  • 1. Data: 2003-06-04 19:45:35
    Temat: Reklamacja komputera
    Od: "maes" <m...@t...pl>

    Witam.
    Sytuacja jest nastepujac kupuje komputer z 2 letnia gwarancja (komputer
    plombuja). Zainstalowany mam w nim dysk twardy, na ktory producent udziela 3
    letniej gwarancji.
    1. Czy w przypadku zerwania plomb przed uplywem 2 lat, trace gwarancje na
    kazdy podzespol zamontowany w komputerze?
    2. Czy po uplywie 2 lat pozostaje gwarancja na dysk twardy (na ktory
    producent udziela 3 lata) - czy naruszenie plomby uniemozliwia oddanie do
    naprawy w ramach gwarancji.
    Z gory dziekuje za odpowiedzi
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-05 00:38:00
    Temat: Re: Reklamacja komputera
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bbli7g$3pd$1@kujawiak.man.lodz.pl>, maes wrote:
> [...]
    > 1. Czy w przypadku zerwania plomb przed uplywem 2 lat, trace gwarancje na
    > kazdy podzespol zamontowany w komputerze?

    Może się tak zdarzyć, jeśli to stoi w warunkach gwarancji. Gwarancji
    udziela najczęściej producent czegoś, a ten ma dużą swobodę kształtowania
    swoich warunków bo gwarancja jest w ogóle nieobowiązkowa. Może się więc
    np. zdarzyć sytuacja że producent komputera (sklep który go składa - o ile
    to taki składak) ma podpisaną umowę z producentem dysków że tylko z
    zaplombowanego komputera przyjmie uszkodzony dysk w ramach swojej
    gwarancji. Może się też zdarzyć tak, że sklep ładuje do składaka części
    nie posiadające w ogóle gwarancji (są tańsze od tych z gwarancją) i
    przejmuje na siebie w ramach swojej gwarancji ryzyko producenta.
    Tę sprawę powinieneś mieć opisaną w karcie gwarancyjnej, a jeśli tam tego
    nie ma, to domagaj się wyjaśnień od sprzedawcy.

    > 2. Czy po uplywie 2 lat pozostaje gwarancja na dysk twardy (na ktory
    > producent udziela 3 lata) - czy naruszenie plomby uniemozliwia oddanie do
    > naprawy w ramach gwarancji.

    Patrz wyżej. Dodatkowo skontaktuj się z przedstawicielem producenta
    dysków. Nierówny okres gwarancji sugeruje że idzie ona niezależnie od
    zestawu, ale lepiej dowiedz się u źródeł.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-06-06 07:34:38
    Od: "mark" <3...@p...com>

    "maes"
> [...]
    > 1. Czy w przypadku zerwania plomb przed uplywem 2 lat, trace gwarancje na
    > kazdy podzespol zamontowany w komputerze?

    Kiedys tez kupilem komputer, ktory byl zaplombowany.
    Uwazam, ze jest to przejaw komplentego kretynizmu firmy sprzedajacej. Albo
    nieuczciwy sposob zabezpieczenia sie jej przed tym, abys nie zobaczyl jak
    zjechane sa czesci, ktore stanowia skladowe sprzetu.

    Bo niby jak przy zaplombowanym sprzecie uzytkownik komputera moze podlaczyc
    dodatkowy dysk (czynnosc ta jest calkiem naturalna)?.

    Moja rada: unikac firm ktore plombuja sprzet.

    > 2. Czy po uplywie 2 lat pozostaje gwarancja na dysk twardy (na ktory
    > producent udziela 3 lata) - czy naruszenie plomby uniemozliwia oddanie do
    > naprawy w ramach gwarancji.

    Jesli zgodziles sie na zakup zaplombowanego komputera (co uwazam bylo
    nieprzemyslane, ale przeciez i ja kiedys popelnilem taki blad) to musisz sie
    dostosowac do warunkow, ktore ta firma okresla. Raczej nie uzyskasz
    odpowiedzi na swoje watpliwosci na grupie. Zadzwon do nich, bo tylko oni Ci
    moga w pelni wyjasnic te sprawe.

  • 4. Data: 2003-06-10 07:16:22
    Od: t...@w...pdi.net

    mark <3...@p...com> wrote:

    > Bo niby jak przy zaplombowanym sprzecie uzytkownik komputera moze podlaczyc
    > dodatkowy dysk (czynnosc ta jest calkiem naturalna)?.

    Tak bardzo naturalna, ze widzialem dysk w ktorym uzytkownik podlaczyl
    zasilanie odwrotnie. Naturalnie musial uzyc duzej sily ale naturalnie zostal
    w ta sile wyposazony przez nature.

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)