  • 11. Data: 2006-11-23 12:08:49
    Temat: Re: zgubienie dowodu osobistego
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Jacek Olbrys napisał(a):

    > W pierwszych swoich krokach udac sie do dowolnego banku (najlepiej swojego)
    > i poprosic o wpis na liste zagubionych dokumentow.

    Dodam tylko,że ta lista a właściwie baza to "MIG-DZ" czyli
    "Międzybankowa Informacja Gospodarcza-Dokumenty Zastrzeżone" prowadzona
    przez Związek Banków Polskich.

  • 12. Data: 2006-11-23 12:24:34
    Od: <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > dzis zgubilem dowod osobisty (w warszawie).
    Na pewno zgubiłeś, a nie ukradli ci go ?

  • 13. Data: 2006-11-23 14:59:13
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    Sarpedon napisał(a):
    > dzis zgubilem dowod osobisty (w warszawie). co moge z tym fantem
    > uczynic?

    z własnego doświadczenia. kieszonkowcy mi kobiete okradli. z plecaka
    pociagneli portfel w ktorym miala dowod i jakies baskie pierdolki (bez
    kasy). kase miala gdzie indziej. ukradli jej w szczecinie. przyjechala
    do szczecinka i poszlismy zglosic kradzie na policje a potem do
    starostwa po nowe do. policja stwierdzila ze nie trzeba zglaszac u nich
    tylko w starostwie jako powid wyrobienia nowego dowodu podac zagubienie.
    i wsio na ten temat.

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-11-23 20:40:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mark" <d...@o...plNO-SPAM> napisał w wiadomości

    > Przede wszystkim, miec jakikolwiek papierek urzedowy ktory potwierddza brak
    > dowodu. Jak sie nagle okaze, ze "kupiles" 10 telefonow w abonamencie lub
    > podobne, docenisz taki papierek.

    A jaki cel ma ów papierek urzędowy? Bo żaden problem mając swój dowód w kieszeni
    iść i powiadomić urząd, że się go zgubiło.

  • 15. Data: 2006-11-23 20:56:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim odczekaj tak z tydzień. Jeśli dowód zgubiłeś, a nie skradziono
    Ci, to lubi się on wrócić pocztą do właściciela albo do urzędu, który go
    wystawił. jeśli do tygodnia (z poprawką na strajk pocztowców) nie wróci się, to
    musisz zgłosić ów fakt w urzędzie, w którym go wyrabiałeś. O ile się nie mylę
    (ale zapytaj telefonicznie), to samo zgłoszenie i wniosek o wydanie dowodu
    możesz wysłać pocztą albo może go donieść ktoś inny (załomy ktoś z rodziny). Po
    odbiór musisz się zgłosić osobiście.

    Nie ma w Polsce obowiązku posiadania przy sobie dokumentu stwierdzającego
    tożsamość. W wielu przypadkach przydatne jest jego posiadanie, ale do tego
    spokojnie wystarczy prawo jazdy. Jedynie możesz mieć kłopot w bankach, bo tam
    nie chcą honorować innego dokumentu, niż dowód osobisty.

    Pamiętaj, byś po uzyskaniu nowego zgłosił aktualizację NIP-3 (o ile masz nadany
    NIP) oraz powiadomił bank w którym masz konto o zmianie dowodu. Na pozostałe
    instytucje nic nie poradzisz i bądź przygotowany na niespodzianki. W wypadku
    uzyskania informacji, że ktoś się gdzieś posługuje Twoim dowodem staraj się
    ustalić gdzie i powiadom choćby telefonicznie jak najszybciej jednostkę Policji
    na której terenie doszło do posłużenia się dokumentem. Oczywiście, teoretycznie
    możesz powiadomić dowolną Komendę, ale w Twoim interesie jest, by dać szansę
    policjantom jak najszybszego zadziałania. Wówczas istnieje szansa na ujęcie
    sprawcy, zanim naboi i narobi Ci kłopotów.

  • 16. Data: 2006-11-24 20:01:06
    Od: "w...@z...pl" <w...@z...pl>

    Sarpedon napisał(a):
    > dzis zgubilem dowod osobisty (w warszawie). co moge z tym fantem
    > uczynic? czy mam obowiazek powiadomic policje? jesli tak to w jakim
    > czasie? czy jest moze cos takiego jak biuro rzeczy znalezionych (w
    > warszawie)? moje miejsce zamieszkania a miejsce stalego zameldowania to
    > odcinek ok 500 km - w jakim czasie mam obowiazek wyrobic sobie nowy
    > dowod i czy musze sie osobiscie stawic w urzedzie w tym celu czy moge to
    > np zalatwic w miejscu mojego miejsca zamieszkania (jednoczesnie miejscu
    > tymczasowego zameldowania)?

    Nazwę miasta Warszawa pisze się z DUŻEJ LITERY !!!

  • 17. Data: 2006-11-24 20:14:01
    Od: "masti" <g...@t...hell>

    Dnia pięknego 2006-11-24 o 21:01:06 osobnik zwany w...@z...pl
    wystukał:

    > Nazwę miasta Warszawa pisze się z DUŻEJ LITERY !!!
    Jak już poprawiasz to r ób to dobrze: Wielką literą.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt

  • 18. Data: 2006-11-24 20:20:56
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-11-24 21:14, masti wrote:
    > Dnia pięknego 2006-11-24 o 21:01:06 osobnik zwany w...@z...pl
    > wystukał:

    > Jak już poprawiasz to r ób to dobrze: Wielką literą.

    Za słownikiem języka polskiego: http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=3028397 :

    duża litera "litera większa od małej, np. A, B, C, stawiana na początku
    nazwy własnej i wyrazu rozpoczynającego nowe zdanie"

    FUT/Kontynuacja na: poster -- bo offtopicznie i pl.soc.prawo i na
    pl.regionalne.warszawa
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the