  • 1. Data: 2006-11-22 22:51:33
    Temat: Dziwne wskazania fotoradaru
    Od: PMG <p...@g...pl>

    Witam,
    prowadzę firmę transportową i dzisiaj pojechalem na Waliców w Warszawie
    obejrzeć co też przeskrobał mój kierowca. Okazało się, że jadąc
    samochodem cięzarowym złamał ograniczenie prędkości: 101 km/h na 70.

    Ciekawe jest to, że pojazd jest nowy, posiada ogranicznik prędkości do
    90km/h oraz zalegalizowany cyfrowy tachograf. Po powrocie z komendy
    przejrzałem odczyty z tacho i w okolicach godziny zdarzenia kierowca
    jechał od 0 do 78 km/h i tego dnia nigdy nie przekroczył 92km/h.

    Sprawa zostanie skierowana do sądu. W związku z tym dwa pytania:

    1. czy jest możliwe, zeby fotoradar tak przekłamywał?
    2. jak się bronić? W zasadzie mogę dostarczyć wydruki z programu
    służącego do czytania tacho. Nie wiem czy coś takiego może być dowodem.
    Przecież mogłem je stworzyć w jakimś edytorze.

  • 2. Data: 2006-11-23 03:33:37
    Temat: Re: Dziwne wskazania fotoradaru
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    PMG napisał(a):

> [...]
    >
    > Sprawa zostanie skierowana do sądu. W związku z tym dwa pytania:
    >
    > 1. czy jest możliwe, zeby fotoradar tak przekłamywał?

    Odrobinę, ale nie o tyle.
    Na ogranicznik prędkości dobra jest agrafka - wtedy nie działa, przy
    lekkim zwarciu. A tachograf? To już musisz spytać sie kierowcy, jak to
    zrobił.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-11-23 07:09:46
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    > Na ogranicznik prędkości dobra jest agrafka - wtedy nie działa, przy
    > lekkim zwarciu. A tachograf? To już musisz spytać sie kierowcy, jak to
    > zrobił.

    A co tarczki tachografu to można ich mieć tyle ile potrzeba. Inne dla
    Policji czy tzw. "krokodyli" i inne dla właściciela. :)

  • 4. Data: 2006-11-23 08:16:24
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    2. jak się bronić?

    Przede wszystkim sprawdzic czy w aktach sprawy bedzie odpis kwita o
    legalizacji tego konkretnego radaru (sprawdzic nr fabryczny i date do ktorej
    swiadectwo legalizacji jest wazne- porownac z data zdarzenia). Jesli tego
    nie ma to sprawa jest wygrana.
    Niestety zwykle jest, wiec wtedy mozna na wnioskowac o dokonanie ogledzin
    radaru i poszukac czy czasem nie ma zerwanych plomb (co moze byc trudne w
    przypadku fotoradaru) - spotkalem sie kiedys z taka taktyka stosowana przez
    adwokata broniacego klienta w sprawie o jazde na bani : alkometr mial wazne
    swiadectwo legalizacji, ale ktos - nikt nie wie kto - zdrapal czesciowo
    naklejke-plombe z jego obudowy. Oczywiscie papuga zrobil rwetes, ze "ktos
    manipulowal przy urzadzeniu" no i coz - jak myslicie jaki wynik sprawy ?

    Ale jesli sprawa jest blacha i chodzi o kilkaset zlotych to polecam dac
    sobie luzu i zaplacic.

    Cezar

  • 5. Data: 2006-11-23 08:55:21
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Odrobinę, ale nie o tyle.
    > Na ogranicznik prędkości dobra jest agrafka - wtedy nie działa, przy
    > lekkim zwarciu. A tachograf? To już musisz spytać sie kierowcy, jak to
    > zrobił.

    Dlaczego uwazasz, ze kierowca jechal szybciej niz wskazuje tacho.
    Znajomy mial kiedys problem, jakoby jechal autosanem (jaki stary model)
    okolo 100km/h. Jego autobus w duzych bulach wyciaga 80.
    Okazalo sie ze fotka byla "pstryknieta" w momencie jak wyprzdzala
    go osobowka - widac bylo ledwo zderzak osobowego.

    Mandatu nie placil.

  • 6. Data: 2006-11-23 12:57:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Baczek napisał(a):

    > Dlaczego uwazasz, ze kierowca jechal szybciej niz wskazuje tacho.

    Tak przepuszczam. Kierowcy lubią jeździć szybko.

  • 7. Data: 2006-11-23 15:46:44
    Od: PMG <p...@g...pl>

    Cezar napisał(a):

    > Ale jesli sprawa jest blacha i chodzi o kilkaset zlotych to polecam dac
    > sobie luzu i zaplacic.

    Dla mnie sprawa jest błacha bo wskazałem sprawcę wykroczenia i to on
    będzie ukarany. Dla kierowcy (który obecnie pracuje już u kogoś innego)
    sprawa jest mniej błacha. Chłopak ma 20 pkt karnych i dodatkowe 6 go zabiją.

    A z drugiej strony głupio być ukaranym za coś czego się nie zrobiło.

  • 8. Data: 2006-11-23 16:19:15
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "PMG" <p...@g...pl> wrote in message news:ek4fpd$4u0$1@inews.gazeta.pl...
    > Dla kierowcy (który obecnie pracuje już u kogoś innego) sprawa jest mniej
    > błacha. Chłopak ma 20 pkt karnych i dodatkowe 6 go zabiją.

    No i bardzo dobrze. Jednego wariata na drodze mniej.

  • 9. Data: 2006-11-24 13:10:46
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    Wygrał w sądzie z fotoradarem

    We wtorek rzeszowski sąd grodzki przyznał, że fotoradar kłamie, bo
    Kazimierz Prucnal z Łańcuta nie mógł swoim starym jelczem jechać ponad
    120 km na godzinę

    Prucnal jest pierwszym polskim kierowcą, który zakwestionował wskazania
    fotoradaru. I na dodatek wygrał! Pan Kazimierz prowadzi małą firmę
    transportową. Jeździ blisko 20-letnią ciężarową wywrotką, którą sam
    złożył. Był wiec zdumiony, kiedy policja powiadomiła go, że w lutym tego
    roku jechał przez Krasne z prędkością 125 km na godzinę. Dowodem było
    zdjęcie i opis z fotoradaru. Prucnal dostał mandat 500-złotowy i 10
    punktów karnych, nie przyjął kary, więc policjanci sprawę przekazali do
    sądu grodzkiego.

    Sąd początkowo bez zastrzeżeń uwierzył dokumentom z policji i zaocznie
    skazał łańcucianina, przyznając rację fotoradarowi. Mało tego - sąd
    wlepił jeszcze Prucnalowi 100 zł kosztów sądowych. Właściciel wywrotki
    zdecydował jednak, że udowodni swoje racje w procesie. Kierowca
    przedstawił wykres z tachografu, wynikało z niego, że jechał z prędkością
    około 60 km na godzinę. Sąd poprosił także o ekspertyzy producenta
    ciężarówek w Jelczu i firmę PKS, która używa samochodów tego typu.
    Eksperci zgodnie orzekli: jelcz Kazimierza Prucnala nie jest w stanie
    przekroczyć 100 km na godzinę.

    Sąd grodzki wczoraj uniewinnił przewoźnika z Łańcuta. - W tym przypadku
    mogły się zsumować prędkości dwóch samochodów. Mogło się również zdarzyć,
    że fotoradar zapisał prędkość innego samochodu, a zrobił zdjęcie
    ciężarówce - mówił sędzia Krzysztof Jucha uzasadniając wyrok. Kazimierz
    Prucnal zastanawia się nad pozwaniem producenta fotoradarów lub policji o
    zwrot kosztów postępowania sądowego.

    - To pierwszy przypadek, że ktoś zakwestionował wiarygodność naszych
    urządzeń - przyznaje Andrzej Konarzewski z Zakładu Urządzeń
    Radiolokacyjnych w Ostrowi Mazowieckiej.

    [...]

    Powyższy cytat pochodzi z Gazety Wyborczej wydanie rzeszowskie.

    GW Anna Gorczyca 21-09-2004

    --

    KiG

  • 10. Data: 2006-12-04 23:00:27
    Od: "Maverick31" <m...@w...o2.pl>

> [...]

    > Na ogranicznik prędkości dobra jest agrafka - wtedy nie działa, przy
    > lekkim zwarciu. A tachograf? To już musisz spytać sie kierowcy, jak to

    A gdzie przy cyfrowym tachografie mialby te agrafke zawiesic? Taki
    toachograf ma tylko szczelinke i wykresowke w postaci paragonu, robiona z
    pamieci kartyChip. Widziales jak takie tacho wyglada czy tylko zgadujesz, ze
    mozna agrafke sobie powiesic?- tylko gdzie?