  • 1. Data: 2004-02-13 13:27:46
    Temat: zgoda na wyjazd dziecka za granice
    Od: "Jarek Skorski" <j...@w...pl>

    właśnie przed chwila odmówiłem podpisania zgody na wyjazd mojego syna za
    granicę sugerując iż ograniczy to mój i tak rzadki kontakt z nim .
    napomknąłem także , że może zostać ze mną ...

    z tego co znam życie i mamusie mojego pierwszego syna niedługo zostanę
    wezwany ( albo i nie ) na sprawę o pozbawienie praw rodzicielskich

    i pewnie muszę się do tego przygotować
    miał może ktoś z was już takowe przejścia ??

    a może szanowna mama jest w stanie wymyślić co innego ??
    jakie możliwości daje jej polskie prawo ?

  • 2. Data: 2004-02-13 14:32:21
    Temat: Re: zgoda na wyjazd dziecka za granice
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Skorski" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > z tego co znam życie i mamusie mojego pierwszego syna niedługo zostanę
    > wezwany ( albo i nie ) na sprawę o pozbawienie praw rodzicielskich

    Myślę, że brak przesłanek do tego. Ale zapewne możesz się spodziewać pozwu o
    to, by sąd ustalił czy dziecko może wyjechac wbrew Twojej zgodzie.

    Pozdrawiam

    Monika

  • 3. Data: 2004-02-14 23:01:29
    Temat: Odp: zgoda na wyjazd dziecka za granice
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik idiom <i...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c0in2k$3e0$...@n...news.tpi.pl...
    > Myślę, że brak przesłanek do tego. Ale zapewne możesz się spodziewać pozwu

    wniosku i ostatecznej decyzji sadu czy wyrazi zgode na wyjazd dziecka

    pozdrawiam
    Sandra

  • 4. Data: 2004-02-14 23:04:17
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik Jarek Skorski <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c0ij1h$hs9$...@n...onet.pl...
    > z tego co znam życie i mamusie mojego pierwszego syna niedługo zostanę
    > wezwany ( albo i nie ) na sprawę o pozbawienie praw rodzicielskich

    sa to dwie rozne sprawy by dziecku zezwolic na wyjazd nie musi byc skladana
    sprawa o wladze ...sad decyduje czy taka zgode wydac wbrew nawet Twojej woli
    wyrazenia na to zgody

    pozdrawiam
    Sandra

  • 5. Data: 2004-02-15 10:37:18
    Od: "Jarek Skorski" <j...@w...pl>

    Użytkownik "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > sa to dwie rozne sprawy by dziecku zezwolic na wyjazd nie musi byc
    > skladana sprawa o wladze ...sad decyduje czy taka zgode wydac wbrew

    ja doskonale to rozumiem
    ale po co 2 sprawy skoro moze być jedna ??

    i było jeszcze pytanie - jak się bronić przed takową zgodą ?

  • 6. Data: 2004-02-15 21:57:18
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik Jarek Skorski <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c0nhqa$r57$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości
    > ja doskonale to rozumiem
    > ale po co 2 sprawy skoro moze być jedna ??

    wspomniano w poscie o sprawie jaka zalozy matka prawdopodobnie to tylko
    domysly ,ze moze byc zalozona ja natomiast informuje ,ze sa to sprawy
    odrebne i nie musza miec na siebie wplywu ...nie jest tak latwo pozbawic
    kogos wladzy rodzicielskiej natomiast co do paszportu decyzje podejmuje
    sedzia

    > i było jeszcze pytanie - jak się bronić przed takową zgodą ?

    hm ... nie jest to takie proste , nalezaloby udowodnic, ze taki wyjazd
    bedzie ze szkoda dla dziecka jednak sam wyjazd jako np. wycieczka ,kolonia ,
    wczasy nie jest powodem by nie wydac takiej zgody w wiekszosci wypadkach to
    jest postrzegane jako spory rodzicow a tym samym krzywdzace dla dziecka bo
    dlaczego dziecko nie mialoby poznawac ?
    Tak wiec mozesz walczyc ,przedstawiac dowody na to ,ze matka chce takim
    wyjazdem skrzywdzic dziecko uniemozliwiajac mu np. kontakt z Toba ,
    prawdopodobnie po takim wyjezdzie nie bedziesz mial mozliwosci kontaktu bo
    np. wiesz z jakis zrodel o ewentualnym niepowrocie itd.

    Sandra