  • 1. Data: 2004-06-30 18:14:13
    Temat: Kwota w PLN do której wykroczenie a powyzej ktorej przestepstwo
    Od: "Adam Kondrat" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl>

    Witam

    Chcialbym spytac o wysokosc magicznej kwoty powyzej ktorej jesli wystapi
    strata zaczyna sie przestepstwo a nie wykroczenie. Wydaje mi sie , ze jest
    to cos w okolicy 300PLN.

    Mianowicie po raz drugi włamano mi sie do samochodu i jak zwykle Policja nie
    chce tego potraktowac jako cos złego i przyjac zgłoszenia. Wiec dzis zanim
    pojde na komisariat po raz drugi chcialbym wiedziec jaka kwote mam podac
    jako stratę.

    Ostatnio mialem niemile doswiadczenia gdy po wlamaniu do samochodu policjant
    nie chcial przyjac zgłoszenia bo nic nie zginelo, a wylamany zamek ocenil na
    100PLN. Wówczas sie twardo postawilem i powiedzialem ze 500pln.

    Dzis chcialbym wiedziec juz na pewno jaka to kwota.

    Dzieki za ewentualne odpowiedzi i przeprasza za nieprecyzyjne slowa - nie
    jestem prawnikiem

    --
    Adam Kondrat
    info: pocztę spoza domeny .pl czytam raz na kilka dni.

  • 2. Data: 2004-06-30 19:05:34
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik Adam Kondrat napisał:

> [...]
    > strata zaczyna sie przestepstwo a nie wykroczenie. Wydaje mi sie , ze jest

    200 PLN

> [...]
    > 100PLN. Wówczas sie twardo postawilem i powiedzialem ze 500pln.
    >
    > Dzis chcialbym wiedziec juz na pewno jaka to kwota.

    200 PLN ;)

    --
    Tofik

  • 3. Data: 2004-06-30 19:20:46
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Kondrat napisał(a):
> [...]
    > strata zaczyna sie przestepstwo a nie wykroczenie. Wydaje mi sie , ze jest

    250 zlotych, ale dotyczy to m.in. kradziezy, uszkodzenia mienia, paserstwa.
    chociaz kradziez drzewa z lasu - tylko 75 zlotych

    > Mianowicie po raz drugi włamano mi sie do samochodu i jak zwykle Policja
    > nie chce tego potraktowac jako cos złego i przyjac zgłoszenia.

    jak jest wlamanie - tzn kradziez z wlamaniem - kwota nie jest wazna. moze
    byc nawet zabrany z samochodu dlugopis wartosci 10 zlotych, ale jak sprawca
    np. wybil szybe zeby go zabrac, to jest wlamanie i policja musi prowadzic
    dochodzenie.musza przyjac, łaski nie robia.

    pozdr

  • 4. Data: 2004-06-30 19:35:32
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "P@wel" <

> [...]

    > np. wybil szybe zeby go zabrac, to jest wlamanie i policja musi prowadzic
    > dochodzenie.musza przyjac, łaski nie robi

    W pełni się zgadzam.
    Jeżeli policja nie będzie chciała przyjąć zgłoszenia, zrób zdjęcia uszkodzeń
    pojazdu, napisz pisemne zgłoszenie z szczegółowym opisem uszkodzeń,
    okoliczności zdarzenia, informacją, iż policja nie przyjęła zgłoszenia i
    złóż to w Prokuraturze Rejonowej (listownie z potwierdzeniem lub osobiście
    taż z potwierdzeniem na kopii).
    Prokuratura i tak przekaże Policji, lecz pisma złożone w Prokuraturze są
    rejestrowane, a Policja nie może odmówić wykonania czynności zleconych przez
    Prokuratora.

    Pzdr.

  • 5. Data: 2004-06-30 21:10:24
    Od: "Adam Kondrat" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > złóż to w Prokuraturze Rejonowej (listownie z potwierdzeniem lub osobiście

    Dziekuje za odpowiedzi.

    Zdjecia zrobilem oczywiscie dzis rano po włamaniu - jak ktos chce rzucic
    okiem to proszę

    http://arbiter.pl/galeria/180

    Dla mnei kwota nie ma znaczenia, bo chce zgłosic sprawe ideologicznie. I tak
    nie mam ubezpieczenia auto casco

  • 6. Data: 2004-06-30 21:45:43
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "Marek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dla mnei kwota nie ma znaczenia, bo chce zgłosic sprawe ideologicznie. I tak
    > nie mam ubezpieczenia auto casco

    A na samym końcu tej ideologicznej przepychanki dostaniesz pisemko że po
    rozpytaniu i spenetrowaniu nic nie znaleziono. Winnych też. W międzyczasie
    wezwą Cie żebyś składał jakieś wyjaśnienia. Mozesz mi wierzyć że będzie to w
    najmniej odpowiednim dla Ciebie czasie, taka złosliwośc przedmiotów martwych.
    Przyjmij że zapłaciłeś podatek od otaczającej nędzy. Złodziej też człowiek i
    musi z czegoś żyć. Praca jak każda inna. Akurat w twoim przypadku spartolił
    robotę bo nic nie zarobił. Taki pech. Tomek

  • 7. Data: 2004-07-01 08:52:09
    Od: "Adam Kondrat" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A na samym końcu tej ideologicznej przepychanki dostaniesz pisemko że po
    > rozpytaniu i spenetrowaniu nic nie znaleziono. Winnych też. W międzyczasie

    Wiem ze nei znajda. Ale przynajmniej beda mieli swiadomosc ze wiecej wlaman
    jest

    Zgłosiłem na Wilczej 2 i naprawde obyło sie bez problemow. Chwała Wszystkim
    Dobrym Policjantom

  • 8. Data: 2004-07-01 18:00:45
    Od: Adam<b...@p...onet.pl>

    jeśli jest to kradzież mienia, uszkodzenie mienia to kwota do 250
    złotych strat jest tą granicą rozdzielającą wykroczenie od występku. W
    przypadku włamania, rozboju czy wymuszenia rozbójniczego,
    zabójstwa na tle rabunkowym - kwota nie ma już znaczenia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info