  • 1. Data: 2006-11-23 00:08:39
    Temat: zgubienie dowodu osobistego
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    dzis zgubilem dowod osobisty (w warszawie). co moge z tym fantem
    uczynic? czy mam obowiazek powiadomic policje? jesli tak to w jakim
    czasie? czy jest moze cos takiego jak biuro rzeczy znalezionych (w
    warszawie)? moje miejsce zamieszkania a miejsce stalego zameldowania to
    odcinek ok 500 km - w jakim czasie mam obowiazek wyrobic sobie nowy
    dowod i czy musze sie osobiscie stawic w urzedzie w tym celu czy moge to
    np zalatwic w miejscu mojego miejsca zamieszkania (jednoczesnie miejscu
    tymczasowego zameldowania)?

  • 2. Data: 2006-11-23 00:13:55
    Temat: Re: zgubienie dowodu osobistego
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    Sarpedon napisał(a):
> [...]
    > dowod i czy musze sie osobiscie stawic w urzedzie w tym celu czy moge to
    > np zalatwic w miejscu mojego miejsca zamieszkania (jednoczesnie miejscu

    oraz jeszcze jedno pytanie: czy do tego czasu mam obowiazek chodzic z
    paszportem czy wystarczy prawo jazdy?

  • 3. Data: 2006-11-23 00:38:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 23 Nov 2006 01:08:39 +0100, Sarpedon napisał(a):

    > dzis zgubilem dowod osobisty (w warszawie). co moge z tym fantem
    > uczynic?

    Powiadomic listem poleconym urzad ktory owy dowod wydal. Zglosic sie na
    wyrobienie nowego (brak DO stanowi wykroczenie).

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-11-23 06:12:26
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Sarpedon napsal(a):
    > dzis zgubilem dowod osobisty (w warszawie). co moge z tym fantem
    > uczynic? czy mam obowiazek powiadomic policje?

    Nie wiem, czy akurat policje, ale powiadom wlasciwy urzad jak
    najszybciej, zanim ktos na Twoj dowod osobisty zaciagnie spory kredyt.

    Ludek

  • 5. Data: 2006-11-23 07:33:35
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2006-11-23, Sarpedon <f...@t...cy> wrote:

    > oraz jeszcze jedno pytanie: czy do tego czasu mam obowiazek chodzic z
    > paszportem czy wystarczy prawo jazdy?

    Nie masz obowiazku z zadnym z powyzszych chodzic. Nawet z dowodem
    osobistym.

    --
    Tomasz Trystula

  • 6. Data: 2006-11-23 07:52:20
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Sarpedon wrote:
> [...]
    > dowod i czy musze sie osobiscie stawic w urzedzie w tym celu czy moge
    > to np zalatwic w miejscu mojego miejsca zamieszkania (jednoczesnie

    Nie zawiadamiasz policji (bo co policja ma to do tego, ze ktos cos zgubil ? no
    chyba ze zgubisz bron albo cos takiego) tylko organ ktory dany dokument wydal. W
    razie gdy ktos wezmie sobie jakis kredycik lub zrobi oszustwo na Allegro na
    Twoje dane to i tak policja wystapi do stosownego organu, aby sie dowiedziec czy
    zglaszles zaginiecie czy nie.

    Na policje zglaszasz jezeli dokument zostal np. skardziony.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2006-11-23 07:53:29
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    scream wrote:
    > Powiadomic listem poleconym urzad ktory owy dowod wydal. Zglosic sie
    > na wyrobienie nowego (brak DO stanowi wykroczenie).

    Z ktorego Art. jest to wykroczenie ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2006-11-23 08:55:12
    Od: Mark <d...@o...plNO-SPAM>

    Dnia Thu, 23 Nov 2006 01:08:39 +0100, Sarpedon napisał(a):

    > dzis zgubilem dowod osobisty (w warszawie). co moge z tym fantem
    > uczynic?

    Przede wszystkim, miec jakikolwiek papierek urzedowy ktory potwierddza brak
    dowodu. Jak sie nagle okaze, ze "kupiles" 10 telefonow w abonamencie lub
    podobne, docenisz taki papierek.

    --
    Mark

  • 9. Data: 2006-11-23 09:47:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> writes:

    > Z ktorego Art. jest to wykroczenie ?

    Art 55 ustawy o ewidencji ludnosci i dowodach osobistych.

    A o zglaszaniu zgubienia jest art 42.

    MJ

  • 10. Data: 2006-11-23 10:16:05
    Od: "Jacek Olbrys" <j...@b...tego.konto.pl>

    > dzis zgubilem dowod osobisty (w warszawie). co moge z tym fantem uczynic?

    W pierwszych swoich krokach udac sie do dowolnego banku (najlepiej swojego)
    i poprosic o wpis na liste zagubionych dokumentow. To uchroni cie przed
    wszelkimi konsekwencjami, a pozniej jak doradzali inni - zglosic organowi,
    ktory go wydal.