    From: "mark" <3...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja komputera
    Date: Fri, 6 Jun 2003 09:34:38 +0200

    "maes"
    > Sytuacja jest nastepujac kupuje komputer z 2 letnia gwarancja (komputer
    > plombuja). Zainstalowany mam w nim dysk twardy, na ktory producent udziela
    3
    > letniej gwarancji.
    > 1. Czy w przypadku zerwania plomb przed uplywem 2 lat, trace gwarancje na
    > kazdy podzespol zamontowany w komputerze?

    Kiedys tez kupilem komputer, ktory byl zaplombowany.
    Uwazam, ze jest to przejaw komplentego kretynizmu firmy sprzedajacej. Albo
    nieuczciwy sposob zabezpieczenia sie jej przed tym, abys nie zobaczyl jak
    zjechane sa czesci, ktore stanowia skladowe sprzetu.

    Bo niby jak przy zaplombowanym sprzecie uzytkownik komputera moze podlaczyc
    dodatkowy dysk (czynnosc ta jest calkiem naturalna)?.

    Moja rada: unikac firm ktore plombuja sprzet.

    > 2. Czy po uplywie 2 lat pozostaje gwarancja na dysk twardy (na ktory
    > producent udziela 3 lata) - czy naruszenie plomby uniemozliwia oddanie do
    > naprawy w ramach gwarancji.

    Jesli zgodziles sie na zakup zaplombowanego komputera (co uwazam bylo
    nieprzemyslane, ale przeciez i ja kiedys popelnilem taki blad) to musisz sie
    dostosowac do warunkow, ktore ta firma okresla. Raczej nie uzyskasz
    odpowiedzi na swoje watpliwosci na grupie. Zadzwon do nich, bo tylko oni Ci
    moga w pelni wyjasnic te sprawe.