu "ubekiem" to 5000zl zasadza?

    Hint: a czy wspomniana koleżanka-ofiara jest Posłanką na Sejm RP ?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 8. Data: 2008-02-25 07:45:13
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Z doświadczen mediacyjnych wynika ze zazwyczaj zadośćuczynienia za tego
    typu sprawy kończą sie od 1500-5000zł.

  • 9. Data: 2008-02-25 14:51:32
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    Zadośćuczynienie nie ma sensu dochodzić w postępowaniu karnym, lepiej
    wniosek złożyć w trybie art. 46 KK, bowiem w tym trybie sąd musi orzec
    jakąś kwotę. Natomiast powództwo adhezyjne najczęściej zostawia bez
    rozpoznania.

    Art. 46. § 1. W razie skazania za przestępstwo spowodowania śmierci,
    ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, naruszenia czynności narządu ciała
    lub rozstroju zdrowia, przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w
    komunikacji, przestępstwo przeciwko środowisku, mieniu lub obrotowi
    gospodarczemu lub przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących
    pracę zarobkową, sąd, na wniosek pokrzywdzonego lub innej osoby
    uprawnionej, orzeka obowiązek naprawienia wyrządzonej szkody w całości
    albo w części; przepisów prawa cywilnego o przedawnieniu roszczenia
    oraz możliwości zasądzenia renty nie stosuje się.

    § 2. Zamiast obowiązku określonego w § 1 sąd może orzec na rzecz
    pokrzywdzonego nawiązkę w celu zadośćuczynienia za ciężki uszczerbek
    na zdrowiu, naruszenie czynności narządu ciała, rozstrój zdrowia, a
    także za doznaną krzywdę.