  • 11. Data: 2002-06-18 15:16:21
    Temat: [OT] Re: Reklama porównawcza - czy wolno?
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    Użytkownik "Master2003" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aeni11$165$1@news.tpi.pl

    > porównuje tylko cenę, producent, marka itd. są identyczne
    > wiec mysle ze spelniam te warunki

    <mode podejście prawne off>
    <mode podejście marketingowe on>

    Pomyśl teraz o stronie marketingowej. Konkurent obniża cenę. Twoja broszurka
    może posłużyć do ... i zgodnie z ustawą zaczyna stanowić czyn nieuczciwej
    konkurencji.
    Wojna cenowa? Dla firm nic dobrego. Oczywiście klient będzie zadowolony, ale
    to co dobre z punktu widzenia klienta, nie zawsze jest najlepsze dla firmy.

    Jak chcesz pociągnąć ten temat, zapraszam na priv (FUT tamże)

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś
    --
    Bzdrężyło, szłapy maślizgajne Tomasz Kiełpiński
    Bujowierciły w gargazonach. kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl

  • 12. Data: 2002-06-18 15:31:57
    Temat: Re: [OT] Re: Reklama porównawcza - czy wolno?
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

> [...]

    ale
    > to co dobre z punktu widzenia klienta, nie zawsze jest najlepsze dla
    zgadzam się, to nie dobre dla firm, ale będąc nowym trzeba jakoś zaistnieć
    na rynku(, nawet kosztem strat!)
    napisałeś "(...)zaczyna stanowić czyn nieuczciwej konkurencji(...)" -
    właśnie nie wiem czy taka konkurencja jest uczciwa czy nie, wydaje mi się że
    jednak jest uczciwa, chciałbym usłyszeć opinie innych
    martwi mnie inna sprawa używam nazw (i cen oczywiście) innych firm dla
    porównania (bez znakow graficznych), czy tak mozna?

  • 13. Data: 2002-06-18 15:48:18
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    > porównuje tylko cenę, producent, marka itd. są identyczne

    > zgadzam się, to nie dobre dla firm, ale będąc nowym trzeba jakoś
    > zaistnieć na rynku(, nawet kosztem strat!)

    Nie musisz zaczynać od wojny cenowej. Pomyśl o jakiejś wartości dodanej,
    promocji, whateverze. Jeżeli konkurent jest dłużej niż ty na rynku możesz
    nie wytrzymać walki.
    Jeżeli chcesz jakąś nieodpłatną podpowiedź, daj znać na priv.

> [...]
    > martwi mnie inna sprawa używam nazw (i cen oczywiście) innych firm dla
    > porównania (bez znakow graficznych), czy tak mozna?

    IMO jest uczciwa, dopóki jest zgodna z prawdą. Wyobraź sobie następujący
    schemat:
    Drukujesz broszurkę, konkurent obniża ceny i żąda od ciebie wycofania
    broszurki, jako że podane przez Ciebie ceny są nieprawdziwe. Co robisz?

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś

  • 14. Data: 2002-06-19 06:13:12
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

> [...]
    > Drukujesz broszurkę, konkurent obniża ceny i żąda od ciebie wycofania
    > broszurki, jako że podane przez Ciebie ceny są nieprawdziwe. Co robisz?

    Hmmmm a jezeli wydrukuje broszurke i porownam ceny z zaznaczeniem
    ze ceny z dnia xx.xx.xxxx ?? ;)
    Nawet po pol roku ta broszurka to prawda:)

    Pozdrawiam
    Dan

  • 15. Data: 2002-06-19 06:22:11
    Od: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kiełpiński" <k...@U...onet.pl> napisał w >
> [...]
    > Drukujesz broszurkę, konkurent obniża ceny i żąda od ciebie wycofania
    > broszurki, jako że podane przez Ciebie ceny są nieprawdziwe. Co robisz?

    W broszurce można umieścić informację że dnia takiego a takiego u
    konkurencji ceny były takie a u nas takie. Można też "małym druczkiem na
    ostatniej stronie" dopisać do broszury że ceny u konkurencji aktualne na
    dzień rrrr-mm-dd. Teraz to konkurencja może sobie obniżać ceny. W następnej
    broszurce piszesz że w związku z obniżeniem cen przez konkurencje (w dniu)
    ty też obniżasz. Róbcie tak do czasu aż rozdacie wszystko za darmo a
    będziecie mieli mnóstwo zadowolonych klientów ;-)

    Tomo

  • 16. Data: 2002-06-19 06:46:20
    Temat: Re: Reklama porównawcza - czy wolno?
    Od: "Doktor" <d...@p...onet.pl>

    Master2003 napisał (a):

    > porównuje tylko cenę, producent, marka itd. są identyczne
    > wiec mysle ze spelniam te warunki

    W ciągu ostatniego roku w moim mieście wybudowano
    5 hipermarketów róznych firm. Każda z nich oczywiście
    zostawia tony materiałów reklamowych przed drzwiami
    i w skrzynkach pocztowych.

    Ale zmierzam do tego, że ostatnio pojawiła się reklamówka
    jednego z marketów gdzie była tabela porównawcza cen
    _tych samych_ towarów w trzech różnych marketach. Na dole
    zamieszczono informację o tym, z którego dnia były brane
    ceny. I ja osobiście nie słyszałem, żeby ktoś z tego
    powodu robił jakiś problem. Więc chyba wolno... ?

    --
    Doktor.
    d...@p...onet.pl

  • 17. Data: 2002-06-19 08:27:08
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmmm a jezeli wydrukuje broszurke i porownam ceny z zaznaczeniem
    > ze ceny z dnia xx.xx.xxxx ?? ;)
    > Nawet po pol roku ta broszurka to prawda:)

    No dobrze, o tym nie pomyślałem :)
    Zwracam honor.

    > Pozdrawiam
    > Dan

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś

  • 18. Data: 2002-06-19 11:40:32
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    > Hmmmm a jezeli wydrukuje broszurke i porownam ceny z zaznaczeniem
    > ze ceny z dnia xx.xx.xxxx ?? ;)
    > Nawet po pol roku ta broszurka to prawda:)
    właśnie tak zrobiłem :)

  • 19. Data: 2002-06-19 23:08:45
    Od: "fastB" <d...@p...fm>

    > Drukujesz broszurkę, konkurent obniża ceny i żąda od ciebie wycofania
    > broszurki, jako że podane przez Ciebie ceny są nieprawdziwe. Co robisz?
    wpisuję w broszurkę daty:
    u mnie reksio (pluszak) za 20 złotych
    u konkurencji reksio (ten sam - pluszak) za 23 złote
    * stan z dnia 1.12.1999 roku (to malutkim drukiem)

  • 20. Data: 2002-06-21 08:37:35
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "fastB" <d...@p...fm> ihn
    news:aetq87$42h$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > * stan z dnia 1.12.1999 roku (to malutkim drukiem)

    Ale czy te dane nie sa cokolwiek nieswieze? Rozumiem dane sprzed pol
    roku, ale 2,5 roku?

    PMM