  • 1. Data: 2004-01-08 16:11:18
    Temat: zapisy w notatniku policyjnym
    Od: "m" <m...@o...pl>

    czy policjant, ktory dokonuje falszywych wpisow do swego notatnika sluzbowego
    popelnia przestepstwo? czy jest to falszerstwo? np. wpisuje, ze kogos
    legitymowal, a faktycznie nie legitymowal tego dnia tej osoby.
    pozdr
    m.

  • 2. Data: 2004-01-08 16:37:55
    Temat: Re: zapisy w notatniku policyjnym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > popelnia przestepstwo? czy jest to falszerstwo? np. wpisuje, ze kogos
    > legitymowal, a faktycznie nie legitymowal tego dnia tej osoby.

    Moim zdaniem tak.

  • 3. Data: 2004-01-08 18:41:00
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

> [...]
    > popelnia przestepstwo? czy jest to falszerstwo? np. wpisuje, ze kogos
    > legitymowal, a faktycznie nie legitymowal tego dnia tej osoby.

    Oczywiście, że popełnia przestępstwo, bo poświadcza nieprawdę.
    Legitymowanie przez policjanta jest najlepszym alibi - o to chodzi, prawda ?

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018

  • 4. Data: 2004-01-08 20:21:51
    Od: "m" <m...@o...pl>

    ? np. wpisuje, ze kogos

    > Moim zdaniem tak.

    a jaki przepis prawa z wykroczen czy karnego bylby naruszony?
    m.

  • 5. Data: 2004-01-08 21:08:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a jaki przepis prawa z wykroczen czy karnego bylby naruszony?
    > m.

    Moim zdaniem 271 kk - bo notatnik służbowy jest dokumentem, a policjant
    jest uprawniony do dokonania stosownego wpisu.

  • 6. Data: 2004-01-10 06:23:45
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > Moim zdaniem 271 kk - bo notatnik służbowy jest dokumentem, a policjant
    > jest uprawniony do dokonania stosownego wpisu.

    artykul ten mowi:
    Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do wystawienia dokumentu,
    która poświadcza w nim nieprawdę co do okoliczności mającej znaczenie prawne,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    mam pewne watpliwosci. jesli wpis z notatnika zostanie w jakis sposob
    wykorzystany np. policjant napisze, ze kontrolowal 2 stycznia o godz. 12
    Kowalskiego w Poznaniu i dla Kowalskiego bedzie to np wytlumaczenie w sadzie,
    ze 2 stycznia o 12 byl w Poznaniu, wiec nie mogl byc w Lublinie, to sie z Toba
    zgodze, wowczas jest to poswiadczenie nieprawdy co do okolicznosci majacej
    znaczenie prawne. ale co w przypadku, gdy ten Kowalski o tym wpisie nic nie
    bedzie wiedzial, nie wykorzysta w zaden sposob tego wpisu.albo np. napisze w
    notatniku, ze kontrolowal jak kowalski jechal samochodem, a faktycznie Kowalski
    szedl pieszo. czy wowczas ten wpis jest okolicznoscia, ktora ma znaczenie
    prawne? bo ja mysle, ze wowczas jest to okolicznosc, ktora MOZE MIEC znaczenie
    prawne w przyszlosci. jesli mozesz to odpowiedz.
    m.

  • 7. Data: 2004-01-10 16:52:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Problem w tym, że notatnik służbowy stanowi dokument. I nigdy nie wiadomo,
    do czego zostaną wykorzystane te dane. Co do zasady, o ile te dane nie
    będą do niczego potrzebne to nie sądzę, by ktokolwiek się tym
    zainteresował. Co do samego legitymowania, to poza wpisem w notatniku
    powinien zostać wpis w systemach informatycznych Policji.

  • 8. Data: 2004-01-10 20:18:25
    Od: "m" <m...@o...pl>

> [...]
    > do czego zostaną wykorzystane te dane. Co do zasady, o ile te dane nie
    > będą do niczego potrzebne to nie sądzę, by ktokolwiek się tym

    no wiec jak?wpisanie "lewych" danych to bedzie poswiadczenie nieprawdy co do
    okolicznosci majacych znaczenie prawne czy tez nie? chodzi mi oczywiscie o
    takie sytuacje, w ktorych wpisano np. legitymowanie, a legitymowany nie mial
    zadnych skutkow prawnych. tak jak pisalam poprzednio.
    m.

  • 9. Data: 2004-01-11 00:28:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    mial
    > zadnych skutkow prawnych. tak jak pisalam poprzednio.

    Ja uważam, że tak. Skoro robiono sprawy o sfałszowanie statystyki
    policyjnej, a te liczby to już tak naprawdę żadnego skutku prawnego nie
    mogą mieć, to w wypadku notatnika moim zdaniem również można.