  • 1. Data: 2003-04-09 07:45:47
    Temat: zmiana nazwiska
    Od: "Marcin\(-ek\)" <g...@p...gazeta.pl>

    Moja żona pracowała na eksponowanym stanowisku, więc postanowiliśmy, że po
    ślubie będzie miała dwa nazwiska. Ale teraz po pół roku ma juz dosyć i
    bardzo żałuje tego. Nie wnikam już w szczegóły. No, ale teraz pytanie: czy i
    jak mogłaby obecnie zrezygnować ze swojego nazwiska i przyjąć tylko moje?

  • 2. Data: 2003-04-09 08:55:27
    Temat: Odp: zmiana nazwiska
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik Marcin(-ek) <g...@p...gazeta.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:b70j3p$lru$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    pytanie: czy i
    > jak mogłaby obecnie zrezygnować ze swojego nazwiska i przyjąć tylko

    Zaintrygowało mnie właśnie co się stało , że żona ma już tego dość.
    Napisz dlaczego .

  • 3. Data: 2003-04-09 09:03:39
    Temat: Re: zmiana nazwiska
    Od: "Ewa" <m...@m...pl>

    > Zaintrygowało mnie właśnie co się stało , że żona ma już tego dość.
    > Napisz dlaczego .

    Bubu, przepraszam, ale wydaje mi się, że nie powinieneś(naś) o to pytać.
    Gość chce porady, jak od strony prawnej zabrać się za zmianę nazwiska, a nie
    chce psychoanalizy nt. ewentualnych problemów pożycia.
    A odnośnie nazwiska, z tego co się orientuję - to w tej chwili nie ma takiej
    możliwości. Nazwisko można zmienić albo właśnie podczas zawarcia związku
    małżeńskiego, albo w tzw. dowolnym czasie jeśli noszone nazwisko jest
    powszechnie uznawane za obraźliwe.
    pozdr.
    Ewa

  • 4. Data: 2003-04-09 09:34:46
    Od: "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl>

    Można zmienić - należy udać się do starostwa. Niby trzeba podawać powody,
    ale znam już dwa przypadki, kiedy nazwisko zmieniono (wymyśl jakiś powód -
    staroście to wszystko jedno)

  • 5. Data: 2003-04-09 09:38:48
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2003-04-09 11:03, Ewa wrote :
> [...]
    > możliwości. Nazwisko można zmienić albo właśnie podczas zawarcia związku
    > małżeńskiego, albo w tzw. dowolnym czasie jeśli noszone nazwisko jest

    No to niech kol. Marcin(-ek) sie z zona rozwiedzie i wezma nowy slub :)

    --
    Szwejk
    "Like a madman laughing in the rain"

  • 6. Data: 2003-04-09 09:44:27
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Użytkownik "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl> napisał w wiadomości
    > Można zmienić - należy udać się do starostwa. Niby trzeba podawać powody,
    > ale znam już dwa przypadki, kiedy nazwisko zmieniono (wymyśl jakiś powód -
    > staroście to wszystko jedno)

    A może mógłbyś powiedzieć ile to trwa? Tzn ile czeka się na dezyzję po
    złożeniu wniosku.

    Pozdrawiam

    g a v r o n

  • 7. Data: 2003-04-09 11:12:27
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik Ewa <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b70nlf$6r7$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    związku
    > małżeńskiego, albo w tzw. dowolnym czasie jeśli noszone nazwisko jest

    Wybacz Ewka !!!
    To postaraj się mi Ty odpowiedzieć , na moje pytanie bo domyślam się
    że chodzi o jakieś przyczyny zewnętrzne . Facet jest nadal ze swoją
    żoną
    więc zastanawia mnie "dlaczego kobieta z 2-członowym nazwiskiem ,chce
    się
    nagle pozbyć części panieńskiej". Ja widzę tutaj tylko dziwny i
    intrygujący
    przypadek . Nie miałem zamiaru faceta odwodzić od tego co chce zrobić
    jego
    żona . Tylko tyle .

  • 8. Data: 2003-04-09 19:22:21
    Od: "Ewa" <m...@m...pl>

> [...]
    > żoną
    > więc zastanawia mnie "dlaczego kobieta z 2-członowym nazwiskiem ,chce

    Bubu, ja wiem dlaczego:-).
    Jej nazwisko brzmi: "KONSTANTYNOTOPOLITANCZYKOWIANECZKA", a jego brzmi:
    "KONSTANTYNOTOPOLITANCZYKIEWICZ"
    I poprostu kobieta ma już dość wypisywania 64 liter z myślnikiem w środku,
    ma dosyć przedstawiania się przez telefon deklamując dwuminutowy wstęp i nie
    może założyć konta w banku, bo jej nazwisko nie mieści się w żadnej możliwej
    rubryce:-).
    Czy takie wyjaśnienie Cię zadowala?? :-)))
    pozdrawiam radośnie:)
    Ewa

  • 9. Data: 2003-04-10 10:40:36
    Od: "Marcin\(-ek\)" <g...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > intrygujący
    > przypadek . Nie miałem zamiaru faceta odwodzić od tego co chce zrobić

    No więc informuję niniejszym, że żona chce to zrobić z powodów osobistych i
    zawodowych. Osobiste, to duże konflikty w jej rodzinie. I nie chce mieć już
    nic wspólnego z dużą jej częścią, chce się odciąć od nich. A zawodowe, to
    chęć zmiany profesji i środowiska. Jej nazwisko jest już w jej otoczeniu
    zawodowym odpowiednio kojazone. I taka zmiana bardzo by jej pomogła. Nie
    wiem, czy coś z tego jest zrozumiałe, może dla was wyglądają na błache, ale
    nie będę się już więcej tłumaczył. Na razie rozwiązujemy to tak, że żona
    posługuje się już tylko drugą "moją" częścią nazwiska, a pierwsza część jest
    tylko w dowodzie.