  • 1. Data: 2002-07-23 05:34:33
    Temat: zniesienie wspolwlasnosci
    Od: gr <g...@k...net.pl>

    Witam!

    Zniesienie współwłasności podobno jest możliwe zarówno w drodze umowy
    zawartej notarialnie, jak też przez orzeczenie sądu. Chodzi lokale
    wybudowane wspólnie w budynku 3-rodzinnym.
    Słyszałem, że za pomocą sądu jest prościej, a w każdym razie taniej.
    Czy może ktoś to potwierdzić?
    Jak w praktyce przeprowadza się zniesienie współwłasności poprzez sąd?

    gr

  • 2. Data: 2002-07-23 06:04:59
    Temat: Odp: zniesienie wspolwlasnosci
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik gr <g...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:s...@n...tpi.
    pl...
> [...]
    > Czy może ktoś to potwierdzić?
    > Jak w praktyce przeprowadza się zniesienie współwłasności poprzez sąd?

    Poprzez sąd nie możesz tego dokonać w trakcie trwania związku
    małżeństkiego. W trakcie trwania związku małżenskiego możesz tylko znieść
    wspólność majątkową. Natomiast podziału a domniemywam,że o to Tobie chodzi
    mozesz dokonać podczas sprawy rozwodowej bądź po prawomocności orzeczenia
    rozwodowego na drodze cywilnej.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-07-23 06:39:57
    Temat: Re: zniesienie wspolwlasnosci
    Od: "andrzejpdw" <a...@p...onet.pl>

    "gr" <g...@k...net.pl> wrote in message
    ..
> [...]
    > Czy może ktoś to potwierdzić?
    > Jak w praktyce przeprowadza się zniesienie współwłasności poprzez sąd?

    Ja przeprowadzam taką sprawe. Wyglądało to tak:
    była wspólnota mieszkaniowa (duża) z 17 lokalami. Potwm powstała adaptacja
    strychu. Strych - część wspólna
    a więc trzeba było wydzielić lokal 18 i znieść współwłasność części
    wspólnych czyli tej nowej adaptacji.
    Przez sąd jest taniej, ale trwa dłużej. Musisz napisać wniosek do sądu,
    dostarczyć dokumenty, zrobić opłatę sądową i już.
    Sąd rozpatruje wniosek bezrozprawowo. Z tym że może to dosyć długo trwać.
    Poza tym jeżeli ktoś ze współwłaścicieli
    w międzyczasie Ci umrze no to możesz mieć problemy (postępowanie spadkowe +
    3-4 miesiące) , a niewiadomo czy spadkobiercy też będą zgodni i będą chcieli
    zrobić takie zniesienie współwłasności.
    U notariusza jest prościej. Dostarczasz dokumenty i całą sprawę załatwiasz
    od ręki. No oczywiście to kosztuje więcej , a opłata zależna jest od
    wartości nieruchomości. Zadzwoń do notariusza umów się z nim przedstaw
    sprawę i zobacz co powie.
    pozdrowienia
    andrzej

  • 4. Data: 2002-07-23 07:57:51
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik andrzejpdw <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ahito8$8v7$...@n...tpi.pl...

> [...]

    > od ręki. No oczywiście to kosztuje więcej , a opłata zależna jest od
    > wartości nieruchomości. Zadzwoń do notariusza umów się z nim przedstaw

    ooooo wycofuje sie, jesli to ma zwiazek z prawem cywilnym :-)

  • 5. Data: 2002-07-23 08:25:07
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    Bzdrężyło, Sandra wyhycnął (a może wyhycnęła?) ponad, pisząc:
    > Użytkownik gr <g...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:s...@n...tpi.
    pl...

> [...]
    > Tobie chodzi mozesz dokonać podczas sprawy rozwodowej bądź po
    > prawomocności orzeczenia rozwodowego na drodze cywilnej.

    Sandro, a gdzie przedpiścca wspominał że chodzi mu o współwłasność
    małżonków?

    > Sandra
    Kiełpiś
    --
    Bzdrężyło, szłapy maślizgajne Tomasz Kiełpiński
    Bujowierciły w gargazonach. kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl

  • 6. Data: 2002-07-23 08:46:38
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:ahj3ig$fdb$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
    > Bzdrężyło, Sandra wyhycnął (a może wyhycnęła?) ponad, pisząc:

    > Sandro, a gdzie przedpiścca wspominał że chodzi mu o współwłasność
    > małżonków?

    ok . dobra nie doczytałam uwaznie poleciałam przez tekst , kilka rzeczy
    robie od razu wybacz

    Sandra

  • 7. Data: 2002-07-23 09:57:09
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

> [...]
    > do grup dyskusyjnych napisał:ahj3ig$fdb$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

    > ok . dobra nie doczytałam uwaznie poleciałam przez tekst , kilka rzeczy

    Wybaczam, zwłaszcza że sam nie zauważyłem twojego wycofania się dyskusji po
    poście Andrzeja, niepotrzebnie zwracając Ci uwagę na coś, o czym juz
    wiedziałaś :-)

    > Sandra

    Kiełpiś