  • 1. Data: 2004-06-30 19:42:54
    Temat: zmiana imienia
    Od: "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl>

    witam
    czy ktos wie czy osoba pelnoletnia moze zmienic imie , poniewaz osoba z
    rodziny ma takie samo imie i nazwisko a ze sprawia problemy nie jest
    sympatycznym bycie mylonym z nia w urzedach i nie tylko.
    jak wyglada pozniej sprawa dokumentow , mam paszport a w nim wize na 10 lat
    do usa czy jezeli zmienie imie to wszytsko mi przepada i co z dyplomem
    studiow wyzszych tam tez mam stare imie ?

  • 2. Data: 2004-07-01 20:13:28
    Temat: Re: zmiana imienia
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "JanuszS post.pl>" <gufner<malparemove> napisał w wiadomości
> [...]
    > do usa czy jezeli zmienie imie to wszytsko mi przepada i co z dyplomem
    > studiow wyzszych tam tez mam stare imie ?

    jeśli chodzi o wizę do USA to przedstawiasz stary paszport i nowy oraz
    dokumenty o zmianie i w trybie tzw. uproszczonym starasz się o nową wizę...
    podkreślam, ze starasz się o nową wizę.
    Posiadanie wizy 10-letniej jest tylko i wyłącznie jednym z elementów
    ułatwiających otrzymanie nowej wizy.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl/popr_form_pyt_i_odp.htm

  • 3. Data: 2004-07-01 20:29:34
    Od: "hania" <h...@v...pl>

> [...]
    > do usa czy jezeli zmienie imie to wszytsko mi przepada i co z dyplomem
    > studiow wyzszych tam tez mam stare imie ?

    Witam, wyobraź sobie że ja nazywam się tak samo jak moja teściowa i moja
    szwagierka (siostra męża) ;-)))))))))))))))))))) (to samo imię i nazwisko)

    więc rozumiem - już dziś to kumuś wklejałam ale jeszzce raz Ci wkleję

    (wystarczy że będziesz nosił przy sobie decyzję o zmianie imienia +
    tłumaczenie przysięgłe na stosowny język

    Gdy masz już i paszport i wizę - to nie ma żadnego problemu (przecież nikt Cię
    nie zapyta na lotnisku czy nie zmieniałeś czsem imienia ??????? )

    to co wklejam dotyczy procedury we Wrocławiu, ale w całej Polsce nie powinny
    się zbytnio te regulacje róznić

    W celu zmiany imienia lub nazwiska należy złożyć następujące dokumenty:

    Podanie zawierające:

    nazwisko i imiona wnioskodawców
    miejsce zamieszkania
    nazwisko i imię o które ubiega się wnioskodawca
    uzasadnienie zmiany
    Odpis zupełny aktu urodzenia wnioskodawcy

    Odpis skrócony (stosownie do sytuacji)

    akty małżeństw dokumentujące wszystkie zawarte związki małżeńskie
    akt nieżyjącego małżonka
    Oświadczenie drugiego rodzica na zmianę imienia lub nazwiska dziecka

    Jeżeli zmiana nazwiska dotyczy obojga małżonków, każdy składa odrębne podanie

    Dowody potwierdzające posługiwanie się wnioskowanym imieniem lub nazwiskiem

    Termin załatwienia sprawy - do 30 dni

    Opłata skarbowa wynosi:

    podanie 5 zł
    decyzja 30 zł
    załącznik 0,50 zł
    potwierdzenie kserokopii za każdą stronę 3 zł
    potwierdzenie własnoręczności podpisu 4 zł

  • 4. Data: 2004-07-02 12:46:25
    Od: "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl>

    no dobrze a nie moge jezdzic z jednym i z drugim paszportem biorac pod uwage
    ze waznosc mojego uplywa w tym roku,
    poniewaz jak skladalem podanie o wize bylo napisane ze w przypadku
    wygasniecia waznosc paszportu przed uplywem wyganisniecia waznosc wizy moge
    jezdzic z dwoma paszportami ??

  • 5. Data: 2004-07-02 16:31:14
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

> [...]

    > poniewaz jak skladalem podanie o wize bylo napisane ze w przypadku
    > wygasniecia waznosc paszportu przed uplywem wyganisniecia waznosc wizy

    Na stronie www.usinfo.pl jest odp na Twoje pyt.:
    "Posiadacze ważnych wiz w nieważnych paszportach, którzy chcieliby mieć nową
    wizę w swoim nowym paszporcie. Oba paszporty muszą być złożone wraz z
    wnioskiem wizowym. Jeżeli ubieganie się o nową wizę związane jest ze zmianą
    nazwiska, należy przedstawić oryginalny dokument potwierdzający zmianę
    nazwiska np. świadectwo ślubu. Chociaż większość osób, o których tu mowa,
    może podróżować do Stanów Zjednoczonych z dwoma paszportami - starym i
    nowym - posiadaczom nowych paszportów radzimy ubiegać się o nową wizę. "

    Możesz jeździć na dwa paszporty + mieć przy sobie przetłumaczony pod
    przysięgą dokument o zmianie imienia. Jednak aby zaoszczędzić sobie stresów
    proponuję jednak zmienić wizę.

    Jeśli jesteś z rejonu obsługiwanego przez konsulat warszawski... mogę to
    załatwić bez Twojego udziału.
    Poczytaj sobie... możesz nie przyjeżdżać a wszystko co trzeba wysłac im
    pocztą kurierską DHL, więc zamiast do ambasady... przysyłasz do mnie. W
    przypadku braków... oni odeślą ci bez rozpatrzenia z powrotem, a ze mną:
    możesz telefonicznie usunąć braki.

    Pozdr
    kw1618