  • 1. Data: 2004-04-02 10:20:34
    Temat: Policja nie ściga...
    Od: "waldek" <x...@o...pl>

    ===
    Ktoś, cofając na parkimgu, zdemolował mi tył samochodu, po czym odjechał
    (zbiegł) z miejsca zdarzenia. Mój samochód stał pusty. Świadkowie zapisali
    numery i policja zidentyfikowała sprawcę.
    Ku mojemu zdumieniu, aspirant prowadzący sprawę, stwierdził, że w żaden
    sposób nie będą ścigać sprawcy i ograniczą się do wydania notaki dla zakładu
    ubezpieczeń. Uzasadnił to tym, że sprawca nie stanowił zagrożenia dla
    innych.
    Czy można w tym kraju bezkarnie niszczyć cudze mienie i nie ponosić za to
    żadnej odpowiedzialności? O co tu chodzi?

    waldek
    ===

  • 2. Data: 2004-04-02 11:51:07
    Temat: Re: Policja nie ściga...
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy można w tym kraju bezkarnie niszczyć cudze mienie i nie ponosić za to
    > żadnej odpowiedzialności? O co tu chodzi?

    a co wg ciebie mieli zrobic? zamknac go w wiezieniu?
    ubezpieczyciel dostanie notatke i pociagnie z oc tamtego

  • 3. Data: 2004-04-02 12:04:11
    Od: "waldek" <x...@o...pl>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a co wg ciebie mieli zrobic? zamknac go w wiezieniu?
    > ubezpieczyciel dostanie notatke i pociagnie z oc tamtego
    ===
    Wydaje mi się, że przynajmniej mandat się należy za stłuczkę. Za ucieczkę
    chyba coś więcej. Argumentacja policji jest wg. mnie głupia. Gdyby mnie
    dorwali, po wybiciu kamieniem szyby w jakimś aucie, to też byłbym bezkarny?

    waldek
    ===

  • 4. Data: 2004-04-02 13:09:17
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

> [...]

    Uważasz, że zrobił to CELOWO? Potrafisz to udowodnić?

    Ubezpieczyciel przyjmie tę odpowiedzialność na siebie i wypłaci ci
    odszkodowanie.

    > Wydaje mi się, że przynajmniej mandat się należy za stłuczkę. Za ucieczkę
    > chyba coś więcej.

    Też mi się tak wydaje.

    > Gdyby mnie dorwali, po wybiciu kamieniem szyby w jakimś aucie, to też
    byłbym bezkarny?

    Mam nadzieję, że nie. Ale to zupełnie inna sytuacja.

    Alek

  • 5. Data: 2004-04-02 13:16:51
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się, że przynajmniej mandat się należy za stłuczkę.

    nie do kazdej stluczki wzywana jest policja

    > Za ucieczkę
    > chyba coś więcej.

    za ucieczke z miejsca wypadku tak, to byla stluczka, byc moze przepisy jakos
    to reuluja

    poza tym nie wiem jakie byy szkody, ale moze takie ze gosc spokojnie moglby
    sie wytlumaczyc ze nawet niezauwazyl

    a najprawdopodobniej to im sie po prostu nie chcialo i tyle

  • 6. Data: 2004-04-02 13:28:06
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    > nie do kazdej stluczki wzywana jest policja

    zalezy od woli poszkodowanego i sprawcy. jesli sie umowia to nie musza
    wzywac policji. ale wydaje mi sie ze waldek nie wspomnial w poscie ze sie z
    kims na cos umawial...

    > za ucieczke z miejsca wypadku tak, to byla stluczka, byc moze przepisy
    jakos
    > to reuluja

    bzdura! za zniszczenie mienia (nie wazne, celowe czy nieumyślne) i ucieczke
    z miejsca zdarzenia rowniez ponosi sie odpowiedzialnosc karną...

    > poza tym nie wiem jakie byy szkody, ale moze takie ze gosc spokojnie
    moglby
    > sie wytlumaczyc ze nawet niezauwazyl

    nieistotne. nie powinien odjezdzac z miejsca zdarzenia jak gdyby nic sie nie
    stalo. gdyby nie swiadkowie ktorzy zapisali numer facet pewnie by sie wyparl
    wszystkiego i nie byloby sprawy.

    > a najprawdopodobniej to im sie po prostu nie chcialo i tyle

    to juz predzej

    pozdrawiam
    nome

  • 7. Data: 2004-04-02 13:54:45
    Od: "waldek" <x...@o...pl>

    nome napisał(a):

> [...]
    > sie nie stalo. gdyby nie swiadkowie ktorzy zapisali numer facet
    > pewnie by sie wyparl wszystkiego i nie byloby sprawy.

    ====
    Też tak myślę. Czy jest więc jakiś konkretny paragraf, który zmusi leniwego
    policjanta do podjęcia stosownych czynności?

    waldek
    ====

  • 8. Data: 2004-04-02 14:35:44
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nome" <n...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > stalo. gdyby nie swiadkowie ktorzy zapisali numer facet pewnie by sie

    To raczej nie tak. Jeśli uszkodzenie było niewielkie i sprawca nie zauważył
    co narobił to po prostu pojechał sobie i nie można mówić o ucieczce z
    miejsca zdarzenia (on po prostu nie wiedział o żadnym zdarzeniu).
    Z kolei zniszczenie cudzego mienia, jeśli ma byc ścigane jako przestepstwo,
    musi być UMYŚLNE. Jeśli tak nie jest, to pozostej wyłącznie odpowiedzialność
    cywilna.

    Alek

  • 9. Data: 2004-04-02 14:48:56
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Alek" <a...@p...onet.pl> napisał:

    >Ubezpieczyciel przyjmie tę odpowiedzialność na siebie i wypłaci ci
    >odszkodowanie.
    A potem wystąpi do sądu od zwrot wypłaconej kwoty od swego klienta.
    "szerszen" <w...@s...pl> napisał:

    >za ucieczke z miejsca wypadku tak, to byla stluczka, byc moze przepisy jakos
    >to reuluja
    A czy się różni wypadek od stłuczki ? Popularna stłuczka to przecież
    wypadek, w którym na pewno brały udział pojazdy i one ucierpiały.
    Ogólnie jest ta zdarzenie.

    >a najprawdopodobniej to im sie po prostu nie chcialo i tyle
    A jak jednoznacznie ustalili winnego ? (ma byc notatka dla
    ubezpieczyciela), bez przesłuchania jego i świadków ?

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-04-02 18:56:33
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy można w tym kraju bezkarnie niszczyć cudze mienie i nie ponosić za to
    > żadnej odpowiedzialności? O co tu chodzi?

    Nie udowodnisz, że umyślnie uszkodził mienie,
    więc nie ma wykroczenia lub przestępstwa.
    Nie zwalnia go to z obowiązku naprawienia
    szkody - postępowanie cywilne, policja
    tu się nie miesza, może jedynie udzielić
    informacji o swych ustaleniach.