  • 1. Data: 2004-06-30 19:14:27
    Temat: Czas trwania gwarancji ?
    Od: "Pablo" <p...@p...fm>

    Witam
    Czy sa obecnie, a jesli tak to co mówia, przepisy dotyczace czasu gwarancji.
    Chodzi mi o taka sytuacje. Producent swietlówki kompaktowej pisze na
    opakowaniu, ze udziela 6 miesiecy gwarancji na produkt. Równie dobrze mógl
    napisac ze daje 3 miesiace albo miesiac.
    Na pudelku napisane jest ze taka swietówka ma pracowac 6000 godzin co daje
    250 dni swiecenia ( po 24 godziny na dobe ). Jak to jest ze juz kilka sztuk
    padlo po 7, 8 miesiacach swiecac 3 - 4 godziny dziennie ?. Wiem ze ten towar
    staje sie coraz tanszy ale takie sytuacje maja miejsce tez przy drozszym
    sprzecie.
    Pozdrawiam Pablo11

  • 2. Data: 2004-07-01 00:39:43
    Temat: Re: Czas trwania gwarancji ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cbv3cd$m2r$1@news.mm.pl>, Pablo wrote:
> [...]
    > opakowaniu, ze udziela 6 miesiecy gwarancji na produkt. Równie dobrze mógl
    > napisac ze daje 3 miesiace albo miesiac.

    Gwarancja jest w tej chwili dobrą wolą producenta. Może być np.
    dożywotnia. Równie dobrze moze jej nie być wcale.

    > Na pudelku napisane jest ze taka swietówka ma pracowac 6000 godzin co daje

    Tak to faktycznie jest sformułowane? Jakoś trudno mi uwierzyć.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-07-01 06:55:36
    Od: "hania" <o...@p...onet.pl>

    dwa lata

    jeśli producent napisał ze udziela gwarancji na 6 msc - to w pozostałej części
    wymiaru dwuletniego udziela jej SPRZEDAWCA

    to o czym mówię dotyczy obrotu z udziałem konsumentów (czyli jeśli kupiłeś tą
    żarówkę bez związku z prowadzoną przez siebie ew. działalnością gosp.)

    pozdr. Hania

    (jeśli masz rachunek to sklep ma obowiązek Ci ją wymienić a jeśli takiej nie
    będzie oddać Ci pieniądze)

  • 4. Data: 2004-07-01 07:04:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <2...@n...onet.pl>, hania wrote:
    > dwa lata

    Gwarancji? Możesz podać podstawę prawną?

    > jeśli producent napisał ze udziela gwarancji na 6 msc - to w pozostałej części
    > wymiaru dwuletniego udziela jej SPRZEDAWCA

    Tu też możesz?

    > (jeśli masz rachunek to sklep ma obowiązek Ci ją wymienić a jeśli takiej nie
    > będzie oddać Ci pieniądze)

    A mogłabyś podać tu podstawę?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-07-01 08:43:57
    Od: "hania" <k...@p...onet.pl>

    USTAWA O SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ I ZMIANIE KC

    (piszę o odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową - czyli
    zapewnieniem że będzie świeciła tyle a tyle - a nie o gwarancji)

    Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego
    towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru.

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów.

    gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie
    zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

  • 6. Data: 2004-07-01 08:48:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <2...@n...onet.pl>, hania wrote:
    > (piszę o odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową - czyli
    > zapewnieniem że będzie świeciła tyle a tyle - a nie o gwarancji)

    No ale pytanie było o gwarancję a nie o niezgodnośc towaru z umową.
    Czasami dobrze jest rozróżniać.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-07-01 09:07:27
    Od: "hania" <k...@p...onet.pl>

    Marcinku, myślałam że chodziło o odzyskanie spalonych świetlówek i dlatego
    uprościłam :-)

  • 8. Data: 2004-07-01 20:36:27
    Temat: Odp: Czas trwania gwarancji ?
    Od: "Daria Popłonyk" <h...@v...pl>

    Nie przejmuj się gwarancją, gdyż masz 2 lata ustawowej odpowiedzialności
    sprzedawcy za jakość towaru. Ja gdy kupuję rzecz a widzę że karta
    gwarancyjna daje mniej niż 2 lata gwaracji wyrzucam ją do kosza. Tylko
    paragon zachowuję. Nowe przepisy obowiązują od 1.1.2003r.
    ASR
    Użytkownik Pablo <p...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cbv3cd$m2r$...@n...mm.pl...

  • 9. Data: 2004-07-01 20:53:11
    Temat: Re: Odp: Czas trwania gwarancji ?
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Daria Popłonyk wrote:
> [...]
    > gwarancyjna daje mniej niż 2 lata gwaracji wyrzucam ją do kosza. Tylko
    > paragon zachowuję. Nowe przepisy obowiązują od 1.1.2003r.

    Nie zauważyłaś że inna jest odpowiedzialność gwaranta, a inna sprzedawcy
    za niezgodność?

    KG

  • 10. Data: 2004-07-02 02:49:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cc1slc$qsl$1@atlantis.news.tpi.pl>, Daria Popłonyk wrote:
    > Nie przejmuj się gwarancją, gdyż masz 2 lata ustawowej odpowiedzialności
    > sprzedawcy za jakość towaru. Ja gdy kupuję rzecz a widzę że karta
    > gwarancyjna daje mniej niż 2 lata gwaracji wyrzucam ją do kosza. Tylko

    To życzę miłego kontaktu z rzeczoznawcami jak Ci się coś popsuje po 6
    miesiącach a trafisz na bardziej kumatego sprzedawcę.

    --
    Marcin