  • 11. Data: 2010-04-22 10:09:01
    Temat: Re: zawracanie na drodze z pierwszenstwem
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@i...dyndns.org.in
    valid...

    > Sam na rysunku narysowałeś, że 2 nadjeżdża z prawej strony 1, tak więc
    > nawet
    > znaków nie trzeba by wiedzieć, który ma pierwszeństwo...

    a czemu zpomniales o dalszej czesci

    "a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost
    lub skręcającemu w prawo. "

    chyba nie zaprzeczysz ze zawracanie to dosc ostra forma skrecania w lewo, do
    tego nie zapominaj o przecinanych pasach ruchu i o tym ze podczas tego
    przecinania, jedynka jest po prawej stronie 2

  • 12. Data: 2010-04-22 10:53:41
    Temat: Re: zawracanie na drodze z pierwszeństwem
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik szerszen napisał:

    > ja?
    > ja wlasnie daleki jestem od tego, dlatego dla mnie bezwzgledne
    > pierwszenstwo zawracajacego jest pomylka

    mi też się to nie podoba, ale takie są przepisy i należy je brać pod
    uwagę, dlatego ja jak nie widziałem skąd nadjechał samochód, przyjmuje
    że ma pierwszeństwo

  • 13. Data: 2010-04-22 13:11:11
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 11:45:55 +0200, szerszen napisał(a):

    > no tyle to ja wiem, tylko mam rowniez wrazenie, ze niektorzy ze znikniecia
    > tego punktu, wyinterpetowali sobie bezwzgledne pierwszenstwo

    No i chyba dobrze wyinterpretowali, bo pierwszenstwa nabywa sie przed
    wjazdem na skrzyzowanie.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 14. Data: 2010-04-22 14:03:23
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

> [...]
    > do tego nie zapominaj o przecinanych pasach ruchu i o tym ze podczas tego
    > przecinania, jedynka jest po prawej stronie 2

    Chyba nie zaprzeczysz ze pojazd 2 wjeżdżając na skrzyżowanie mijał znak D1
    który daje mu pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu wobec pojazdów wjeżdżających
    na nie spod znaku A7.

  • 15. Data: 2010-04-22 15:01:00
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    szerszen w <news:hqp77k$1pt$1@news.task.gda.pl>:

> [...]

    > a czemu zpomniales o dalszej czesci

    > "a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost

    Z Twojego rysunku nie wynika, że 1 jedzie z kierunku przeciwnego do 2, więc
    nie bardzo wiem co chcesz przekazać.

    > chyba nie zaprzeczysz ze zawracanie to dosc ostra forma skrecania w lewo,

    A co to ma do rzeczy?

    > do tego nie zapominaj o przecinanych pasach ruchu

    Czyli?

    > i o tym ze podczas tego
    > przecinania, jedynka jest po prawej stronie 2

    Nie narysowałeś przez przypadek znaku A-7 dla 1? To przeczytaj co on
    oznacza.

    Na skrzyżowaniu oznaczonym C-12 i A-7 z małą wyspa na środku też masz
    wątpliwości, gdy ktoś ją objedzie wokoło i pojedzie w kierunku z którego
    przyjechał, czy jednak stosujesz się do znaków i nie patrzysz, że jesteś z
    prawej?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2010-04-23 07:41:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > No i chyba dobrze wyinterpretowali, bo pierwszenstwa nabywa sie przed
    > wjazdem na skrzyzowanie.

    tak glosi teoria, a co z sytuacja jak na rysunku, kiedy nadjezdzajacy
    podporzadkowana, jest przekonany ze ma pierwszenstwo, bo zastaje
    zawracajacego na srodku, w takiej pozycji, jak jadacy z naprzeciwka i
    skrecajacy w lewo?

  • 17. Data: 2010-04-23 07:44:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości grup

    > Chyba nie zaprzeczysz ze pojazd 2 wjeżdżając na skrzyżowanie mijał znak D1
    > który daje mu pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu wobec pojazdów
    > wjeżdżających na nie spod znaku A7.

    nie zaprzecze, ale tez i rozwazana sytuacja jest dosc specyficzna

    moze nieprecyzyjnie sie wyrazilem, pojazd na podporzadkowanej dojezdza do
    skrzyzowania w polowie manewru zawracajacego, zawracajacy zamiast zawrocic
    ciasno przy lewej, zawraca sobie szeroko, za osia skrzyzowania, wowczas w
    polowie manewru zajmuje taka sama pozycje, jaka by zajelo auto jadace
    podporzadkowana i chcace skrecic w lewo w glowna

    zatem mamy dwa auta, jedno przestiadczone o swoim pierwszenstwie bo zawraca,
    drugie rowniez przeswiadczone o swoim pierszenstwie w mysl art 25.1

  • 18. Data: 2010-04-23 07:50:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości grup
    valid...

    ok odpowiedzialem pawlowi, ale doprecyzuje tutaj lepszy rysunek
    http://yfrog.com/cczawracaniej

    wszsystko sie zgadza jak zawraca jak samochod B na rysunku, wtedy sprawa
    jest jasna

    jednak jesli zawraca jak pojazd C, o takiej sytuacji pisze, jest problem

    bo jesli A dojezdza do skrzyzowania wtedy, kiedy C jest w miejscu jak na
    rysunku, to skad A ma wiedziec co on robi i skad przyjechal
    dla A w takiej sytuacji to A ma pierwszenstwo w mysl art. 25.1 o czym
    pisalem, dla C on, bo zawraca

  • 19. Data: 2010-04-23 10:15:36
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

> [...]
    >
    > zatem mamy dwa auta, jedno przestiadczone o swoim pierwszenstwie bo
    > zawraca, drugie rowniez przeswiadczone o swoim pierszenstwie w mysl art

    No to pytasz o pierwszeństwo czy o przeświadczenie? Sprawa jest jasna -
    jeżeli na skrzyżowaniu nie ma dodatkowych oznaczeń w postaci znaku A7
    pomiedzy jezdniami drogi z pierwwszeństwem ( a takowych nie narysowałeś ) to
    pierwszeństwo ma 2 . A kierowcy swoje przeświadczenie pokrywają z OC.

  • 20. Data: 2010-04-23 10:28:02
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    szerszen wrote:

> [...]
    > podporzadkowana, jest przekonany ze ma pierwszenstwo, bo zastaje
    > zawracajacego na srodku, w takiej pozycji, jak jadacy z naprzeciwka i

    Nie bardzo rozumiem jak Ty widzisz "taką samą pozycję".
    Wjeżdżając z podporządkowanej i skręcając w lewo - ustawiasz się przy
    osi "swojej" drogi, na "swoim" pasie, czyli prawym, jeśli czekasz np.
    przepuszczając tych z naprzeciwka jadący prosto, albo przepuszczasz
    tych głównej.

    Zawracając na drodze z pierwszeństwem przejazdu - jedziesz "przy słupku
    S2", czyli nie wyjeżdżasz na środek skrzyżowania, tylko zawracasz przy
    krawężniku. W efekcie jesteś przez chwilę "pod prąd" na pasie drogi
    podporzadkowanej.

    IMHO dość łatwo odróżnić takie dwa samochody.

    --
    Pozdro
    Massai