    From: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: zgoda na wyjazd dziecka za granice
    Date: Sun, 15 Feb 2004 22:57:18 +0100

    Użytkownik Jarek Skorski <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c0nhqa$r57$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości
    > ja doskonale to rozumiem
    > ale po co 2 sprawy skoro moze być jedna ??

    wspomniano w poscie o sprawie jaka zalozy matka prawdopodobnie to tylko
    domysly ,ze moze byc zalozona ja natomiast informuje ,ze sa to sprawy
    odrebne i nie musza miec na siebie wplywu ...nie jest tak latwo pozbawic
    kogos wladzy rodzicielskiej natomiast co do paszportu decyzje podejmuje
    sedzia

    > i było jeszcze pytanie - jak się bronić przed takową zgodą ?

    hm ... nie jest to takie proste , nalezaloby udowodnic, ze taki wyjazd
    bedzie ze szkoda dla dziecka jednak sam wyjazd jako np. wycieczka ,kolonia ,
    wczasy nie jest powodem by nie wydac takiej zgody w wiekszosci wypadkach to
    jest postrzegane jako spory rodzicow a tym samym krzywdzace dla dziecka bo
    dlaczego dziecko nie mialoby poznawac ?
    Tak wiec mozesz walczyc ,przedstawiac dowody na to ,ze matka chce takim
    wyjazdem skrzywdzic dziecko uniemozliwiajac mu np. kontakt z Toba ,
    prawdopodobnie po takim wyjezdzie nie bedziesz mial mozliwosci kontaktu bo
    np. wiesz z jakis zrodel o ewentualnym niepowrocie itd.

    Sandra