  • 1. Data: 2004-06-30 19:42:34
    Temat: Świadectwa rekompensacyjne a podatek
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    Witam,
    świadectwa rekompensacyjne są co jakiś czas wypłacane pracoownikom
    budżetówki. Niedługo chyba będzie kolejna tura.
    Nie znalazłem w internecie informacji - jak jest z podatkiem od tych wypłat
    ?
    Z góry dzięki,
    Z.

  • 2. Data: 2004-07-01 17:40:47
    Temat: Re: Świadectwa rekompensacyjne a podatek
    Od: "Dawid Świtała" <n...@W...com>

    > Nie znalazłem w internecie informacji - jak jest z podatkiem od tych
    wypłat
    Coś marnie szukałeś :)

    Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 53 ustawy z dnia 26.07.1991r. o podatku
    dochodowym
    od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), wolna od
    podatku dochodowego
    jest wartość rekompensaty pieniężnej otrzymanej na podstawie przepisów o
    zrekompensowaniu
    okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych
    wzrostów lub
    dodatków do emerytur i rent.
    W konsekwencji rekompensaty, o których mowa w pytaniu są wolne od podatku
    dochodowego od osób fizycznych

    --

    Pzdr Dawidek