  • 11. Data: 2004-04-03 10:42:48
    Temat: Re: zatrzymanie na 48 godzin
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    P@wel wrote:

    > przypadku, jesli zatrzymany zada kontaktu z adwokatem i policjant ma
    > obowiazek ten kontakt umozliwic. a to wszystko wynika z przepisow kpk.

    Trochę duże to KPK ;)

    Numerku artykułu nie pamiętasz przypadkiem?

  • 12. Data: 2004-04-03 10:44:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcyś wrote:

    > N takiej, że zatrzymany jest pozbawiony wolności
    > i nie zamieszkał w hotelu, tylko w celi.

    Zatrzymanie a pozbawienie wolności to dwie różne sprawy. I w ogóle jeśli
    nie znasz MERYTORYCZNYCH odpowiedzi, do sobie daruj odpowiadanie w ogóle.

  • 13. Data: 2004-04-03 11:15:25
    Od: "Mr_Wtyczka" <m...@g...pl>

    Hej

    >Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
    > Trochę duże to KPK ;)
    >
    > Numerku artykułu nie pamiętasz przypadkiem?

    art.245§2 w zw. z art.261§1 kpk

    Art. 245. § 1. Zatrzymanemu na jego żądanie należy niezwłocznie umożliwić
    nawiązanie w dostępnej formie kontaktu z adwokatem, a także bezpośrednią z
    nim rozmowę; zatrzymujący może zastrzec, że będzie przy niej obecny.
    § 2. Przepisy art. 261 § 1 i 3 stosuje się odpowiednio, z tym że
    zawiadomienie następuje na żądanie zatrzymanego.

    Art. 261. § 1. O zastosowaniu tymczasowego aresztowania sąd jest obowiązany
    bezzwłocznie zawiadomić osobę najbliższą dla oskarżonego; może to być osoba
    wskazana przez oskarżonego.

    Ale jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi. Przynajmniej tak mnie uczono :)

  • 14. Data: 2004-04-03 13:15:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c4m4ee$2tld$1@news2.ipartners.pl...

    Art. 244 i kolejne po nim.

  • 15. Data: 2004-04-03 14:40:18
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Na podobnej, jak może zakazać wyjść z pomieszczenia. rzeczona osoba jest
    > zatrzymana i jej prawa normuje kpk. Wśród nich nie ma wymienionego prawa
    > do wykonania jednego telefonu.

    faktycznie nie ma wymienionego prawa do wykonania jednego telefonu. ale z
    kpk wynika jasno, ze zatrzymany ma prawo do kontaktu telefonicznego z
    adwokatem

    pozdr
    P@wel

  • 16. Data: 2004-04-03 14:41:31
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    wiadomości news:c4m4i8$2tld$2@news2.ipartners.pl...

    > Zatrzymanie a pozbawienie wolności to dwie różne sprawy. I w ogóle jeśli
    > nie znasz MERYTORYCZNYCH odpowiedzi, do sobie daruj odpowiadanie w ogóle.

    Zatrzymanie nie jest pozbawieniem wolności?
    To ciekawe.
    Jest pewnie niewinnym zaproszeniem na nocleg
    w komendzie.

  • 17. Data: 2004-04-03 19:04:52
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "P@wel" <b...@p...onet.pl> napisał:

    > moze dzwonic do adwokata. ma to zagwarantowane w ustawie

    tyle teorii, a jak to wyglada w pratyce?
    1. osoba zostaje zatrzymana na 48h, ale wieziona jest w radiowozie bez
    przeszukania. korzysta z okazji i wysyla tyle smsow ile da rade, ze o
    wykonaniu polaczenia telefonicznego nie wspomne (w przypadku przewozu
    Volkswagenem z "klatka" z tylu) mozna smialo dzwonic.
    2. domagac adwokata, to sie mozna, ale policja nie bedzie go szukac,
    jesli nie poda sie konkretnego numeru telefonu i/lub adresu. inna sprawa, ze
    jak "ktostam" poda dane adwokata, to adwokat moze sie wypiac i nie
    przyjechac, bo nie ma gwarancji, ze ktokolwiek mu za to zaplaci. to czesta
    zagrywka "drechow", itp. ze maja przy sobie, w portfelu, adres jakiegos
    adwokata i strasza policjantow, ze beda ich skarzyc za wszystkie uchybienia,
    a potem sie okazuje, ze adwokat nie zna klienta i na przyjazd nie ma
    ochoty...

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 18. Data: 2004-04-03 19:25:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "P@wel" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > faktycznie nie ma wymienionego prawa do wykonania jednego telefonu. ale
    > kpk wynika jasno, ze zatrzymany ma prawo do kontaktu telefonicznego z
    > adwokatem

    Ten telefon do adwokata też nie do końca. po pierwsze jest mowa o
    dostępnej formie. telefon może akurat nie być dostępną formą, bo niektóre
    aparaty Policji nie mają "wyjścia na miasto". Po za tym kontakt z
    adwokatem może być obwarowany obecnością przy tym policjanta, a to już
    raczej jedynie można zrealizować po przybyciu adwokata do komendy.

  • 19. Data: 2004-04-04 06:53:48
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Marcyś wrote:

    > Zatrzymanie nie jest pozbawieniem wolności?
    > To ciekawe.
    > Jest pewnie niewinnym zaproszeniem na nocleg
    > w komendzie.

    chodzi o to, że prawo rozróżnia zatrzymanych, aresztowanych i pozbawionych
    wolności.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 20. Data: 2004-04-04 08:15:48
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c4obdd$d37$1@inews.gazeta.pl...

    > chodzi o to, że prawo rozróżnia zatrzymanych, aresztowanych i pozbawionych
    > wolności.

    Zgadza się, ale nie zmienia to faktu,
    że zatrzymanie jest pozbawieniem wolności.
    Zwróć uwagę, że np. art. 325c kpk ma zastosowanie
    do zatrzymanego.