  • 1. Data: 2002-06-18 10:11:00
    Temat: odbiór z domu?
    Od: "Tomasz" <t...@h...com>

    mam tv na gwarancji ważący powyżej 10 kg - czy istnieje przepis
    zobowiązujący serwis gwarancyjny do odbioru sprzetu w celu naprawy jeśli
    sprzęt waży powyżej 10 kg?

    byłbym wdzięczny za pomoc
    T.

  • 2. Data: 2002-06-18 11:12:36
    Temat: Re: odbiór z domu?
    Od: <m...@p...com>

    > mam tv na gwarancji ważący powyżej 10 kg - czy istnieje przepis
    > zobowiązujący serwis gwarancyjny do odbioru sprzetu w celu naprawy jeśli
> [...]
    Nie ma przepisu przy gwarancji. Jedynie jest , że dostarczasz rzecz na koszt
    gwaranta. Przy rękojmi jest.

    K.C.;
    Art. 580. § 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien
    dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do
    miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z
    okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz
    znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
    § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w
    odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt
    do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.
    § 3. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w czasie od
    wydania jej gwarantowi do jej odebrania przez uprawnionego z gwarancji ponosi
    gwarant.

    Dz.U.1995.64.328 (R) Szczegółowe warunki zawierania i wykonywania umów
    sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów.;
    § 17. 1. Towar zgłoszony do reklamacji powinien odpowiadać podstawowym
    wymaganiom higienicznym przyjętym w obrocie.
    2. Konsument nie ma obowiązku dostarczenia reklamowanego towaru: o wadze
    powyżej 10 kg, o dużych rozmiarach (np. dywanu o powierzchni ponad 3 m2,
    mebli), urządzeń oraz innych towarów wbudowanych lub zainstalowanych na stałe.
    W takim przypadku konsument powinien wskazać miejsce, w którym towar się
    znajduje, a przyjmujący reklamację powinien ustalić z konsumentem termin
    oględzin lub odbioru towaru przez sprzedawcę, nie dłuższy niż 7 dni.

    pzdr

    marek

  • 3. Data: 2002-06-18 11:28:34
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl>

    "Tomasz" wrote:
    > mam tv na gwarancji ważący powyżej 10 kg - czy istnieje przepis
    > zobowiązujący serwis gwarancyjny do odbioru sprzetu w celu naprawy jeśli
    > sprzęt waży powyżej 10 kg?

    Nie masz obowiązku dostaraczania telewizora do punktu serwisowego, jeśli
    jego waga przekracza 10 kg. Odbiór lub oględziny powinny odbyć się u Ciebie
    w domu (lub miejscu znajdowania się telewizora) w czasie przez Ciebie
    wskazanym. Możesz też sam dostarczyć telewizor, wtedy możesz żądać od
    sprzedawcy zwrotu poniesionych kosztów. Chyba, że inaczej jest to
    uregulowane w umowie gwarancyjnej.

    Dokładnie jest to uregulowane w Rozporządzeniu Rady Ministrów z 30.05.1995
    r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży
    rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów. (Dz.U. 1995 nr 64 poz. 328)
    Niestety nie dysponuję tym aktem, więc nie jestem w stanie przytoczyć Ci
    odpowiedniego przepisu.

    Przy okazji mała prośba - gdyby ktoś dysponujący tym tekstem był tak
    uprzejmy i zechciałby mi go przesłać to proszę o kontakt na maila
    (s...@l...warszawa.pl)

    spider

  • 4. Data: 2002-06-18 13:49:16
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Rozp 30.05.1995 wyraznie stanowi w tym temacie -nie masz takowego obowiazku
    jednak twoim obowiazkiem jest zglosic reklamacje - osobiscie lub listownie,
    jednak reklamujacy musi w ciagu 7 dni od tego terminu dokonac ogledzin, odbioru
    towaru z miejsca jakie wskazales - termin calkowity rozparzenia reklamacji 21
    dni.

    Nie lepiej z rekojmi zaatakowac ?
    i...@h...pl

  • 5. Data: 2002-06-19 07:17:02
    Temat: Gwarancja i nie ma przepisu, rękojmia jest !!!!
    Od: <m...@p...com>

    Jak wyżej. Nie można mylić gwarancji i rękojmi. To sądwie odrębne instytucje
    prawne. Konsument nie może tworzyć hybrydy i częściowo wobec tej samej wady
    korzystać z rękojmi, a częściowo z gwarancji,

    pzdr

    marek