eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklama porównawcza - czy wolno? › Re: Reklama porównawcza - czy wolno?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.astercity.net!not-for-mail
    From: "Yig" <y...@S...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklama porównawcza - czy wolno?
    Date: Tue, 18 Jun 2002 16:14:03 +0200
    Organization: Aster City Net
    Lines: 45
    Message-ID: <aenfc9$2n5v$1@pingwin.acn.pl>
    References: <aen2qq$eeb$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 168-mia-5.acn.waw.pl
    X-Trace: pingwin.acn.pl 1024409801 89279 212.76.60.168 (18 Jun 2002 14:16:41 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...net
    NNTP-Posting-Date: Tue, 18 Jun 2002 14:16:41 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@a...net
    X-Server-Info: http://www.astercity.net/news/
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:97401
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Master2003" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aen2qq$eeb$1@news.tpi.pl...
    > Czy jest dozwolone w publikacjach reklamowych podawanie cen konkurencji i
    > porównywanie ich do swoich?
    > Bardzo proszę o odpowiedz i z góry dziękuję.

    tak, jest dozwolone, jesli zostaja spelnione okreslone warunki:

    (Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, art 16 )
    ust. 3. Reklama umożliwiająca bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie
    konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta, zwana dalej
    "reklamą porównawczą", stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, jeżeli jest
    sprzeczna z dobrymi obyczajami. Reklama porównawcza nie jest sprzeczna z
    dobrymi obyczajami, jeżeli łącznie spełnia następujące przesłanki:
    1) nie jest reklamą wprowadzającą w błąd, o której mowa w ust. 1 pkt 2,
    2) w sposób rzetelny i dający się zweryfikować na podstawie obiektywnych
    kryteriów porównuje towary lub usługi zaspokajające te same potrzeby lub
    przeznaczone do tego samego celu,
    3) w sposób obiektywny porównuje jedną lub kilka istotnych,
    charakterystycznych, sprawdzalnych i typowych cech tych towarów i usług, do
    których może należeć także cena,
    4) nie powoduje na rynku pomyłek w rozróżnieniu między reklamującym a jego
    konkurentem, ani między ich towarami albo usługami, znakami towarowymi,
    oznaczeniami przedsiębiorstwa lub innymi oznaczeniami odróżniającymi,
    5) nie dyskredytuje towarów, usług, działalności, znaków towarowych,
    oznaczeń przedsiębiorstwa lub innych oznaczeń odróżniających, a także
    okoliczności dotyczących konkurenta,
    6) w odniesieniu do towarów z geograficznym oznaczeniem regionalnym odnosi
    się zawsze do towarów z takim samym oznaczeniem,
    7) nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy znaku towarowego, oznaczenia
    przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta ani też
    geograficznego oznaczenia regionalnego produktów konkurencyjnych,
    8) nie przedstawia towaru lub usługi jako imitacji czy naśladownictwa towaru
    lub usługi opatrzonych chronionym znakiem towarowym albo innym oznaczeniem
    odróżniającym.


    --
    Cinis sum, cinis terra est, terra dea est...
    ergo mortuus non sum.
    ---
    Yig <y...@a...waw.pl>


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1