  • 1. Data: 2008-05-31 09:28:18
    Temat: założenie DG
    Od: "ciekawski" <d...@s...pl>

    Tak miałem napisać o swoich spostrzeżeniach, które dotyczą rejestracji DG w
    kontekście przyspieszenia procedur, ale czy to ma sens?

  • 2. Data: 2008-05-31 10:14:34
    Temat: Re: założenie DG
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *ciekawski* napisał(a):

    > Tak miałem napisać o swoich spostrzeżeniach, które dotyczą rejestracji DG
    > w kontekście przyspieszenia procedur, ale czy to ma sens?

    Żadnego, tak jak wątek który założyłeś

    --
    Big Jack
    //////

  • 3. Data: 2008-05-31 20:24:14
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sat, 31 May 2008 11:28:18 +0200, ciekawski napisał(a):

    > Tak miałem napisać o swoich spostrzeżeniach, które dotyczą rejestracji DG w
    > kontekście przyspieszenia procedur, ale czy to ma sens?

    Z punktu widzenia prawnego, zakładanie DG powinno być możliwe całkowicie
    internetowo...
    i e-podpis powinien kosztować tyle, aby był osiągalny dla przeciętnego
    obywatela czyli max 30zł dożywotnio

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 4. Data: 2008-05-31 22:13:14
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > i e-podpis powinien kosztować tyle, aby był osiągalny dla przeciętnego
    > obywatela czyli max 30zł dożywotnio

    Ciekawe czy za tyle wyprodukowałbyś czytnik, kartę, poświęcił 30 min pracy
    pracownika na zweryfikowanie tożsamości, sporządzenie dokumentów, wydanie
    karty i jescze na tym zarobił :). IMHO jedyna (i naturalna) droga do
    powszechnego kwalfikowanego podpisu elektronicznego to wykorzystanie USC.

  • 5. Data: 2008-06-01 06:16:55
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał

> [...]
    > dokumentów, wydanie karty i jescze na tym zarobił :). IMHO jedyna (i
    > naturalna) droga do powszechnego kwalfikowanego podpisu

    Tyle kosztuje wydanie d.o., czy opłata pokrywa koszty
    w całości - nie wiem, ale przy dużej skali to chyba możliwe?
    Koszt czytnika mógłby być nieobjęty tą opłatą, reszta
    wymienionych spraw jest identyczna jak w przypadku d.o.

  • 6. Data: 2008-06-01 07:46:35
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    wiadomości news:g1tesp$232$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Koszt czytnika mógłby być nieobjęty tą opłatą, reszta
    > wymienionych spraw jest identyczna jak w przypadku d.o.

    IMHO to tylko koszt blankietu. Pracownicy wydziałów obywatelskich mają
    pensje z budźetów gmin a nie z prowizji za wydane dokumenty :). Dlatego za
    30 możesz mieć kartę chipową, ale obsługa procesu musiałaby być ukryta w
    podatkach.

  • 7. Data: 2008-06-01 08:16:12
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > karty i jescze na tym zarobił :). IMHO jedyna (i naturalna) droga do
    > powszechnego kwalfikowanego podpisu elektronicznego to wykorzystanie USC.

    Jestem na 100% pewien, że gdyby państwo ogłosiło otwarty przetarg na podpisy
    dla wszystkich obywateli, kazano wpłacić odpowiednio dużą kaucje oraz nie
    byłoby mozliwości podwyższania ceny po wygraniu, to "jakimś cudem" byłoby to
    jednak możliwe.

    --
    andreas

  • 8. Data: 2008-06-01 08:18:13
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    William <n...@m...mnie.pl> napisal:

> [...]
    > karty i jescze na tym zarobił :). IMHO jedyna (i naturalna) droga do
    > powszechnego kwalfikowanego podpisu elektronicznego to wykorzystanie USC.

    A ile kosztowala wymiana dowodow osobistych?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2008-06-01 08:41:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał

    > IMHO to tylko koszt blankietu.

    30 zł za takie cóś przy nakładzie idącym w dziesiątki milionów?
    Wykluczone. Zwłaszcza że karta chipowa będzie tańsza niż d.o.
    bo nie potrzeba tych wszystkich zabezpieczeń fizycznych.

    > Pracownicy wydziałów obywatelskich mają pensje z budźetów gmin a nie
    > z prowizji za wydane dokumenty :).

    I za te swoje pensje mogą przygotować wszystkie dane dla firmy
    produkującej karty, a tam automatycznie wykona się tylko
    personalizację kart.

  • 10. Data: 2008-06-01 09:57:23
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Alek <alek67@precz_ze_spamem.poczta.onet.pl> napisal:
    > 30 zł za takie cóś przy nakładzie idącym w dziesiątki milionów?
    > Wykluczone. Zwłaszcza że karta chipowa będzie tańsza niż d.o.
    > bo nie potrzeba tych wszystkich zabezpieczeń fizycznych.

    Alez wlasnie trzeba, bo podpis elektroniczny powinien byc
    czescia dowodu osobistego, a nie osobnej karty. Ten dowod
    uzyskalby wtedy jakas sensowna funkcjonalnosc.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek