eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja komputera › Re: Reklamacja komputera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja komputera
    Date: Thu, 5 Jun 2003 08:38:00 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 29
    Message-ID: <8...@z...router>
    References: <bbli7g$3pd$1@kujawiak.man.lodz.pl>
    NNTP-Posting-Host: 218.186.140.82
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1054773901 6801 218.186.140.82 (5 Jun 2003 00:45:01
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Jun 2003 00:45:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:148674
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <bbli7g$3pd$1@kujawiak.man.lodz.pl>, maes wrote:
    > Sytuacja jest nastepujac kupuje komputer z 2 letnia gwarancja (komputer
    > plombuja). Zainstalowany mam w nim dysk twardy, na ktory producent udziela 3
    > letniej gwarancji.
    > 1. Czy w przypadku zerwania plomb przed uplywem 2 lat, trace gwarancje na
    > kazdy podzespol zamontowany w komputerze?

    Może się tak zdarzyć, jeśli to stoi w warunkach gwarancji. Gwarancji
    udziela najczęściej producent czegoś, a ten ma dużą swobodę kształtowania
    swoich warunków bo gwarancja jest w ogóle nieobowiązkowa. Może się więc
    np. zdarzyć sytuacja że producent komputera (sklep który go składa - o ile
    to taki składak) ma podpisaną umowę z producentem dysków że tylko z
    zaplombowanego komputera przyjmie uszkodzony dysk w ramach swojej
    gwarancji. Może się też zdarzyć tak, że sklep ładuje do składaka części
    nie posiadające w ogóle gwarancji (są tańsze od tych z gwarancją) i
    przejmuje na siebie w ramach swojej gwarancji ryzyko producenta.
    Tę sprawę powinieneś mieć opisaną w karcie gwarancyjnej, a jeśli tam tego
    nie ma, to domagaj się wyjaśnień od sprzedawcy.

    > 2. Czy po uplywie 2 lat pozostaje gwarancja na dysk twardy (na ktory
    > producent udziela 3 lata) - czy naruszenie plomby uniemozliwia oddanie do
    > naprawy w ramach gwarancji.

    Patrz wyżej. Dodatkowo skontaktuj się z przedstawicielem producenta
    dysków. Nierówny okres gwarancji sugeruje że idzie ona niezależnie od
    zestawu, ale lepiej dowiedz się u źródeł.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1