  • 1. Data: 2004-04-02 12:22:27
    Temat: byc moze banalne pytanie o mieszkaniu
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Witam, pozwole sobie raz jeszcze

    Przed sadem toczy sie sprawa o podzial wspolwlasnoci miedzy bylymi
    malzonkami (juz pewien czas sa po rozwodzie).

    Obojgu bylym malzonkom przysluguje wlasnosciowe prawo do lokalu w
    spoldzielni mieszkaniowej ( wg. ustawy o spoldzielniach mieszkaniowych moze
    teraz przyslugiwac kilku osobom).

    Jedna ze stron zamierza udowanic iz mieszkanie zostalo wykupione ze srodkow
    pienieznych ktore otrzymala w darowiznie
    (a wiec nie wchodziloby ono do wspolnosci majatkowej w mysl art. 33 pkt 3
    kodeksu rodzinnego i op.).

    Czy mieszkanie zatem zostanie przydzielone., a wlasciwie nie tyle
    przydzielone, co sad w postanowieniu stwierdzi iz mieszkanie wlasnosciowe
    przysluguje tylko jednej stronie i stanie sie to podstawa do przyznania
    wlasnosciowego prawa przez spoldzielnie tylko 1 osobie?
    W jakim trybie sie to moze odbyc?

    pozdrawiam
    mdr

  • 2. Data: 2004-04-09 20:06:07
    Temat: Re: byc moze banalne pytanie o mieszkaniu
    Od: Dredd<...@...pl>

    O ile mnie pamięć nie myli to Sąd zanim podzieli majątek ustala jego
    skład (skład majątku wspólnego) a dopiero później dokonuje podziału.
    Ustalając że mieszkanie nie stanowi majątku wspólnego Sąd po prostu
    nie obejmie go podziałem (nie uwzględni go przy podziale).
    Wszystko to dzieje się w postępowaniu cywilnym nieprocesowym

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-04-13 14:12:46
    Temat: Odp: byc moze banalne pytanie o mieszkaniu
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Dredd <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c56vnf$nh7$...@f...man.torun.pl...
> [...]
    > nie obejmie go podziałem (nie uwzględni go przy podziale).
    > Wszystko to dzieje się w postępowaniu cywilnym nieprocesowym

    No tak tak..
    Ale jesli wlasnosciowe prawo przyslugiwalo jednej i drugiej osobie?

    pozdrawiam
    mdr