  • 11. Data: 2015-04-14 14:47:00
    Temat: Re: Rejestracja samochodu z tymczasowymi, niemieckimi blachami
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Apr 2015, Marek wrote:

    > To nie odpowiada na pytanie: kto i w jakich okolicznościach zgłasza
    > unieruchomiony pojazd ("pod blokiem" lub np. w serwisie), że nie posiada on
    > ważnego oc?

    To nie tak działa.
    Jak wyjdzie (a "samo wyjdzie" przy sprawdzeniu ciągłości ubezpieczenia)
    to UFG się zgłosi. Sam.
    http://regiomoto.pl/portal/finanse/uwaga-kare-za-bra
    k-oc-dostaniesz-nawet-jesli-auto-nie-jezdzi
    +++
    Każda polisa OC zawarta przez towarzystwa ubezpieczeniowe oraz
    ta wygasajšca musi być zgłoszona do bazy w cišgu 14 dni.
    ---
    Zauważ, że ubezpieczyciele nie mają interesu w ukrywaniu faktu, że
    pojazd był przez pewien czas nieubezpieczony - tylko osioł by usiłował
    "przykryć" okres nieubezpieczony własną odpowiedzialnością, nie
    wiedząc, czy w tym czasie pojazd nie brał udziału w jakimś "zdarzeniu"
    (którego sprawca nie został jeszcze ujawniony).

    > Czy to dotyczy też przyczep?

    Jakoś tak.
    Krążą po internecie opisy metod "sprzedaży nie na pojazd", ale głowy
    za nie nikt nie kładzie (bo w sumie mozna mieć pojazd NIE przeznaczony
    do ruchu drogowego, wtedy pod obowiązkowe OC nie podlega, ale też
    jeździć nim po drodze nie wolno).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2015-04-14 14:52:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Apr 2015 11:58:16 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nie musisz ponownie zgłaszać do OC, fakt nieubezpieczenia jest
    > samoistnie ujawniany przez UFG coraz częściej.

    Czyli jak teraz po naprawie po 4 mies. pójdę ponownie ubezpieczyć
    przyczepkę to dostanę karę?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2015-04-14 14:57:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-14 o 14:52, Marek pisze:

    > Czyli jak teraz po naprawie po 4 mies. pójdę ponownie ubezpieczyć
    > przyczepkę to dostanę karę?

    Możesz dostać karę bez względu na to, czy pójdziesz ponownie ubezpieczyć
    przyczepkę, czy też nie pójdziesz.

    --
    Liwuisz

  • 14. Data: 2015-04-14 15:56:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Apr 2015 14:57:45 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Możesz dostać karę bez względu na to, czy pójdziesz ponownie
    ubezpieczyć
    > przyczepkę, czy też nie pójdziesz.

    To jest bardziej skomplikowane. Przyczepkę otrzymałem w spadku (mam
    papiery z sądu) 5 lat temu. W dowodzie rej i ostatnim oc jest
    nieżyjący jej właściciel. W związku, że oc przychodziło na adres tego
    właściiciela, który (adres) jest już nieaktualny oraz, że przyczepka
    jest do naprawy oc zastało wypowiedziane.
    Chciałem w końcu ją naprawić, przerejestrować na siebie i ponownie
    ubezpieczyć ale nie wiem czy się teraz wychylać.... :/

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-04-14 16:37:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

    > To nie odpowiada na pytanie: kto i w jakich okolicznościach zgłasza
    > unieruchomiony pojazd ("pod blokiem" lub np. w serwisie), że nie posiada
    > on ważnego oc?

    samo wychodzi.
    przeciez baze ubezpieczonych masz.
    a w towich danych jest dziura.
    czasami udaje sie, ze nie znajduja

    > Czy to dotyczy też przyczep? Mam zepsutą przyczepkę (tzw lekką), planuje
    > ją naprawić jak "wrócę z Radomia" (na razie się tam nutę wybieram),
    > umowę oc wypowiedziałem grudniu, czy kara mi grozi jak ją naprawie i
    > zgłoszę ponownie do oc?

    aha
    zapracowales juz sobie. zbieraj kase.

  • 16. Data: 2015-04-14 16:39:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

    > Czyli jak teraz po naprawie po 4 mies. pójdę ponownie ubezpieczyć
    > przyczepkę to dostanę karę?

    ubezpieczycielowi nic do tego.
    on sie wtracal nie bedzie.

    UFG sie do ciebie zglosi oddzielnie.

  • 17. Data: 2015-04-14 16:42:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
    > ubezpieczyć
    >
    > To jest bardziej skomplikowane. Przyczepkę otrzymałem w spadku (mam
    > papiery z sądu) 5 lat temu.

    No i od tego memnu obowiazek posiadania oc spadl na ciebie

    W dowodzie rej i ostatnim oc jest nieżyjący
    > jej właściciel.

    a to jeszcze kara za nieprzerejestrowanie w 30 dni.
    Kiedys byla, nie wiem czy dalej jest,

    W związku, że oc przychodziło na adres tego
    > właściiciela, który (adres) jest już nieaktualny

    a to juz twoj problem

    oraz, że przyczepka
    > jest do naprawy oc zastało wypowiedziane.

    nie ma zakazu wypowiadania umowy oc.
    jest tylko obowiazek posiadania innego,
    stad ubezpieczyciel nie protestowal bo nic mu do tego dlaczego chcesz z
    uslug tego ubezpieczyciela nieskorzystac.

    > Chciałem w końcu ją naprawić, przerejestrować na siebie i ponownie
    > ubezpieczyć ale nie wiem czy się teraz wychylać.... :/

    chcesz poczekac na wiecej?

  • 18. Data: 2015-04-14 17:08:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-14 o 16:42, witek pisze:

    > chcesz poczekac na wiecej?

    A będzie więcej?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2015-04-14 17:30:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Apr 2015 09:42:35 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > chcesz poczekac na wiecej?

    Jak będą się rzucać to zezłomuje z datą wypowiedzenia oc.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2015-04-14 17:31:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-14 o 17:30, Marek pisze:

    > Jak będą się rzucać to zezłomuje z datą wypowiedzenia oc.

    Tak to by każdy chciał :)

    --
    Liwiusz